wat te doen met een stukje pmma

zo eentje reeds bestukt.hier komt nog een extra print op voor de blauwe flits lampen op die politie boot.
ik doe deze appart omdat deze blauwe met een kleine weerstand op 5 volt werken en dus echt flitsen
zou ik het in de hoofd processor mee integreren dan zou als hij op een commando wacht het wel eens kunnen dat de timing niet meer perfect is en dus de twee blauwe komen te overleiden


gr raf
printje.jpeg
 
Nee Hein dat is eigenlijk epoxy met een laagje koper en wat blauwe verf

maar ach we zijn bezig hé want met dit weer kun je niet veel anders doen
gr raf
 

de boot duikt en vaart maar de roeren werken voor geen meter
of de servos verbranden of de bec valt uit met zwaardere servo's
als ik de dichtingen slapper zet dan lekken ze lucht dus ?????
zoeken naar een oplossing want bij andere boten werkt de dichting met de gebruikte servo's wel perfect
alsook de gebruikte stuur stangen er is geen verschil met andere boten
 
eddy aan het varen maar het duiken verloopt nog niet zoals het moet
omdat de zender nog niet is aangepast ;nu gaat alles nog via de twee sticks en dat is niet zo handig

de 215 was ook effe schrikken daar er plots midden uit de romp luchtbelletjes kwamen .
daar waar hij aan elkaar gezet was geworden blijkt dus een miniscuul gaatje te zitten
ik ga de motor moeten ompolen daar hij sneller achteruit dan vooruit vaart en dat is niet de bedoeling
hoe ik ook met de regelaar aan het programmeren ga het heeft geen invloed en anders een andere prop er op

de pmma heeft geen water gezien daar ik nog zit de knoeien met die stuur stangen
voor de auto freaks er is weer wat aan het parkoer gewerkt en het word steeds plezanter om er te rijden

gr raf
 
printje gemaakt voor eddy zijn politie boot .
en ja ik weet het bij het uitschakelen bleven de blauwe nog branden maar dat zag ik maar pas op het filmpje en is nadien aangepast in het programma

 
voorlopig geen update en hopelijk dit weekeinde een goeie duik en vaart
zolang het maar droog blijft de tent doet de rest

gr raf
 
zo vandaag weer een goeie dag en meteen de oorzaak gevonden dat de stuur stangen bij de PMMA zo vast liepen
om de een of andere reden heb ik gewoon dikwandige doorvoer buis gebruikt die binnen 2.2 mm is
de stuur stang zelf is 2 mm dus ze zou er goed moeten door gaan .
maar dat is dus niet en nu blijkt dat als de servo draaid door de zijdelinkse beweging plooit die doorvoer buis mee en dan klemt de stuur stang in die buis
dus nu zie ik twee mogelijkheden
of de buis met een ruimer uitruimen naar 2,6 mm (maar zo een ruimer heb ik niet)wel 3 mm
of de buisjes er uit halen en vervangen door dunwandige buis maar das een heel werk want dan moet heel de boot terug uitelkaar

we zien wel wat het word

gr raf
 
na de PMMA toch eens terug aan deze verder gaan doen
20210825_132207[2].jpg

want die heeft lang genoeg in zijn kist gezeten
na de test bleek hij zelfs poeier droog te zijn
maar alles binnen in word op de nieuwe standen gebracht

en als deze gedaan is ik heb er zo nog 3 vers in de doos zitten
 
ok de pmma is niet in het water geweest vandaag
maar de 215 heeft voor de eerste keer gedoken en gevaren
er moet nog wel wat aan gebeuren want bv de schakelaar om te duiken is verkeerd om alsook de schuifregelaar voor de duikroeren
ok kwestie van de zender programmeren en klaar
dan is de nieuwe balance regelaar te gevoelig afgesteld dus de boot dolfijnt maar dat is dus afstellen en testen
hij is iets sneller met de motor om te polen maar lang nog niet snel genoeg
dus binnen 14 dagen een andere prop zetten met meer pitch

al bij al tevreden nu ik weet wat er gedaan moet worden

gr raf
 
vandaag pascal zijn sculpin aan het uit trimmen geweest
het achterdeel is terug dicht gemaakt want het moest open hij had een stang verkeerd zitten
en daardoor had hij aan een kant meer roer dan naar de andere kant

maar nu is hij terug in orde
hij zit nog een beetje met de neus omhoog maar de accu voor het licht was er uit gevallen

gr raf
 
vandaag de skip onderhanden genomen om het techrek te verstevigen
ik had deze nog gedaan voor mijn tia's maar daarna tja hoe was het nu weer
daar pascal zijn boot ongeveer hetzelfde is als die van mij heb ik het nagebouwd
het tech rek is nu stijver en de horizontale alu plaat zit nu ook vast geschroefd aan de duiktank met twee 3 mm boutjes
het is nu een heel stijve constructie geworden .
donderdag als het droog blijft kan het trimmen terug beginnen

gr raf
 
zo de 215 wat meer kleur gegeven
215.jpeg

door het donker grijs was de boot redelijk slecht te zien onder water
hopelijk met dat licht grijs en blauw beter zichtbaar

gr raf
 
vandaag de andere kant van de 215 spuiten en dan overmorgen de matte vernis er overheen
en dan kan deze mee naar de beurs in affligem dit weekeinde
het gemak van het basin is dat ik daar meer kan testen hoe de balance regelaar moet afgesteld worden
foto's van de beurs volgen wel
gr raf
 
zo en nu vandaag eens ook aan een boot aan het werken geweest
Eddy zijn seawolf in orde gezet nadat hij een volledig nieuw techrek gekregen heeft.
pmma is en blijft een pracht materiaal om mee te werken .
vandaag dus ook de stabilisator ingebouw die op zich liet wachten en dus is de boot klaar.
straks toch maar eens weer de pmma uit de kist halen en kijken wat er nog moet aan gebeuren .
gr raf
 
en ja dan herinner je het probleem
er is ergens een lekje en dat zit op een rare plaats namelijk in de pomp zelf want als ik stop dan komen er lucht bellen uit de aanzuigbuis
maar ik heb de boot dan zo in het water gelegd zonder te pompen en dan lekt er ook water naar binnen
dus ????
dus ergens moet er nog een lekje zijn wat groot genoeg is om op 2 uren een 20 ml water binnen te laten
dus vandaag opzoek naar dat lek
het printen van die pmm achter dop was toch niet zo een best idee .
100 % infil en dan langs binnen epooxy gezet en alsnog lekt er ergens lucht

gr raf
gr raf
 
vandaag wat rustig aan want Eddy komt zijn boot halen
dan maar wat herstellen wat er nog verleden jaar door leden omzeep geholpen is
de eind trappen van een regelaar zo warm stoken dat ze beginnen schuiven zijn op de solderingen
je moet het maar kunnen .
dus de eind trappen hersteld en meteen iets zwaarder uitgevoerd dus deze regelaar kan nu 50 amp rekken inplaats van 30

hopelijk blijft hij nu heel

gr raf
 
Hopelijk krijg ik vandaag de pmma dicht .
het lek langs een stuurstang geeft de meeste problemen omdat de normale dichtingen die ik gebruik niet werkt op 1 stang
op de tweede werkt het wel zonder problemen
of een fout in de dichting of de stuurstang is geen 2 mm op juist die plaats
ze zien wel of ik het opgelost krijg zodat die boot eindelijk kan gaan varen

gr raf
 
en het lekje gevonden ;in een siliconen darmpje was een lek zo groot als een spelden prikje en het zat aan de binnen kant van een kromming.trok je het darmpje uit de boot strak dan zag je het gaatje verschijnen liet je het terug los dan zag je niks .en ik de schuld maar steken op de stuurstangen dichtingen .doeme toch

maar ja het is nu dicht dus deze is plaar voor de eerste vaardag in april
dit jaar hebben we dus een 19 a 20 vaardagen gepland want je weet nooit wat de regering weer gaat uitvinden

gr raf
 
Back
Top