Welk vliegtuig om mee te beginnen?

In de haven van antwerpen moet er ergens 1 zitten, voor de rest natuurlijk allemaal verder weg..

Ik ben ook begonnen met vliegen op linkeroever! Vliegen daar eigenlijk nog meer mensen? Vroeger was het daar zondagnamiddag altijd wel gezellige boel :)

Maar was voor mij wel ver rijden, vlieg nu in een club in brecht.

Ik wil de pret niet bederven, maar zijn jullie je er van bewust dat Antwerpen Linkeroever in de CTR (controlegebied) van de luchthaven van Antwerpen Deurne (EBAW) ligt en dat het verboden is om modelluchtvaartuigen te laten vliegen in CTRs ?

Zie paragraaf 6.j. op blz. 14 van https://mobilit.belgium.be/sites/default/files/downloads/gdf01.pdf

Tip: sluit je aan bij een officiële club in de regio. Eens zo gezellig en je leert veel sneller goed vliegen i.p.v. zelf leren vliegen. En bovenal, je houdt het veilig voor iedereen.

mvg

Laatst bewerkt:
Valt alles dat rc vliegt en onder de 1 kg weegt niet onder de categorie speelgoed in België?

Blijf je natuurlijk gebonden aan een maximum hoogte van.. is het 30 meter?

Ja alles wordt inderdaad strenger en ik kreeg waar ik vloog rond mijn gemeente soms ook problemen, daarom bij een club gegaan.. maar heel soms vlieg ik nog wild maar enkel daar waar ik toestemming heb van de eigenaar.

Mvg

@easy ik zag daar vroeger vaak mensen vliegen maar wist niet dat het verboden was. Bedankt voor de info van de club in Kieldrecht, is dikke 20 min rijden. Is nog niet te ver.

@HansL bedankt voor de info, dat wist ik niet. Ga eens opzoeken waar ze juist zijn.

Ja het was gewoon een gezellige boel daar vroeger :) maar inderdaad ligt het blijkbaar in een ctr zone..

je had trouwens ook een leuk modelbouwwinkeltje in burcht maar die heeft helaas zijn deuren dit jaar gesloten..

Succes met pegasus. :)

Gezien de posts en het niveau c.q. inhoud daarvan (of gebrek aan...) vermoed ik dat stralende jager een beetje aan het trollen is....

Hallo!

Ik ben een nieuwe oude RC fanaat die weer wil gaan vliegen. Ik heb een club waar ik me wil aansluiten met allemaal leuke mensen. (Die ik gezien heb toch alvast)

In de club wordt alleen electro gevlogen.

Ik zou graag een eerste toestel bestellen, maar weet niet goed welke.
Ik dacht aan een tundra van HK of een funcub van multiplex.

Zijn er volgens jullie nog leuke beginnerstoestellen om te starten?
Het mag ook houtbouw zijn, daar heb ik vroeger ook al mee gewerkt.

Alvast bedankt!

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Het gaat om de volgorde:
Je gaat eerst naar de club en stelt daar deze vraag.
Een van de vervelendste dingen voor een instructeur is een nieuweling te moeten vertellen dat de spullen, waarmee deze trots voor het eerst op de club verschijnt, helemaal niet zo geschikt zijn.
Of slecht passen bij het in de club gebruikte systeem.
Ook blijkt dan vaak dat het allemaal veel te veel heeft gekost, of dat het juist weliswaar een koopje is geweest, maar dat de kwaliteit daar ook naar is en goed vliegen daarmee redelijk kansloos.
Ook ja, had ik al gezegd eerst naar de club te gaan?
Fijne jaarwisseling en een succesvolle rentree als modelvlieger!

Het gaat om de volgorde:
Je gaat eerst naar de club en stelt daar deze vraag.
Een van de vervelendste dingen voor een instructeur is een nieuweling te moeten vertellen dat de spullen, waarmee deze trots voor het eerst op de club verschijnt, helemaal niet zo geschikt zijn.
Of slecht passen bij het in de club gebruikte systeem.
Ook blijkt dan vaak dat het allemaal veel te veel heeft gekost, of dat het juist weliswaar een koopje is geweest, maar dat de kwaliteit daar ook naar is en goed vliegen daarmee redelijk kansloos.
Ook ja, had ik al gezegd eerst naar de club te gaan?
Fijne jaarwisseling en een succesvolle rentree als modelvlieger!
Heb je eigenlijk mijn post gelezen?

Ik ben dus bij een club geweest. Daar vliegen ze electro zoals ik dus zei. Alles met een bovenvleugel is goed maar niet de piper omdat die een te korte romp heeft.

De 2 modellen die ik noemde zijn niet voorradig.

Ik dacht dus laat ik eens vragen of andere vliegers nog een aanbeveling kunnen doen.

Een zender heb ik al die past op het systeem van de instructeurs.

Of ik moet mijn mening over de mensheid herzien of jij hebt slecht geslapen vannacht [emoji23].

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Met een Mentor kom je prima voor de dag. Door zijn afmetingen ook een vliegtuig dat zich gemakkelijk laat vliegen.

Aanrader !

Heb je eigenlijk mijn post gelezen?
Ja, ik vond de vraagstelling wat merkwaardig, vandaar dat ik duidelijk maakte dat men op de club je had moeten helpen met het oplossen van deze vraag.
Ik ben dus bij een club geweest. Daar vliegen ze electro zoals ik dus zei.
Alleen zegt dat op zich nog niks, ze hadden je minstens kunnen uitleggen WELK electromodel ze je het best mee kunnen opleiden. Dat hoort bij het takenpakket van clubinstructeurs,
die helpen jou daarbij en laten jou het niet zelf uitzoeken. Vandaar mijn verbazing.:confused:
Ik vind het ontzettend vervelend om een leerling te moeten teleurstellen omdat deze met de verkeerde spullen aankomt. Vandaar dus EERST overleggen met je instructeur(s), DAN pas iets aanschaffen.
Vroeger waren dat de (foute) handelaren die voor veel te veel geld een beginner met de verkeerde spullen de deur uit lieten gaan. Nu zijn het de onzinverhalen op het internet door figuren die zelf niet eens behoorlijk kunnen vliegen, laat staan iemand anders opleiden.
Mijn insteek is iemand anders die teleurstelling te besparen...
Alles met een bovenvleugel is goed maar niet de piper omdat die een te korte romp heeft.
Piper heeft vele typen hoogdekkers gebouwd, sommige hebben een (relatief) kortere romp dan andere. Kortom, zo'n constatering geeft mij weinig vertrouwen in het beoordelingsvermogen van degene die je dit vertelde.
Ik dacht dus laat ik eens vragen of andere vliegers nog een aanbeveling kunnen doen.
Wat volgens mij niet handig is. Ik kan (zelfs als clubinstructeur) niet weten wat in jouw club het standaard lesmodel is. De enige die dat kunnen zijn jouw medeclubleden. Dat is de kern van mijn boodschap.
Een zender heb ik al die past op het systeem van de instructeurs.
Tja, leraar/leerling... Erg overgewaardeerd, ik gebruik het bij voorkeur niet. Maar dat is een mening, geen feit. Dat ik mensen met meesturen op de sticks eerder het vlieggevoel bijbreng wel....:beer:
Of ik moet mijn mening over de mensheid herzien of jij hebt slecht geslapen vannacht
Het eerste: altijd. De mensheid is te divers om daar 1 mening over te kunnen hebben. En dan nog...
Het tweede: nee integendeel :D, maar zoals de amerikanen het zo goed kunnen verwoorden, I'm 'telling it like it is'.:)

Back