Wat was jouw crashschade?

Hoi Joop,

altijd jammer een crash, maar wie niet ...

in €'nen zou het wel wat kosten,
maar frame en andere dingen blijven heel,
ook die idee met de plastic gears in de servos,

en: mooi dat je steeds weer opstaat en verder vliegt,
ik ben nog met werken bezig t/m maandag, en dan een dagje vliegvrij, ha ha

groetjes van Uwe

Vervangen jullie na een crash ook vaak diverse lagers?
Als ik de lagers bij na een crash controleer door er zo een as doorheen te draaien is het vooral bij die van de hoofdas meestal net of het in de lager iets schuurt. Ook wel logisch, het lagerwerk zal dan niet meer rond zijn.
In die van de bladhouders en de staart komt dat minder voor maar als er zoiets aan mankeert doe ik er maar nieuwe in.

Na een crash loop ik de heli altijd helemaal na, dus ook de lagers. Je weet immers nooit welke verborgen gebreken de crash heeft veroorzaakt. Of de slijtage van de 50 vluchten ervoor. En na het opbouwen stel ik de heli weer helemaal af en controleer ik deze op trillingen. En dan vliegt ie weer als nieuw ;-)

@Uwe: het is inderdaad vallen en opstaan. Alleen wil ik wel voorkomen dat ik niet te vaak val haha

u4u3ere5.jpg

De belt van mijn logo 700 xxtreme..

4 Beta

Laatst bewerkt door een moderator:
vorige week de 600 e pro net opgestegen
en wilde naar idle up. ipv deed ik throttle hold.
hoorde moter onderuit gaan en direct de hold eraf.
maar te laat
de heli kwam autoroteren naar beneden
en belande in de slootkant.
torq tube gear gestript.
dus schade viel mee. en even beetje afdrogen.
mij esc ( castle creations ice 2 120 hv )
schijnt een bail out functie ofzo te hebben
zodat je direct weer als je de hold eraf haalt
de moter op gang brengt
heb vandag gekeken met de castle link
maar kan nix vinden.
iemand hier kennis van zaken betreft het instellen??

gr bas

Op je pc in de castle link software kun je autorotatie aanvinken. Deze staat op de pagina waar je ook je rpm settings invult.

Succes!

4 Beta

Pffff, vandaag weer de Logo 400 gecrashed..... Dat is net even te kort achter elkaar om leuk te zijn. Reden: steekvlieg :( Was inverted flink aan het dalen toen ik werd gestoken. Schrik en kabaffff....

Omdat ik het niet verwachte schrok ik en ging het direct mis. Daarna nog 5 vluchten gemaakt met de Logo 700. Ook daarbij werd ik gestoken maar wist ik dat het kon gebeuren. Dan is de schrik er niet meer en dus ook geen probleem. Maar wel onder de bulten naar huis haha.

Schade lijkt weer mee te vallen. Maar ik moet hem nog wel even helemaal uit elkaar halen om dit te bevestigen. In ieder geval zijn die k$#@ bladen weer gesneuveld. Canopy is nog wel te gebruiken.

Pfff Joop,

hoop dat de schade niet te groot is,
leuk bij de Logo blijkbar:
duidelijk de zien wat kapot is naar een crash

suc6 met reparatie,
groetjes, Uwe

Pffff, vandaag weer de Logo 400 gecrashed..... Dat is net even te kort achter elkaar om leuk te zijn. Reden: steekvlieg :( Was inverted flink aan het dalen toen ik werd gestoken. Schrik en kabaffff...

Ontzettend vervelend. Hier in Suriname moet je daar altijd alert op zijn. Zijn niet gelijk altijd steekbeesten maar de kans dat je tijdens het vliegen opeens iets in je gezicht krijgt is redelijk aanwezig. Ben zo ook bijna gecrashed laatst.

Eén 6s 5000mah lipo kapot... bolde ineens giga op. Na 5 min vliegen met mn 700.

4 Beta

Jammer te lezen dat je weer in een korte tijd bent neer gegaan met je Logo 400 Joop.
Hoop dat de schade dit keer mee valt.

mvg. Freddie

Bedankt voor de steun allemaal! Gedeelde smart is halve smart. En Marcel, balen dat het zoveel geld moet kosten. Dat is helaas een nadeel van de Logo 700. In ieder geval succes met bouwen.

Maar ik moet toegeven dat ik er gewoon voor ga en niet met de angst voor kosten in mijn achterhoofd blijf vliegen. Dan kan ik er beter mee stoppen of HK gaan vliegen. Volgend jaar wil ik heel graag wedstrijden gaan vliegen en blijf dus rustig door trainen.

Heb vandaag de Logo 400 weer grotendeels hersteld en kom uit op:
- hoofdbladen
- hoofdtandwiel
- 3 x servo tandwielen
- staartbuis
- tail pitch slider
Totaal toch weer 102,50,- euro :(

Hopelijk deze week weer vliegen en dan zijn we de pijn weer snel vergeten, het is echt een super oefen machine :cool:

Tja 102,50... tis niet anders he... opbouwen en weer gaan idd... je moet ook niet aan de kosten denken, dan gaat het vaak al verkeerd... ik denk er ook niet aan, het weerhoud je ervan dingen te oefenen of uit te proberen...

cool jongens,

gewoon verder gaan,
ik ga ook zo snel mogelijk stik-time maken en nieuwe figuren oefenen,
als ik weer vrij van werk ben,
vakantietijd is voor mij vaak veel werk .. (en centjes, ha ha)

groetjes van Uwe

Back