Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

De eerste helft is eindelijk binnen en gesoldeerd intussen

img9716k.jpg

img9723a.jpg

img9721c.jpg

Niet veel bijzonders,
Esky USB kabel zodat ik mijn eigen zender kan gebruiken in plaats van een dummy.. een paar extra (trainings) bladen voor mijn Belt V2 , lader 2x lipo,

en van de aldi een mini action camera (See link naar enVivo camera) voor 25,00Euro,
hij is niet groter dan mijn duim en ik hoop dat het enigszins knappe beelden kan maken, kan ie onder een van mijn Heli's :p

is het niks, is er ook niks verloren voor die 25Uitjes....:onweer:

http://imageshack.us

Laatst bewerkt door een moderator:
m'n walkera 450d01... nu oefenen :D

full

full

full

Mijn nieuwe aanwinst.
ding is hagel nieuw,

Volgende is Trex 600 :cool:

Hoera, ik mag nu ook voor het eerst in dit draadje posten.
Ik heb van mijn verjaardag/slagingsgeld een Blade MCPX besteld.
Vanmiddag besteld bij RcKix, en om 6 uur al bericht met verzonden.
Gaat erg snel. Ik heb de RTF kit besteld.
Ook heb ik Phoenix V3.0 Flight sim gekocht.
Dus eerdaags kan ik aan de slag :D

Super!
Zoals gezegt, met die mcp-X ga je straks erg veel plezier mee beleven.
Ik heb voorheen al de nodige aantallen Micro heli's gehad. (Walkera's FP en CP versies)
Maar deze Blade mcp-X waar ik nu 2 weekjes mee vlieg (± 100 vluchtjes gehad) is de best vliegende Micro heli die ik ooit heb mogen beleven.
Je gaat het straks beleven en zal een glimlach om je mondhoeken doen geven om wat dit toestelletje van ±50 gram kan en in z'n mars heeft.
Ongekend goed vliegt het voor het formaat en hoe het in elkaar steekt.
Veel plezier straks.
Vr Gr E

Heb je hem al?

Weet niet of dit aan mij gericht was, of aan Cheese.
Maar ik heb mijn heli afgelopen vrijdag al gekregen :D
Heb denk ik nu 5 keer een accu leeg gemaakt, en kan nu al aardig stabiel door mijn kamer hoveren, ik ben zelf erg te spreken over deze helicopter, en is lang niet zo moeilijk als een paar op dit forum beweren (als eerste heli). ;)

Cheese kreeg de mCPx vandaag als ik het goed heb.

mooizo is mooi dingetje he?

Wat betreft die adviezen moet je wel begrijpen dat niet iedereen het even makkelijk leert en om het zekere voor het onzekere te nemen raden ze CP voor beginners af. Maar mij viel het ook mee, het was uitdagend maar als je de tijd er voor neemt is het geen probleem.

mooizo is mooi dingetje he?

Wat betreft die adviezen moet je wel begrijpen dat niet iedereen het even makkelijk leert en om het zekere voor het onzekere te nemen raden ze CP voor beginners af. Maar mij viel het ook mee, het was uitdagend maar als je de tijd er voor neemt is het geen probleem.

ik ben eind november ook pas begonnen met heli vliegen en mijn eerste aanschaf was een trex 600esp, met landingskruis weliswaar :p

en een goede simulator is ook een must

Het klopt inderdaad dat een CP helicopter een heli kluif is, maar voor mensen die van een uitdaging houden, en een beetje geduld hebben zijn er wel wat leuke CP heli's te vinden (zoals de mCPx).
Dus er kan ook op gewezen worden wat de voor en nadelen van elke helicopter is (coax, FP, CP), en wat het met zich mee brengt, en dan de geïnteresseerde laten kiezen, dan CP echt afraden.

Ik had er ook wat vragen over gesteld, of ik met een CP zou kunnen beginnen.
Over het algemeen best leuke reacties, maar er zaten er ook een paar bij die het toch best wel zwaar afraden, dit heeft me weer goed aan het twijvelen gezet. Uiteindelijk toch voor de mCPx gegaan, en ben er erg blij mee.

Maar ik ben het wel met je eens hoor Stef, iedereen heeft een andere leercurve. Dit respecteer ik ook zeker hoor. Maarja, iedereen zijn eigen mening er over. En dit is de mijne :)

Trouwens stef, volgens mij heb jij ook wel aardig verstand van heli's over het algemeen. Ik zit met wat vraagjes, deze heb ik gesteld in mijn topic "blade mCPx voor beginnen". Zou je daar even willen kijken, en kijken of je me kan helpen? Alvast bedankt.

@Court
Dat is ook een aardige stap, gelijk met een 600 size heli beginnen.
Dit is helaas niet voor mij weggelegd.
Want tsja, met 17 jaar verdien je nog niet echt bijzonder veel he :)
En ben het zeker met je heen, beetje rustig oefenen met een sim kan voor veel mensen ook veel schelen.

Ontopic:
Ik heb 2 300mAH accu's gekocht voor mijn mCPx bij HK :D.
Iemand enig idee hoe lang het duurt voor deze aankomen?

Back