Nouw ik kan niet stilzit, so ik moet voortgaan.
De derde bergout aan de bakboordkant is geplaast en deze aan de stuurboordkant is reeds in de klampen.
Nadat de lijm goed droog was, is de klampen verwijder en de berghout aan stuurboordkant was ook een feit. Dit was een goede idee om noch niet de dek the plaast aangezien de klampen gemaklijk zo aangebring kon word.
De twee dekhelftes is van de MDF-vel verwijder. De gedeeltes wat met kruisjes gemerk is, dui de rooster en hatch gedeeltes aan wat uitgesnij moet word.
Zo gemaakt.
En aangezien daar nouw niet meer enige lijmwerk op de onderste dek hoef te gebeur, is deze in de tung olie gezet. De mengsel was 40% tung olie en 60% terpentijn.
En zo vziet de dek daarna uit. Ik ben zeer tevrede met de tung olie op de notenhout van de twee luiken, maar vind de Abachi dek te geel met de tungolie. Daar moet ik dus noch mee experimenteer om een geschikte afwerking te vind.
De bovense dekhelfte aan bakboordzijde is geplaast.
En zo ook deze aan de stuurboordkant. De mast word gebruik om zeker te maakt dat de twee dekhelftes mooi oplijn. De twee dekbalken wat met de roden lijne aangeduij is, moes vervolgens weggezaagd word.
met dit afgehandeld, kan ik nouw aan de slag gaat met de rooster en luikje, maar dit is voor een volgende keer.