Wat is volgens jouw het fijnste nitro-motor merk?

Wat is jouw favoriete nitro motor

• Total voters
    85
Klopt wat Sander zegt; een paar nieuwe o-ringen rond de sproeier zou wel eens de oplossing kunnen zijn... er zijn wat modellen waarbij de o-ringen niet optimaal waren, die 'krompen' na verloop van tijd wat weer zorgt voor het 'los' komen van de sproeiernaald.
De o-ringen die Alpha Plus nu in de motoren levert zijn van betere kwaliteit en ook de set losse o-ringen die nu verkrijgbaar is, is van deze betere kwaliteit.

Zover ik weet was dat alleen bij de S852, Z852, F850, T850 zo, en niet bij de nieuwere A Modellen. Dit is overigens idd verbeterd. Het kan natuurlijk alsnog dat je O-ringen kapot zijn.

Tja, was alleen maar als aanvulling bedoeld hoor en of er zaken aangepast worden aan de specs van de motoren weet ik niet. In het geval van de ZZ.21C ga ik er vanuit dat alleen de kleur van de koelkop en de merknaam- en typevermelding anders zijn. En er is helemaal niets mis met een XZ-B Speed, dus daar hoeft helemaal niets aan veranderd te worden;-)

Tja en zo is de zr21x weer gelijk aan de picco boost.

Er zullen ongetwijfeld wat kleine aanpassingen gemaakt zijn, maar meestal is de LRP uitvoering duurder dan de picco, SH of OS uitvoering. dus ik zou het gewoon bij het "origineel" houden dan.

@dennis, je hebt waarschijnlijk de a872 met de grijze kop? Als je alle dingen buiten de motor gecontroleerd hebt (tank, slangen) dan zou ik eens de o-ringen van de naalden vervangen. Die zijn op den duur versleten en dan gaan de naalden zichzelf verstellen door de trillingen

Wel grijze kop ja. Maar welk exact type...? Kun je dat ergens vanaf zien? Staat niet op de kop. De stationair naald is inderdaad niet 100% in orde. Die Heb ik voor zondag opgelost met een stukje brandstofslang. Daarna zal ik alle o ringen eens controleren. Motor is anderhalf jaar oud. Maar hoelang die daarvoor in de winkel heeft gelegen, geen idee.

Ik heb een tijd met Nova Rossi gereden. Maar nu gebruik ik een RB T11 die vind ik toch ook niet slecht en weinig problemen met afstellen.
Dus ik ga voor RB :)

Na wat ik gezien heb en waar ik aan geschroefd heb bij de buggycup van dit weekend in Helmond, zeg ik OS engines :)

De XZ-B blauwkop is een goede betrouwbare motor (heel belangrijk zeker bij wedstrijden) met een leuk prijskaartje.
De XZ-B Speed het neusje van de zalm alles wat je van een high end motor verwacht en mag verwachten.

Ik rij nu met een alpha plus 7+2. Maar ik denk dat ik hierna of voor erbij een O.S speed koop. De fx lijkt me ook sterk en goed, maar omdat het een eerste model is verwacht ik nog aanpassingen en/of verbeteringen bij de volgende.

Dus eigenlijk na het lezen van de berichten kan ik als basher en zo nu en dan een wedstrijdje rijden gaan voor een Alpha motor. Heb een HPI Trophy truggy 4,6.
Wil voor een motor gaan die niet veel zuipt en je niet te vak hoeft bij te stellen.

Ligt een beetje aan je budget, maar als je voor een Alpha Club Racer met uitlaat gaat heb je een leuke motor voor een scherpe prijs die minimaal een seizoen meegaat.

Andere genoemde motoren zijn ook top, maar vaak iets duurder dan bovengenoemde. Speelt geld geen rol, ga dan eerst voor een meer wedstrijdwaardig chassis en daarna voor een snellere motor.

En wat zijn jullie ervaringen met GO motoren. Wij hebben hier een paar .21 gehad in het groepje met blauwe kop(1,8pk). Die deed het heel aardig. Ik heb zelf nu via Ebay de .21 besteld met zwarte kop (2,5pk) voor het belachelijk lage bedrag van 52 euro incl verzenden. Mss nog steeds een miskoop maar ach probere kan je het allicht toch.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja idd, na verzending en taksen ga je goedkoper afzijn om hem hier te kopen, vandaar de lokale benamingen lol.

Ik had er 1 vanaf marktplaats voor 20 euro. Gloednieuw in doos. Ff rondzoeken loont de moeite meestal wel.

Back