WILLEM BARENTSZ - KOLDERSTOK 1:50

Hello Almal. Met de admiraal wat de familie bezoek, knutsel ik maar voort.

微信图片_20220129215429.jpg

De omlijsting van de overkapping is geplaast. Hier heb ik gekies vir de voorgeskrewe 2mm x 3mm notenlatten dwarsscheeps en de 1.5mm x 6mm noten latten langsscheeps.

微信图片_20220130154549.jpg

Daarna is de negen daklatjes van 2mm x 3mm aangebring en toe ziet zij zo daaruit ...

微信图片_20220130151118.jpg

En toe volg mij groot verleentheid. Heinrich verduidelijk ewe mooi op SOS wat een kolderstok is en plaast toe deze plaatje:

微信图片_20220130151109.jpg

Zoals ik mik koldestok aanmekaar geflans heb, kan deze Willem Barentsz net FORWARD of REVERSE:hammer::hammer::hammer:

Dit heb ook niet lank geneem voor ik dit gehoor heb :stout::stout:

微信图片_20220130211840.jpg

Maarre ... de foutje is blitsvinnig reggesteld. :)

Nou aan al ons lede op Modelbouwforum en speciaal voor deze van jullie wat de bouw volg en altijd zulke mooi dinge zeg, wil ik graag een baie gelukkige Chinese Nuwejaar toewens. Mach de jaar van de tiger een goede en gezonde een wees.

微信图片_20220131172333.jpg

Ik hoop dat het jaar van de tijger geluk voor je brengt Heinrich en natuurlijk ook voor je familie, Happy New Year :bier:

Hello Allemaal

Met noch net een paar dagen voordat ik weer mij werk hervat, bouw ik voort. De C-dekje is geplaast.

Final 4.jpg

Weer eens heb ik @pietsan Piet se methode gevolgd en ook een raampje van 1.5mm x 4mm notenhout om de dekgat gelijmd - eerstens omdat dit mooier en meer afgerond lijk en tweedens om een goede fondasie vir de stuurplecht te gee.

Enkele plaatjes:

Final 6.jpg

Final 5.jpg

Daarna was dit de beurt van de beurt van de stuurhuisje. De voor en agterkante is eers geplaast waarna de zijwande uit 1.5mm x 6mm notenhout op maat gemaakt en vasgelijmd is. De dakje is beplankt met 1mm x 4mm notenhout.

R8.jpg

R12.jpg

R13.jpg

R14.jpg

R11.jpg

En dit is dan weer al vir deze update.

Ik wil graacht alvast almal bedankt vir alle mooi woorde en ondersteuning tijdens de Willem Barentsz se bouw met twee spesiale dankjes aan @*Hans* onze admiraal wat een leuke bouwdoos ontwerp heb en ook aan @pietsan Piet vit al zij advies en zij bouwverslag wat ik zo nauwkeurig kan volg! Bedankt!

Back