Wat was jouw crashschade?

ik heb klein spul om te crashen, laatst nog met de nano cpx inverted oriëntatie foutje kostte een canopy a 12 euries.
de 500 ( ik moet afkloppen) geen crash tot nu toe.

afgelopen jaar een trex 700e afgeschreven door datzelfde tailhub boutje als van jjdehaan...

Schade viel opzich wel mee... had nog wat spares liggen en heli is zonder mainblades naar Duitsland verhuist... een tailboom, tailblades, mainblades en schuine maingear waren geloof ik kapot..

Ook een trex 600pro afgeschreven door volle vaart achterwaarts een boom in te vliegen.. onbekende vliegplek, grouwe dag slecht zich enz... gewoon fout ingeschat...

Schade canope, tailboom, tail en mainblades, maingear en dat was het wel...

Veel minder dan vorig jaar, daar in totaal wel 4x een trex 550 afgeschreven.... en dan ook nog kleine crashes erbij van alleen een main as met blades...

dus we gaan vooruit, minder schade en toch meer gevlogen....

mn laatste schade was afgelopen vrijdag met de logo 400se, een setje servo gears kapot a 8.40 euro...

groet Marcel

Ja, inderdaad

meer sticktime en minder schade,
2012: 6 keer
2011: 7 keer
2010: veel keer

en grote helis crashen minder (bij mij)
Bell 47 0 crashes,
Benzinetrainer 0 crashes
T Rex 700 0 crashes
T Rex 600 3 crashes
T Rex 450 veel
T Rex 250 nog veeler

gelukkig en crash arm/vrij 2013

groetjes van Uwe

Stevige tijd terug een stevige klapper met de 450 gehad
Schade:
Staartboom
Tt
Staartbladen
Hoofdbladen
Kap gekraakt
Assen krom
Kop heeft een deuk, maar gelukkig wel aan beide kanten. Deze vliegt dus nog

Oorzaak: flippen, en halverwege stopten alledrie de servo's er tegelijk mee.
Deze schijnen dus ook te kunnen slijten, bij alledrie gewoon het motortje te zwak voor de belasting. Hierdoor bec over de huizen gegaan.

Al met al een dure schade.

Hoe vaak ik dit doe?
Dit was de eerste...
Duurste dingen die ik verder heb gehad waren meer slijtageonderdelen. Of falende electronica waar ik op tijd achter kwam.
Maar crashen doe ik gelukkig zelden, 1 keer in een jaar of wat vind ik niet overdreven veel

Ps: als er iets verplaatst moet worden, ff via het rapporteer knopje doen :mrgreen:
Of via pb ff aangeven, mods lezen niet alles

nou, 1januari en ik ga vliegen
hij geeft gas, zonder dat ik wat doe
valt uit
en komt lekker van 5m naar benede

1mainblade kapot
dat vinnetje aan de staart gebroken
dat pinnetje dat de kap vashoud gebroken
die staafjes aan de swasplate gebroken
servomotor gebroken

denk ongeveer: 40,-

gelukkig staat er nog een modelboot om te maken:
REVELL flecher-class destroyer 1:144
:D

Met mijne splinternieuwe compass warp, had in een netje gevlogen dat ik niet had gezien op het gras (groen op groen), was op een lage headspeed, dus op het eerste zicht niks kapot, maar de boom was toch aardig krom. Gelukkig geen dure kosten, maar onderdelen zijn nog niet leverbaar :( :(

ik mag niet klagen over afgelopen jaar, 430 vluchten met de 6HV 1 echte crash en wat 2 kleine mishaps. Dus ik hoop dat het dit jaar niet erger wordt.

Ik vlieg nu ongeveer een jaar en heb één serieuze schade gehad met m'n 600. En het was nog niet eens vliegend:(

Tijdens het optoeren ging het vlak voor het hooverpunt mis. De heli kantelde naar rechts en sloeg met de bladen in de grond. Wat ik precies vervangen heb weet ik niet meer (verdrongen zeker.....), maar het was meer dan € 200,--. Bladen (main en tail), torque tube, feathering shaft en main shaft, as van de tailrotor, ongeveer alle tandwielen en nog wat kleine dingen.

Oorzaak: heel simpel gevonden en volledig mijn eigen schuld: het servo hoorntje van één van de swashplate servo's was los gekomen. Deze was niet geborgd, geen ringetje ertussen en niet gecontroleerd. Dus een hele dure les!

O ja en de belangrijkste schade: mijn geknakte ego!

Iedereen een crashvrij 2013 en vele mooie vliegdagen gewenst!

Peter

Dat is ook zo'n punt met crashen,
.
hoe vaak vlieg je eigenlijk ??
.
Ik ben afgelopen jaar 175 keer gevlogen,
allemaal met 2 tot 8 vluchten
dus rond 800 vluchten denk ik, met 6 crashes
.
klinkt nu niet te veel, maar wat ook @Student: schreef,
het kan nog minder, maar dan donder ik weer over het veld,
zo als vandaag, ppphhhhh
.
maar kijken, wat het brengt
het 2013
.
groetjes van Uwe .:wink:.

Met mijn 450pro zeker 5 keer total loss. Los van de aantal kleine crashes. Maar dat is inmiddels alweer een tijd terug. Wat Uwe ook zegt. Hoe groter de heli, hoe minder de crashes. Blijkbaar durf je dan toch minder of ben je meer bewust van wat alles kost!
Hoe dan ook, het weerhoudt je niet om door te gaan :)

Met mijn 450pro zeker 5 keer total loss. Los van de aantal kleine crashes. Maar dat is inmiddels alweer een tijd terug. Wat Uwe ook zegt. Hoe groter de heli, hoe minder de crashes. Blijkbaar durf je dan toch minder of ben je meer bewust van wat alles kost!
Hoe dan ook, het weerhoudt je niet om door te gaan :)

+1 @pizmo75: :banana:

Nou laat ik het zo zeggen, alles kapot behalve frame, motor en esc. Meestal was er ook wel een servo kapot. Plus bijna alles wat rond het frame uitstak :(

met mijn 500 +/- 150 vluchten = 1x crash swash trok scheef bij landen :(
schade 50euro

met mijn 600 +/-100 vluchten = 2x crash 1x inschatings fout (zon) , 1x accu na boven geschoten gelijk bij eerste test vlucht na 1ste crash ,heli half total loss :p
schade 150 euro 1ste crash
schade 250 euro 2de crash

gr Nick

Laatst bewerkt:
Oorzaak: flippen, en halverwege stopten alledrie de servo's er tegelijk mee.
Deze schijnen dus ook te kunnen slijten, bij alledrie gewoon het motortje te zwak voor de belasting. Hierdoor bec over de huizen gegaan.

De bec viel uit omdat versleten servos meer stroom trekken ?
Welke servos waren dat ?

Back