Wie gaan er (proberen) A vliegen dit jaar, en waarmee?

• Topicstarter Topicstarter Henri Zikken
  • Startdatum Startdatum
Hi Henri,

hoe staat het met de Utrechtse F3A enclave? Er wordt zeker ieder weekend een F3A wedstrijd gevolgen bij jullie op het veld? Met alle clubleden! Wie staat er het beste voor? En wordt er al lekker gespeculeerd over de in te nemen posities op de ranglijst :-) ???
groet
Job

Heren,

ik wil voorstellen om uw opgave voor deelname aan wedstrijden (ook) aan de SC te doen. Op die manier krijgen we een werkelijk overzicht van deelnemers. Wat we hiermee willen voorkomen is een "last moment" inschrijving op het veld met alle gevolgen zoals vertraging, extra werk en kosten etc van dien. De SC gaat alleen uit van daadwerkelijk aangemelde deelnemers (via de site)

gr

En wordt er al lekker gespeculeerd over de in te nemen posities op de ranglijst :-) ???
Ha Job,
Gespeculeerd wordt er zeker, en de meningen over de posities onderling zijn verdeeld. Henri en Roy gaan er wat trainingswerk behoorlijk tegenaan. Zelf heb ik met een vluchtje of dertig dit jaar nog wat in te halen. Helaas ben ik met de Gaudius nog niet (afstel/wennen) klaar. Ik begin dit jaar daarom met de Synergy.
Plaatje:
http://meijhmb.blogspot.com/

Laatst bewerkt:
Hoi Hans,

wat ziet je Gaudius erg toch prachtig uit! :)

Ben benieuwd hoe het vlieggedrag is vergeleken met de Leviosa of Elexant.

Groet,

Julius

Laatst bewerkt:
Volgens mij vliegt komend seizoen toch al snel 75% van de deelnemers electro:cool: (en dat is mooi, dat schiet lekker op, geen motoren meer die niet willen starten)

Ha Job,
Gespeculeerd wordt er zeker, en de meningen over de posities onderling zijn verdeeld. Henri en Roy gaan er wat trainingswerk behoorlijk tegenaan. Zelf heb ik met een vluchtje of dertig dit jaar nog wat in te halen. Helaas ben ik met de Gaudius nog niet (afstel/wennen) klaar. Ik begin dit jaar daarom met de Synergy.
Plaatje:
Hans Meij's Blog

Hoi Hans,
dat ziet er super uit, je Gaudius. Ik zie dat je de hoog/laag servo ook in de romp hebt gemonteerd. Werkt goed, maar is inderdaad een gepriegel!!!

Ik ben erg benieuwd waar iedereeen staat volgende week. Ikzelf heb er niet erg hoge verwachtingen van, heb tot nu toe pas 6 trainingsvluchten gemaakt. Ja een kleine baby vergt veel tijd! Maar heb er zin in om mee te doen op Roosendaal. Ik ben uiteraard benieuwd hoe de Utrecht club presteert!

Hoe ver ben je met het afstellen van de Gaudius, wat zijn nog de hoofdbrekers?

groet
Job

hoe staat het met de Utrechtse F3A enclave? Er wordt zeker ieder weekend een F3A wedstrijd gevolgen bij jullie op het veld? Met alle clubleden! Wie staat er het beste voor? En wordt er al lekker gespeculeerd over de in te nemen posities op de ranglijst :-) ???
groet
Job

Neuh, zeker niet alle clubleden. De F3A vliegers ken je. Er staat eigenlijk wel elke dag iemand F3A te vliegen, vaak zelfs meerdere personen.

Wat Hans vergeet te melden is de 10.000 simulatorvluchten die ie per dag maakt, als ie het over trainen heeft ;)

De onderlinge ranking.. ik denk Fred, Hans, Roy, ik, Bram, Ruben, maar ik zou daar niet mijn hand voor in het vuur durven te steken. Het hangt er ook maar net vanaf wie wel of niet een goede dag heeft, de zenuwen onder controle houdt en, in mijn geval, hoeveel wind er staat. Ik ben van de groep potentiele A-kandidaten natuurlijk in het nadeel omdat ik niet met een 2m kist vlieg. (zo, heb ik mijzelf alvast ingedekt :))

We zijn er in elk geval goed met meerdere mensen mee bezig, en dat is toch wel prettig als je op je club wat steun hebt en meerdere mensen die er kijk op hebben.

En.. we hebben ons geheime wapen, Harry Paysant-le-Roux..

Laatst bewerkt door een moderator:
De onderlinge ranking.. ik denk Fred, Hans, Roy, ik, Bram, Ruben, maar ik zou daar niet mijn hand voor in het vuur durven te steken. Het hangt er ook maar net vanaf wie wel of niet een goede dag heeft, de zenuwen onder controle houdt en, in mijn geval, hoeveel wind er staat. Ik ben van de groep potentiele A-kandidaten natuurlijk in het nadeel omdat ik niet met een 2m kist vlieg. (zo, heb ik mijzelf alvast ingedekt :))
QUOTE]

Heb ik me net ingedekt door de komst van onze kleine, begin jij over wind. Dat staat natuurlijk niet in verhouding. Jij vliegt al meer dan 800 vluchten met die kist, ben je toch wel gewend aan een beetje wind....! Ik heb momenteel een chronisch tekort aan slaap :-) geen tijd om te trainen, heb met hele andere wind te maken, die verzandt in volle luiers. Het enige wat ik kan doen is dromen over P11, laat staan het zelf vliegen. Maar ik ben erg benieuwd hoe F3A Utrecht presteert. Bij deze de druk een beetje opvoeren!!!

Heb ik me net ingedekt door de komst van onze kleine, begin jij over wind. Dat staat natuurlijk niet in verhouding. Jij vliegt al meer dan 800 vluchten met die kist, ben je toch wel gewend aan een beetje wind....! Ik heb momenteel een chronisch tekort aan slaap :-) geen tijd om te trainen, heb met hele andere wind te maken, die verzandt in volle luiers. Het enige wat ik kan doen is dromen over P11, laat staan het zelf vliegen. Maar ik ben erg benieuwd hoe F3A Utrecht presteert. Bij deze de druk een beetje opvoeren!!!

Hoho, volgens eigen confessie heb jij vorig jaar iets van 800 vluchten met je leviosa's gemaakt, terwijl ik van dat jaar een groot deel van het jaar uberhaupt geen wedstrijdkist had.. dus ik ben nog aan het inhalen op jouw trainingsuren, en dan ook nog met een kleinere kist! Moet je voorstellen! ;)

Zonder gekheid; ik verwacht niet dat je aan mij enige concurrentie van belang zult hebben, maar van de overige A-vliegende Utrechters zou ik nu maar alvast (nog meer) wakker gaan liggen als ik jou was :evil:

Mijn persoonlijke doelstelling is in eerste instantie invliegen; 55% halen en, indien er meer kandidaten zijn dan plekken, zorgen dat ik beter vlieg dan voldoende van de anderen. Daarnaast hoop ik aan het eind van het seizoen, ijs en weder dienende, mijzelf binnen de 1e 8 te wurmen, zodanig dat ik volgend jaar niet hoef in te vliegen.

Gezien hoe het gaat qua trainen en de (langzame) vooruitgang, hoeft dat geen onreëele doelstelling te zijn.

Wat ik van andere clubgenoten verwacht, ga ik niet posten, dat moeten ze zelf maar doen, maar zoals gezegd, het kan denk ik geen kwaad om alvast je borst nat te maken, als die kleine dat niet alvast voor je gedaan heeft :)

Ik begreep vandaag op de Jurycurus dat Danny v. Vliet ook weer mee gaat doen. Verder was er eigenlijk niemand die kon bevestigen dat Haijo niet mee zou doen, dus die is weer toegevoegd. Verder meende ik te begrijpen dat Erik Jochems niet meedoet.

Dan wordt de lijst:
(nogmaals, de volgorde is willekeurig en dit is GEEN officiele lijst, er kunnen dus dingen niet kloppen)

1) Richard v. Wijk
2) Job Verkerke
3) Johan Zegers
4) Fred de Wit, CAModels Osmose
5) Hans Meij, ZNLine Synergy / MTL Gaudius
6) Roy Oostema, Top Secret / Krill Spark
7) Henri Zikken, Sebart WindS 110
8 ) Derk van der Vecht, CAModels Integral/Sebart Miss Wind
9) Sjoert Schrichte
10) Jan van Vliet (ZNLine Oxalys)
11) Harry Selten
12) Ferry Meerkerk
13) Mark Broeksteeg (geplaatst als 3e in de B)
14) Danny v. Vliet
15) Haijo Berendse

Ah, Bert is inderdaad vandaag toegevoegd zie ik.. leuk!

Ga je ook met de WindS vliegen, Bert?

Ja de Wind-S 110 gaat het worden, ik heb de kist van Paul geërft onder de voorwaarde dat diegene die hem erft er ook daadwerkelijk mee gaat vliegen.... Iets waar ik het helemaal mee eens ben.

Ik heb vorige week al even het vleugeltje er op gezet (canaliser) en hoewel het slechts om een heel primitief, profielloos, plaatje gaat waren de veranderingen toch wel duidelijk. Zo konden de "knife edge" mixers beduidend kleiner worden. Helaas viel het vliegen vandaag nogal tegen, windkracht 6 en gevoels temperaturen van een graad of 2 zijn niet aan mij besteed.

Helaas viel het vliegen vandaag nogal tegen, windkracht 6 en gevoels temperaturen van een graad of 2 zijn niet aan mij besteed.

Ik weet precies wat je bedoelt:) Ik kan me nog heel goed Oss 2008 herinneren(B/C) toen ik heel optimistisch in een t-shirtje aankwam (geen jas of iets bij me). Hans Meij stond toen in een lekkere dikke jas, ik dacht "het wordt vanmiddag wel warmer", nou, niet dus:D (heb heel de dag staan rillen)

Ik ben benieuwd hoe het jullie zondag gaat verlopen:)

Ik heb vorige week al even het vleugeltje er op gezet (canaliser) en hoewel het slechts om een heel primitief, profielloos, plaatje gaat waren de veranderingen toch wel duidelijk.

Klopt, ik heb hem tegenwoordig ook gemonteerd. Enige nadeel van het ding is dat het zo'n fragiel ding is, de constructie ervan laat te wensen over.

Nee, eerst uithuilen :)

Het is 'wat een gek ervoor geeft'. Ik kan het programma op lijn vliegen, ook met windkracht 5 90 graden cross, op zo'n manier dat ik denk dat ik de 55% wel haal. Voor de M kan ik in die condities bijna niets anders dan een 0 halen, daar merk je het lagere gewicht van de WindS wel, je bereikt het punt dat hij onderin de M een snap gaat maken vanwege de uitslagen die je dan nodig hebt om 'm op koers te houden.

máár ik kan wel veel denken, het gaat er om hoe het zondag a.s. gaat, of ik niet bv. structureel elke vlucht 1 of 2 'dure figuren' verknal, en wat de jury er dan van vind.

Spannend is het (voor mij) dus zeker wel, ik ga er zeker niet zonder meer vanuit dat ik mij invlieg. Toch heb ik er zin an, die 2 dagen die er nog zijn gaat er echt niets meer structureel vebeteren en ik wil nu ook wel eens weten waar ik sta. Tov. de laatste B wedstrijd heb ik véél vorderingen gemaakt.

Back