WID ( Water Injection Dredger) MERSEY van Oord. Scratchbouw

Alles bij elkaar toch best heel wat werk dat gedaan is. Zijn wel allemaal kleinen dingen maar we weten dat daar nu net veel tijd naartoe gaat.
Ziet er super uit.

Zeker waar wat je zegt. Voor mijn gevoel duurt het tegenwoordig allemaal een beetje langer. Verder niet erg hoor, zit geen druk achter.

Hallo allemaal,
Weer een tijdje geleden, toch weer het één en ander kunnen doen. Gaat niet meer zo snel maar staat zeker niet stil. Zoals de vorige keer al beschreven, zijn er nog wat dingen veranderd sinds mijn voorlaatste bezoek. Om de verschillen te zien moet je overigens wel heel goed kijken. Toch zijn het er teveel om ze allemaal bij naam te noemen. Ik laat eerst maar weer wat foto's van het model zien. Zijn wel allemaal nieuwe foto's maar zijn in een iets andere vorm.

Het aandrijfsysteem van de beide thrusters.met de ESC's en de Lipo's. Het printwerk en het ontwerp daar van zijn van mijn maatje Pim Hoogenraad. Het bijbehorende messingwerk heb ik zelf gedaan.
P1010922.JPG

De trap van het werkdek naar het stuurhuisdek gemaakt. Ook zijn er twee werklampen op de schoorstenen geplaatst. Op een andere foto laat ik zien wat ze doen. Overigens ben ik niet tevreden over de uitvoering. Visueel kloppen ze niet helemaal, valt ook niet mee om er 4 ledjes per werklamp in te krijgen. Die worden dus weer verwijderd en vervangen door , hoop ik , werklampen van een betere kwaliteit. de topdekken van dit middengedeelte ook in de kleur gezet. Eén van de veranderingen waren ook de luiken voor de roosters in de schoorstenen. Deze waren in eerste instantie ook niet aanwezig.
P1010925.JPG

En het dek nog weer even voorzien van de diverse attributen.
P1010942.JPG

Ook de blusleiding, welke eerst stopte boven aan de trap, is doorgetrokken tot op het stuurhuisdek. Je moet wel goed kijken om dit te zien.
P1010943.JPG

P1010949.JPG

P1010952.JPG

Een impressie van de werklampen, alsmede de verlichting boven de deuren. De werking van de werklampen is niet verkeerd, maar het oog wil ook wat. Die ga ik dus nog een keer aanpassen. Moet er toch voor op het stuurhuis ook nog een paar maken. Heb ook nog geen foto geplaatst van de verlichting op het werkdek zag ik. Deze zal ik de volgende keer proberen te plaatsen. Moet eerst een beetje donker worden, anders zie je ze niet.
P1010918.JPG

Is niet veel deze keer, is ook een beetje afwachten hoeveel tijd ik beschikbar heb de komende tijd. Ik meld me weer. Tot de volgende keer.

Laatst bewerkt:
Back