H
Henri Zikken
Guest
wat uitgebreider, vanuit mijn perspectief.
Mijn eerste vlucht was mijn beste vlucht van die dag, alleen brak tijdens het lusdeel van de M het vleugelgedeelte van mijn canalizer er af. Die heeft er toch een redelijk aantal vluchten opgezeten, ik vermoed dat ik bij het uit de auto halen van de kist er per ongeluk mee tegen het plafond getikt heb ofzo. Dat hield dus in dat die vlucht geheel als 0 genoteerd werd. Ik mocht overigens als 2e piloot vliegen, na voorvlieger Derk en de 1e wedstrijdvlucht Danny.
De 2e vluchtronde was iets minder dan de 1e, maar nog steeds een prima vlucht.
De 3e vluchtronde was weer iets minder, maar nog steeds goed genoeg.
Dit resulteerde voor mij aan het eind van de dag in een 8e plaats overall.
Voor Hans was de 1e vlucht goed. De 2e vlucht vloog hij de cubaan verkeerd uit (stopte voor het einde), waarmee alle figuren erna een 0 opleverden.
De 3e vlucht heeft Hans geluk gehad dat het tellen van de punten in puntsrollen niet helemaal goed gezien is (7 pt in de 8pts rol, 3 punten in een 4/8pts) , maar verder was dat ook een nette vlucht.
De 1e vlucht van Roy was eveneens goed. De 2e was, van de 3, de minste. De derde vlucht was ERG goed.
Fred haalde zijn niveau nog niet helemaal deze wedstrijd, maar wist toch mooie scores te halen. De derde vlucht zou z'n beste vlucht van de dag geworden zijn, ware het niet dat in de 45 graden daallijn van de cubaan, er een vooralsnog onbekende storing optrad die inhield dat de kist keurig onder 45 graden de grond inging. Total-Loss. Doodzonde en kort samengevat gewoon ontzettend kut (excusez le mot)
Verder was het gewoon een erg mooie dag. De condities waren perfect en dankzij het 'draaien' van de box hebben we niet met 'de zon in de smoel' gevlogen. Er was nauwelijks tot niet sprake van wind.
Ik begrijp dat het voor een jury op zo'n dag een enorme klus is, wij piloten hoeven in principe maar 3 vluchten te bekijken, zij alle, en dat is met die zon op je knar echt geen sinecure. Ik ben dan ook erg dankbaar dat ze er zijn. Máár... helaas moet ik wel zeggen dat ik bij een aantal uitslagen toch mijn twijfels plaats, waaronder ook de eind-ranking.
Nu is het bij deze sport ook 'verneukeratief' mbt. k-factoren, iemand kan een 'mooiere vlucht' nerzetten en een ander een 'minder mooie vlucht', maar als die dan net wél de K5's erg goed doet, en de 'mooie vlucht' die net wat minder (of andersom; consequent k2,3 en 4 goed vliegen en de K5's minder, tikt toch aan).
Hoe dan ook, wat daarvan ook zij, de einduitslag klopt nog wel redelijk met het vliegniveau, we hebben een erg mooie dag gehad, helaas 1 grote domper, en qua eindstand ga ik tevreden naar bed vanavond. Mijn doelstelling van invliegen is behaald én ik heb mij in de eerste 8 weten te wurmen.
Mijn eerste vlucht was mijn beste vlucht van die dag, alleen brak tijdens het lusdeel van de M het vleugelgedeelte van mijn canalizer er af. Die heeft er toch een redelijk aantal vluchten opgezeten, ik vermoed dat ik bij het uit de auto halen van de kist er per ongeluk mee tegen het plafond getikt heb ofzo. Dat hield dus in dat die vlucht geheel als 0 genoteerd werd. Ik mocht overigens als 2e piloot vliegen, na voorvlieger Derk en de 1e wedstrijdvlucht Danny.
De 2e vluchtronde was iets minder dan de 1e, maar nog steeds een prima vlucht.
De 3e vluchtronde was weer iets minder, maar nog steeds goed genoeg.
Dit resulteerde voor mij aan het eind van de dag in een 8e plaats overall.
Voor Hans was de 1e vlucht goed. De 2e vlucht vloog hij de cubaan verkeerd uit (stopte voor het einde), waarmee alle figuren erna een 0 opleverden.
De 3e vlucht heeft Hans geluk gehad dat het tellen van de punten in puntsrollen niet helemaal goed gezien is (7 pt in de 8pts rol, 3 punten in een 4/8pts) , maar verder was dat ook een nette vlucht.
De 1e vlucht van Roy was eveneens goed. De 2e was, van de 3, de minste. De derde vlucht was ERG goed.
Fred haalde zijn niveau nog niet helemaal deze wedstrijd, maar wist toch mooie scores te halen. De derde vlucht zou z'n beste vlucht van de dag geworden zijn, ware het niet dat in de 45 graden daallijn van de cubaan, er een vooralsnog onbekende storing optrad die inhield dat de kist keurig onder 45 graden de grond inging. Total-Loss. Doodzonde en kort samengevat gewoon ontzettend kut (excusez le mot)
Verder was het gewoon een erg mooie dag. De condities waren perfect en dankzij het 'draaien' van de box hebben we niet met 'de zon in de smoel' gevlogen. Er was nauwelijks tot niet sprake van wind.
Ik begrijp dat het voor een jury op zo'n dag een enorme klus is, wij piloten hoeven in principe maar 3 vluchten te bekijken, zij alle, en dat is met die zon op je knar echt geen sinecure. Ik ben dan ook erg dankbaar dat ze er zijn. Máár... helaas moet ik wel zeggen dat ik bij een aantal uitslagen toch mijn twijfels plaats, waaronder ook de eind-ranking.
Nu is het bij deze sport ook 'verneukeratief' mbt. k-factoren, iemand kan een 'mooiere vlucht' nerzetten en een ander een 'minder mooie vlucht', maar als die dan net wél de K5's erg goed doet, en de 'mooie vlucht' die net wat minder (of andersom; consequent k2,3 en 4 goed vliegen en de K5's minder, tikt toch aan).
Hoe dan ook, wat daarvan ook zij, de einduitslag klopt nog wel redelijk met het vliegniveau, we hebben een erg mooie dag gehad, helaas 1 grote domper, en qua eindstand ga ik tevreden naar bed vanavond. Mijn doelstelling van invliegen is behaald én ik heb mij in de eerste 8 weten te wurmen.
Laatst bewerkt door een moderator: