Richard en Leen hebben allebei verschillende servo's
Ik denk toch echt dat het de MB is, maar dat wil inderdaad niet zeggen dat het de servo's niet zouden kunnen zijn.
Maar ik denk het niet.
De toekomst zal het leren.
Ook zijn er nog wel meer die met de Align servo's vliegen zonder problemen tot nu althans.
Je geeft het zelf al aan, je denkt het niet. Maar het lijkt mij het makkelijkste te proberen. Al is het "feit" dat het op 1 heli op 2 verschillende servos gebeurt wel een goede reden om aan te nemen dat het niet in de servo zit.
Maar, geheel toevallig had ik 2 weken na EricW ook een falende DS610 servo dus het is niet onmogelijk....
Wat ik nog steeds het vreemdst vind is dat het (tot nog toe) alleen een probleem is tijdens het lopen. Daardoor zou ik het zelf eerder in de belasting van de servo zoeken die tijdens lopen anders is dan tijdens het vliegen.
Defecte temperatuursensor zou vreemd zijn. Tenminste, die bepaalt alleen een compensatiefactor vanwege temperatuurdrift. En dit zou dan ook al een probleem moeten zijn tijdens vliegen.
Wat is de Bec die jullie gebruiken, Leen en Richard (dacht ik)? Beiden hetzelfde type?
Qua stroomverbruik zat ik zelf met een 700N eerder op 350~400mah in 8~10minuten. Dus jullie stroomverbruik is niet heel hoog idd. Maar dat zegt niks over de pieken en het daarbij horende spanningsdip.
Collega piloot hier heeft 2 weken terug zijn protos gecrashed omdat opeens zijn Bec in de YGE slechter ging werken (of de servos zijn slechter aan het worden en trekken meer) Tijdens vliegen kwam het voltage regelmatig onder 4,8V terwijl de Bec op 6V stond (opgelost met extra condensator op de RX)