welke ? 700 / 700+ heli ?

precies, dat is het ook,
voor een grote heli heb ik mijn 2 Benzine heli's,
die kunnen alleen nog met de auto of de fietsaanhanger weg,

ja, en een 700er vliegt gewoon esthetisch en goed.

Groet
Uwe

Toch de maat denk ik, dat boezemt ontzag in en je zult met respect met zo'n machine om moeten gaan, zo'n beest als dat voor je neus hangt...en hoewel ik niet beweer dat ze langzaam zijn, zijn ze toch logger. En met 14s ga je boven de 50v gaan, vinden ze ook niet overal tof...en dat ga je niet meer vervoeren in een fiatje 500 als ge zelf ook nog mee wil...

nou, voor te groot ben ik niet bang,
mijn Bell heeft een 237 cm rotor,
en de T Rex 700e gaat ook wel aardig
groetjes van Uwe

En met 14s ga je boven de 50v gaan, vinden ze ook niet overal tof

??? Ik ben al kei-voorzichtig met 6S, want dan zit je volgeladen al boven de 24 Volt.
Onder droge omstandigheid zegt men dat 42 volt nog veilig is, maar als je bezweet bent begint 24 volt al domweg gevaarlijk te worden, en ik heb regelmatig beginnende verkrampingen gevoeld bij die spanning.

50 volt gelijkstroom.... da's LINK!

Groet, Bert

Volgens mij mag er om dezelfde reden geen 14S gebruikt worden in Heli's bij FAI wedstrijden.

14S is inderdaad ...LINK!!

..nieuw voor mij,
maar als je dat zegt,
mijn 12s is soms ook schrikken
bij het aansluiten, ja ja
927.gif

Groet
Uwe

Gaat niet om de knal bij het aansluiten, maar om het feit dat 24 volt al geleiding langs de huid vind als je erg bezweet bent.
Bij 42 Volt (max spanning open lastrafo's) zegt men dat er weinig gebeuren kan, maar er zijn al doden gevallen door die spanning, in tropische omstandigheden.

50 Volt op een zomerse vochtige dag, en de kans bestaat dat jij de accudraden beetpakt en niet meer los kunt laten....

Daarna beginnen alle onwillekeurige spieren (ademhaling, hartslag etc etc) ook stil te vallen, en het is een uiterst miserabele dood, want je maakt alles mee.....

50 Volt, is LINK....

Groet, Bert

Met gezond verstand te werk gaan. Ik heb nog nooit een connector bloot aangeraakt buiten het solderen om. Dan gaat het altijd goed.

Mvg Nigel. Logo 700 blijft prachtig!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Met gezond verstand te werk gaan. Ik heb nog nooit een connector bloot aangeraakt buiten het solderen om. Dan gaat het altijd goed.

Mvg Nigel. Logo 700 blijft prachtig!!

Weet je.... de meeste electriciens die nu in leven zijn, hebben dat ook nooit gedaan....

Maar er zijn er een paar, die nu niet meer leven.

Zo'n opmerking is letterlijk van dezelfde niveau van idioterie als zeggen dat motorrijden zonder helm niet gevaarlijk is, zolang je maar met gezond verstand rijd en niet valt, want dan valt het best wel mee....

Héél bot gezegd: brandstofheli's delven het onderspit voor een heel groot deel vanwege dat men te beroerd is om de kennis en ervaring om er correct mee om te gaan, fatsoenlijk te leren.
Aan een brandstofmotor kun je hooguit je vingers branden, of tegen een draaiende prop of koelfan houden.... (qua letsel dan, alle andere dingen zijn een kwestie van schade, OF hebben niks met de aandrijving te maken).

Men vliegt electro, omdat "je er zo lekker weinig voor hoeft te weten en te kunnen"....

En dan moet je , als je meer dan 6S vliegt, voor iedere vlucht met je handen vlak bij twee contactpunten zitten met potentiëel dodelijke spanning (ik praat uit ervaring als ik zeg dat je in bezweette toestand, héél vervelende verkrampingen kunt krijgen boven de 24 volt, en boven de 10S kan het gewoon gevaarlijk worden).

Ik kan niet zo goed begrijpen dat er zo licht over gedacht wordt....

Groet, Bert

Bert,

Ik denk er zeker niet licht over, in tegendeel...ik ben ook geen voorstander van de laatste modetrend, het parallel laden. Vraag het eens een clubgenoot hoe dat gaat ;). Feit blijft dat je bij veel clubs als nieuw lid niet welkom bent met brandstofmodellen. En hoewel ik fijn vlieg met mn 600N in het weiland bij mij thuis, is het toch ook gezellig om in clubverband bezig te zijn en zo ben ik min of meer gedwongen tot het bijkopen van E-modellen.

Ik vind het ook erg jammer!!

ik ben met de 'nitro' en 'zimmermann'
nog niet eens bij de club geweest,

dat woord ook al geroepen van geluidskeuring...

zeker is het op Valkenburg met de 'buren'
'n beetje een ander verhaal (of ook niet),
maar op mijn wildvliegplek

vinden alle de groten benziner's en nitro's het leukst,
zonder brevet en geluidskeuring (maar wel met caller).

En dat is voor mij zeker niet de reden,
een elektro heli te kopen.

Groet
Uwe

...even nog kijken voor servo's,
deze ben ik nog tegen gekomen,
ik denk niet te veel overkill, of wel ?

Swash: Align bl700h hv 3X
Tail: Futaba bls256 hv 1x

Groet
Uwe

Uwe nu heb je al 7 paginas vol getypt ( waar haal je de tijd vandaan)
en nu heb je nog geen keuze gemaakt.........
aanschaffen die logo.
Die vind jij toch het mooiste.

morgen gaan wij beslissen welk auto wij kopen,
wat dan over is, bepaalt het budget voor mijn heli,
op dit moment ben ik bij een X7 met Scorpion motor en Edge bladen,

ik ga de volgenden dagen beslissen wat het word,
dat met de servo's heb ik meer of minder voor mij genoteerd,
omdat ik het een robuuste combinatie vond.

Groet
Uwe

Uwe wel een beetje met je tijd meegaan.
Die is net zo oud als jou.....
Ik heb wel alvast voor je de inrichting gemaakt

full

ik ga die idee meteen aan mijn vriendin voorstellen, ha ha

trouwens dat auto is gekocht,
word nog opgeknapt en is over 2 tot 3 weken klaar,

alleen nog de heli kiezen,
en dan gaan wij september op vakantie met heli !!

Groet
Uwe

Back