Nogmaals en keer mijn vloot in het voetlicht gezet. De oude, bij Photobucket gestalde plaatjes zijn weg.
Van origine een Graupner bouwdoos van Esso Berlin. Aan begonnen in 1962.
Na diverse beschadigingen omgebouwd tot een fantasiemodel van een Italiaanse tanker.
Eerste vaart in 1975.
Vaart na diverse aanpassingen in de MK nog steeds.
Bugsier 3, een bekende bouwdoos van Graupner. In 1976 gereed. Door de jaren heen wat aan veranderd. O.a. nieuwe motor, werkende verlichting en geluid en een draaiende radar.
Sleepschip Taurus. Naar de zandschepen van Oosterwijk. Helemaal gebouwd in blik, als sleepobject voor Bugsier 3. Helaas is het model door corrosie gesneuveld. Jammer want afgeladen woog ze zo rond 70 kg.
Nogmaals een Graupner model, de TÖN 12. In 1978 gereed als statisch model. In 2013 RC gemaakt en vaart nu bij mijn kleindochter.
Nadat in 2009 de zeilboot was verkocht begonnen aan dit model. Had sinds midden 80-er jaren staan wachten op betere tijden. Leuke vaarboot.
Van een ex-collega kreeg ik een aantal afgeknipte stroken raamlamel. Nou, daar maak je dan een Lelievlet van voor een zeeverkennende kleinzoon.
En om het af te leren een scheepje geheel gebouwd vanaf tekening. Rompje van glasversterkt epoxy. Leuk ding om te bouwen en veel plezier en advies gehad aan het bouwverslag. Waarvoor dank!
De "werf" neemt nu alleen nog reparatie- en modificatiewerk aan. Gr. Klaas.