WID ( Water Injection Dredger) MERSEY van Oord. Scratchbouw

Tof dat je opnieuw wat tijd kan spenderen aan d hobby.
Zo te zien ben je van je vaardigheden niet veel kwijt gespeelt, gaat dus helemaal verder goed komen.
succes met de afbouw van dit prachtige scheepje.

Tof dat je opnieuw wat tijd kan spenderen aan d hobby.
Zo te zien ben je van je vaardigheden niet veel kwijt gespeelt, gaat dus helemaal verder goed komen.
succes met de afbouw van dit prachtige scheepje.

Dank je Marc. Nog niet op het oude tijd schema maar gelukkig weer een beetje in de goede richting. Wat de vaardigheden betreft, fietsen verleer je ook niet hè. We gaan er weer voor.

Wat een mooie update weeral, dit wordt toch een heel toffe boot hoor, mega werk, één van mijn favoriete bouwers!!!

En zo is er al weer ruim een maand voorbij. Nog steeds niet erg productief door omstandigheden. Maar al is het gestaag, we gaan wel door.
Ook aan de SB zijde zijn de verstevigingen aangebracht. Ook een uitbouw aan het grote luik gemaakt.

P1010879.JPG

Aan SB zijde het lanceer platform voor het Inflatable Raft gemaakt, alsmede een houder voor een reddingsboei en set van twee bolders.
P1010881.JPG

Ook de railing aan de SB zijde gemaakt
P1010882.JPG

Op het bakdek vervolgens nog wat details geplaatst. De uitbouw achter het grote luik voorzien van een grote ontluchting/beluchtingskoker en nog een kleiner luikje daarnaast. Tevens nog 2 sets met bolders en een rek om er trossen in op te bergen. Ook had ik in mijn enthousiasme vanaf de tekening ontluchters geplaatst voor de stuurhut. Heb ze voor de duidelijkheid even een rood vierkantje gegeven. Bij nader inzien horen deze ontluchters niet daar te zitten, maar ACHTER de stuurhut. Tja, soms ben je even wat minder scherp.:(. Maar is opgelost uiteraard.
P1010884.JPG

Ook aan BB zijde de railing , de lanceerinstallatie voor de raft , de houder voor de reddingsboei en een bolderset geplaatst. Ook was de eerder geplaatste kleine uitlaat te dik. Deze dus even wat slanker gemaakt. Ook nog een trossenhouder achter de stuurhut geplaatst.
P1010885.JPG

En nog een paar plaatjes.
P1010886.JPG

P1010889.JPG

P1010891.JPG

Hier de opstelling van de ontluchters zoals het hoort.
P1010900.JPG

En nog eentje met de stuurhut.
P1010910.JPG

Bij het laatste bezoek aan de Mersey waren er toch weer een paar dingen aangepast. Deze zal ik ook nog aanbrengen. Betekent wel dat ik het witte gedeelte op de laatste foto moet aanpassen. Ik vrees dat ik dit gedeelte ook weer opnieuw zal moeten spuiten. We gaan het zien. Tot de volgende keer.

Back