Met gezond verstand te werk gaan. Ik heb nog nooit een connector bloot aangeraakt buiten het solderen om. Dan gaat het altijd goed.
Mvg Nigel. Logo 700 blijft prachtig!!
Weet je.... de meeste electriciens die nu in leven zijn, hebben dat ook nooit gedaan....
Maar er zijn er een paar, die nu niet meer leven.
Zo'n opmerking is letterlijk van dezelfde niveau van idioterie als zeggen dat motorrijden zonder helm niet gevaarlijk is, zolang je maar met gezond verstand rijd en niet valt, want dan valt het best wel mee....
Héél bot gezegd: brandstofheli's delven het onderspit voor een heel groot deel
vanwege dat men te beroerd is om de kennis en ervaring om er correct mee om te gaan, fatsoenlijk te leren.
Aan een brandstofmotor kun je hooguit je vingers branden, of tegen een draaiende prop of koelfan houden.... (qua letsel dan, alle andere dingen zijn een kwestie van schade, OF hebben niks met de aandrijving te maken).
Men vliegt electro, omdat "je er zo lekker weinig voor hoeft te weten en te kunnen"....
En dan moet je , als je meer dan 6S vliegt, voor iedere vlucht met je handen vlak bij twee contactpunten zitten met potentiëel dodelijke spanning (ik praat uit ervaring als ik zeg dat je in bezweette toestand, héél vervelende verkrampingen kunt krijgen boven de 24 volt, en boven de 10S kan het gewoon gevaarlijk worden).
Ik kan niet zo goed begrijpen dat er zo licht over gedacht wordt....
Groet, Bert