Heb je eigenlijk mijn post gelezen?
Ja, ik vond de vraagstelling wat merkwaardig, vandaar dat ik duidelijk maakte dat men op de club je had moeten helpen met het oplossen van deze vraag.
Ik ben dus bij een club geweest. Daar vliegen ze electro zoals ik dus zei.
Alleen zegt dat op zich nog niks, ze hadden je minstens kunnen uitleggen WELK electromodel ze je het best mee kunnen opleiden. Dat hoort bij het takenpakket van clubinstructeurs,
die helpen jou daarbij en laten jou het niet zelf uitzoeken. Vandaar mijn verbazing.

Ik vind het ontzettend vervelend om een leerling te moeten teleurstellen omdat deze met de verkeerde spullen aankomt. Vandaar dus EERST overleggen met je instructeur(s), DAN pas iets aanschaffen.
Vroeger waren dat de (foute) handelaren die voor veel te veel geld een beginner met de verkeerde spullen de deur uit lieten gaan. Nu zijn het de onzinverhalen op het internet door figuren die zelf niet eens behoorlijk kunnen vliegen, laat staan iemand anders opleiden.
Mijn insteek is iemand anders die teleurstelling te besparen...
Alles met een bovenvleugel is goed maar niet de piper omdat die een te korte romp heeft.
Piper heeft vele typen hoogdekkers gebouwd, sommige hebben een (relatief) kortere romp dan andere. Kortom, zo'n constatering geeft mij weinig vertrouwen in het beoordelingsvermogen van degene die je dit vertelde.
Ik dacht dus laat ik eens vragen of andere vliegers nog een aanbeveling kunnen doen.
Wat volgens mij niet handig is. Ik kan (zelfs als clubinstructeur) niet weten wat in jouw club het standaard lesmodel is. De enige die dat kunnen zijn jouw medeclubleden. Dat is de kern van mijn boodschap.
Een zender heb ik al die past op het systeem van de instructeurs.
Tja, leraar/leerling... Erg overgewaardeerd, ik gebruik het bij voorkeur niet. Maar dat is een mening, geen feit. Dat ik mensen met meesturen op de sticks eerder het vlieggevoel bijbreng wel....
Of ik moet mijn mening over de mensheid herzien of jij hebt slecht geslapen vannacht
Het eerste: altijd. De mensheid is te divers om daar 1 mening over te kunnen hebben. En dan nog...
Het tweede: nee integendeel

, maar zoals de amerikanen het zo goed kunnen verwoorden, I'm 'telling it like it is'.