Wat was jouw crashschade?

Pff, vandaag twee auto's moeten doen met m'n 700. Eerste keer vanwege een nini schriefje wat los is gegaan in de tail. Geen controle meer van de tail, thr hold en gelukkig zonder schade geland.
Tweede keer vanwege low voltage cutoff. Teveel gevraagd van de lipo's, eigen schuld... Gelukkig was de ondergrond me goed gezind!!

Dat is aardig wat David,:)

Is dat in een jaar of over de gehele vliegtijd van de heli?

verder crashvrije vluchten wenst
:cool: Uwe

gehele vliegtijd van heli, sommige dus ongeveer 1 jaar, andere korter ivm het korter hebben van de heli, want de v120 en 500 heb ik pas +/- 0,5jaar.

Maar ben dus 1 van de gelukkigen die gewoon thuis kan vliegen:D

Tja vlieg nog maar net heli maar heb tot nu toe alleen een mainshaft van 2mm carbon kapot gemaakt bij mijn nano cpx maar die is met een vijltje en wat nieuw carbon makkelijk zelf te maken :-)

Hoi,

@pizmo75: heeft een mooi draadje gemaakt,
waar men kan zien, hoe duur een crash is bij een heli
afhankelijk van het maat (450er, 550er, 700er of groter / kleiner)

een nieuwe kan zien, dat een
Nano cPX crash zonder €ós gerepareerd kan worden (@robertboxhoorn)
en dat een lichte crash
T Rex 700 valt om (@Pizmo75)
ook maar boven 100 € kan komen

goede info jongens, bedankt

Heli-Uwe

9-10-2012, eerste en forse crash met 500ESP, over de 220Euroschade. van enkele ballinkjes tot zelfs de mainrotorhead(uitzonderlijk). Je kan beter van hoog crashen als van dicht bij de grond.

Kwam er vanavond pas achter dat het nog op film stond ook :(

Laatst bewerkt door een moderator:
zal altijd een raadsel blijven, dus hou ik het maar op een stuurfout al kan het ook mijn elevator servo geweest zijn want die was dood(en hem zo ineens naar voren zien gaan , mmm weet het niet:confused:). maar ja is al weer maanden geleden dus. we gaan gewoon verder.:D

Foutje gemaakt bij men X2... Had een bearing plate verkeerd gemonteerd waardoor de bearing in volle vlucht loskwam, heli als een baksteen naar beneden gedonderd recht op de skids.

Main shaft heeft een knik gekregen en de swash zat boven de knik waardoor de draaiende rotorkop gestopt is door keihard te trekken aan de servo armen / tandwielen. Vrees dus dat ik de MKS servo's ook van nieuwe tandwielen ga mogen voorzien als ze al niet helemaal kapot zijn.

Zal dus crash zijn die variërt van 40-tal euro's tot richting 200 afhankelijk van of de servo's kapot zijn. Zou toch best duur zijn voor zo'n kleine 300-size.

Ga sowieso alle lagers veranderen aan de hoofdas, nieuwe mainshaft, nieuwe feathering shaft, nieuwe landing gear, nieuwe tail boom supports en dan nieuwe servo gears veronderstel ik. Dat is op het eerste zicht de schade ...
Hopelijk blijft het bij enkel nieuwe gearsets, die zijn maar 13-15 euro per set dus dan gaat het nog wel meevallen :)

Afgelopen zondag een mobius transition geprobeerd irl met de 130x.
Volle snelheid inverted tegen het gras en bladegrip gebroken.
Was ik beetje verbaasd over beetje ongelukkig neergekomen denk.
Idg schade 13 euro stock bladegrip 25 euro voor een lynx bladegrip.
Ga voor die laatste:)
Gr wax

Vanochtend: een vriend van me vloog inverted de grond in.. Minder! Crashschade onbekend, maar ziet er niet goed uit!
5ynyja2a.jpg

Gelukkig was het niet zijn nieuwe X5!

..en gelukkig niet de rex van @pizmo75:

altijd als ik dat draadje open doe en zie
"laatst geplaatst door pizmo75"
schrik ik en denk, nou is het gebeurt, maar gelukkig niet!

allen met schade veel suc6 met opbouwen,
en dat het niet de duur word,

ben vandaag ook buiten geweest, maar zonder schade.
Groetjes van Heli-Uwe

@uwe, haha, ja na ca. 140 vluchten mag je dat wel eens verwachten Vandaag voor het eerst inverted gehooverd met de 700. Dus vroeg of laat....

feli @pizmo75: met inverted,

het is net als bij de formule 1,
wie niet raced, wint niet,
en wie raced riskeert dat wat gebeurt,

maar toch verder schadevrij vliegen wenst

Heli-Uwe :banana:

Ongeveer een jaar geleden vergeten om mijn idle up settings goed te doen. TH curve wel zoals het hoorde alleen de pitch curve vergeten (was volgens mij 0-0-0-0-0). Vanaf 7meter hoog vol omlaag, brak de landing skid en de tailfin van mijn KDS450SV (schaam schaam)

Zo heb ik wat jaren terug een plafondlamp gemold (en een zoom 400).Terwijl alles aanstond thr kanaal gereversed. (Zat wat te spelen met de mc-24 die ik toen had). Dom!

Back