Wat is volgens jouw het fijnste nitro-motor merk?

Wat is jouw favoriete nitro motor


  • Total voters
    85
Voor degenen die het interessant vinden:
- Carter, carburateur, turbo plug kop van een Alpha S852
- Krukas en koelkop van een Alpha A352
- Drijfstang, zuiger en bus van een Alpha F850
- Ceramisch voorlager, normaal achterlager

De eerste keer starten dacht ik nog...hopen dat ie loopt. Maar nu weet ik het zeker, het is gewoon een kanon.

Hee, zo eentje heb ik er ook :)

- Carter, carburateur, turbo plug kop van een Alpha Z852
- Krukas van een Alpha S852
- Drijfstang, zuiger en bus van een Alpha Z872
- Ceramische lagers
- Koelkop van een F850

Die loopt ook goed, maar geen verschil met een standaard Z872. Waarschijnlijk dat de 'truc' bij jouwe in de .23 krukas zit... (andere graden of langere slag?)
 
Krukas is hetzelfde, ik snap er helemaal niks van... Misschien dat ik hem volgende wedstrijd op de truggy schroef. Kijken hoeveel verschil ik merk. Maar je weet wat ze zeggen, soms loopt een motor heel hard om vervolgens gigantisch in de soep te draaien :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een filmpje van de start van de sportklasse finale. [URL="
start finale sportklasse - YouTube[/URL]

Maar aangezien ik er voor het eerst bij was weet ik nog niet wie wie is.

Het ging over de Waterland 500 waar Mario zijn zelfbouw Alpha heeft gebruikt.

In dit filmpje zie ik wel heel wat bekenden rijden lol
Waaronder ikzelf :D (Blauw/groene/roze) auto startend plek 6 en in de dubbel als 4de kom overgesprongen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op mijn gs storm zat de orginele motor, liep mooi, snel zat voor de hobby, nadat die overleden is een werks b03 erop gezet, net een liter gelopen maar dit gaat harder.

Op de mantis zit ook de standaard motor een 4.6 gaat ook bloedhard, mij soms iets te hard. Kan de betere rijders bij ons mooi bijhouden. Is wel mijn favo auto om mee te rijden.

Net een gs xut bijgekocht met force motor, heb hem nog niet getest, gaat over anderhalve week gebeuren.

Morgen bij goed weer ff kijken hoe die is afgesteld.
 
Ik heb gestemd voor OS en wil dit nog even toelichten:
heb nu ongeveer twee jaar ervaring met de OS Speed motoren in 1/8 nitro on road op competitieniveau.

Daarvoor heb ik jarenlang met novarossi motoren gereden maar sedert ik serieus competitie ging doen, lukte dit niet meer. De motoren gingen gewoon constant stuk en dan bedoel ik:
cilinder breken, drijfstang breken, lagers stuk, pluggen constant stuk en dit ongeacht het niveau van onderhoud aan de motoren. En vermits je dan spreekt over motoren tussen de 400 à 600 euro is dat natuurlijk niet houdbaar.

Toen ben ik overgeschakeld op de OS Speed motoren en daar kan ik een gans seizoen competitie rijden met één motor.

Let wel ik zeg niet dat de OS Speed de perfecte motor is want ik denk dat deze niet bestaat.

Positieve punten aan de OS zijn: prijs, inlopen nauwelijks 1 liter, zeker voldoende power en topsnelheid, drijfsstang kan makkelijk 10 liter in de motor blijven.

Nadelen aan de OS zijn: kritieke punt van de motor ligt rond de 20 liter en het meest kritieke onderdeel is dan de bovenkant van de piston. Deze durft scheuren of een gaatje in komen. Waarschijnlijk is deze niet van heel sterk materiaal gemaakt.
Tweede nadeel is dat de OS motor niet zo makkelijk onderin af stellen is en zeer gevoelig is voor instellingen (dus nooit meer dan 1mm verdraaien op de instelnaalden). Het tweede nadeel is echter een kwestie van ervaring en dat leer je snel.

Kortom ik blijf met deze OS motoren rijden en ga enkel volgend seizoen ook eens RB proberen vermits deze bij ons makkelijk te verkrijgen zijn aan een gunstige prijs en ik hier ook goede resultaten van zie.
 
Wij hebben vele jaren tot volle tevredenheid met Werks motoren gereden, helaas gaat onze sponsor er mee stoppen. Voor 2014 hebben we een overeenkomst met Alpha, dit is compleet nieuw voor ons , maar ben er van overtuigd ook hier goede resultaten te gaan behalen. Ik zal onze bevindingen dan ook graag op de forums laten horen.
 
Ik heb dit jaar zowel met een alpha a852 en een os speed gereden.
De alpha heeft voor mij twee voordelen.
1e . De prijs
2e. De alpha is makkelijker te stellen. De os is veel gevoeliger.

2014 rij ik met een lutz op de truggy. En op de buggy os speed deze ligt nog in de kast.
 
Ik overweeg om in 2014 een alpha te proberen (een dragon of lutzertje :rolleyes:) maar weet het nog niet goed.

Ben zeer tevreden van de prestaties van de OS Speeds, vind ze makkelijk af te stellen (draai daar bijna nooit aan) en hebben een lekkere sound :)
 
Jamaar...waar zijn picco/xceed/mega ? of moet ik dan LRP aanklikken....:-)?
heb nooit klachten en doen t altijd top...
 
Nope..... Mega , xceed en sommige LRP's zijn afkomstig van Picco ;-)

Bepaalde LRP's zoals de .28 komen weer van SH. LRP doet zelf alleen maar aan andere stickers plakken op bestaande motoren ;-)

Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5
 
Wij hebben vele jaren tot volle tevredenheid met Werks motoren gereden, helaas gaat onze sponsor er mee stoppen. Voor 2014 hebben we een overeenkomst met Alpha, dit is compleet nieuw voor ons , maar ben er van overtuigd ook hier goede resultaten te gaan behalen. Ik zal onze bevindingen dan ook graag op de forums laten horen.
Veel plezier met de Alpha Michel, gaat vast wel goed komen.:cool:
 
Ik heb zelf een Alpha plus pro spec, 7+2 poorts. Ik blijf de hele dag door afstellen. Rijdt verder wel zuinig en flink wat power. Maar gezien mijn weinig ervaring met nitro motoren ga ik de volgende van O.S. nemen. Een gevorderde zou het een fijne motor vinden, maar voor mij is het nog wat lastig.
 
Als je maar blijft afstellen op een dag dan kan het ook andere oorzaken hebben zoals een lekke tank of slang of iets dergelijks.

M.v.g. Mark
 
Idd ik heb het hele buggy seizoen met een OS Speed XZB gereden. Amper iets aan moeten afstellen.

Laatste race in Appingedam had de motor de neiging om uit te vallen op de gekste momenten. Uiteindelijk onze OS man ff laten nazien ter controle, afstelling stond perfect alleen was er in het drukslangetje van uitlaat naar tank een knikje. Dit veranderd en hij ging weer als de brandweer.

Kan niet anders als tevreden zijn over OS...
 
Laatst bewerkt:
De LRP ZZ.21C komt bij OS vandaan en is gelijk aan een XZ-B Speed;)

Tja en zo is de zr21x weer gelijk aan de picco boost.

Er zullen ongetwijfeld wat kleine aanpassingen gemaakt zijn, maar meestal is de LRP uitvoering duurder dan de picco, SH of OS uitvoering. dus ik zou het gewoon bij het "origineel" houden dan.

@dennis, je hebt waarschijnlijk de a872 met de grijze kop? Als je alle dingen buiten de motor gecontroleerd hebt (tank, slangen) dan zou ik eens de o-ringen van de naalden vervangen. Die zijn op den duur versleten en dan gaan de naalden zichzelf verstellen door de trillingen
 
Back
Top