Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

Gefeliciteerd, ik ben erg benieuwd hoe deze gaat bevallen. Lekker 6S vliegen met het gevoel van een Logo 600! Super keuze.

Maak je er nog een bouwverslag van?

Natuurlijk Joop!

Ik heb besloten van de logo men echte trainersbak te maken. Had geen zin om nog extra 6S 3300 packs te gaan kopen voor een Logo 600SX.

Mits ik goede zorg draag over de 550SX lipo's kunnen deze ook gebruikt worden in de 700 dus de 550SX was de logische keuze.

IMAG0316_zpsa50ad1be.jpg

Dit is mijn laatste aanschaf:p
Eens kijken hoe zo'n Logo vliegt.

Mvg. Freddie

Laatst bewerkt:
hallo hallo @JacobsT: en @Freddy1:

feli jullie met de "trainer-heli"
wel een iets duurdere trainer, maar zeker een goede !!

Ik kijk ook voor de bouwverslag,

groetjes, Uwe

Van wat ik van iedereen gehoord heb, schijnbaar had men niets dan lof over de 550SX op de masters en keek al een tijdje naar een 600SX als 'tussenstap' dus een goede keuze lijkt me.

Welke setup ga jij doen Freddie?

Mannen bedankt voor jullie reacties:thumbsup:

Uwe dit gaat niet mijn "trainer heli" worden hoor, daar gebruik ik de T-rex500 voor.
Als ik de Logo straks klaar heb gaat mijn T-rex550 in de verkoop, drie heli's is genoeg voor mij.

jacobsT ik heb de volgende setup:

Motor-Scorpion HKIII 4025-1100Kv, Mikado Edition.
ESC-YGE 90 LV
FBL unit-Vbar full size (zilverline)
Servo's 3X Futaba BLS451
1X Futaba BLS251

Ben straks echt benieuwd hoe mij die Vbar gaat bevallen, ken tot nu toe alleen maar BeastX.

mvg. Freddie

Ik heb ervaring met Beast en nu Brain maar ik zou ook wel een Vbar erop willen gooien, echter denk ik dat ik ga voor een mini Vbar aangezien plaats toch wel beperkt is lijkt me om een fullsize op te gooien.

Ben enkel nog niet eruit voor de servo's.

Als je geen ervaring hebt met YGE ga je heel tevreden zijn, de governor store functie is toppie :yes:

Meteen 2 550SXen erbij op het forum ;)

er is zat plek voor een full v-bar... sensor op de onderste plaat bij de bevestiging van de achterste skid, en de v-bar zelf gewoon op de plek waar de mini ook geplaatst wordt...

er is zat plek voor een full v-bar... sensor op de onderste plaat bij de bevestiging van de achterste skid, en de v-bar zelf gewoon op de plek waar de mini ook geplaatst wordt...

Zo wil ik het inderdaad doen Marcel, ruimte zat.
En ook de YGE is nieuw voor mij, ben erg benieuwd.
Wat mij tot nu toe op valt is dat alles perfect past, totaal geen spelling:thumbsup:

Mvg. Freddie

Volgens mij loopt de onderkant van de 550SX niet parallel aan de plaat waar normaal de sensor op gemonteerd moet worden. Ofwel: niet haaks op de rotoras maar iets vlakker. Bij het pirouetten heb je dan een wobbel in je heli. Dit moet je dus wel even controleren. Bij de Logo 400 is dit namelijk ook zo en kan je alleen maar de sensorplaat gebruiken.

Marcel, het is geen aanval naar jou of al die andere mensen. Ik kwam er alleen na meting achter dat er een verschil in zat wat betreft de hoek. En persoonlijk wil ik de boel 100% in orde en zou ik zelf de sensor daar niet plaatsen.

Vandaar mijn opmerking dat je het wel even moet controleren voordat je de sensor op die plek zet. Dat is alles.

Marcel, het is geen aanval naar jou of al die andere mensen. Ik kwam er alleen na meting achter dat er een verschil in zat wat betreft de hoek. En persoonlijk wil ik de boel 100% in orde en zou ik zelf de sensor daar niet plaatsen.

Vandaar mijn opmerking dat je het wel even moet controleren voordat je de sensor op die plek zet. Dat is alles.

Toch bedankt voor de tip Joop, ik zal als ik de kit toegestuurd krijg het even meten en laten weten op het forum, zo weten toekomstige kopers dit ook meteen.

weet ik Joop.. alleen is het kiezen tussen een frame die daar niet geheel vast zit aan elkaar, en je er eigenlijk een plaatje voor moet maken, en de sensor op de achterste skid monteren... ik heb ook de mini vbar gevlogen op de originele plek, met alleen een plakker eronder over het gat heen, maakte geen verschil.. ik heb nooit last gehad van trillingen en dergelijke, maar een ander kan er wel last van hebben.. ik heb altijd met de sensor op de skid gevlogen en de heli stuurde bij mij altijd snaar strak... dan is het voor mij voldoende.:-)

Als je niet te veel pirouettes maakt merk je een kleine afwijking niet en vliegt de heli inderdaad super strak.

Het enige wanneer ik merk dat de sensor (net) niet goed gemonteerd is als ik 5cm boven het gras hoover en vervolgens een pirouette in zet. Als je de sensor dan iets scheef hebt zitten zie je de bladen erg dicht bij het gras komen en vervolgens weer er van af gaan.

Precies om die reden heb ik enkele dagen geleden de sensor van de T-rex retour gestuurd naar Mikado. De T-rex vertoonde een kleine wobbel tijdens het pirouetten. Na het verwisselen van sensors met de Logo 700 was alles ok. Ik ben benieuwd wat het bericht straks is vanuit Mikado.

Eindelijk de lang verwachte Heli binnen (nu de elektro nog:(). Heb al wat detail fotootjes gemaakt voor een bouw/review draadje en ben al leuke dingen tegengekomen.

eerste indruk [post1]

b3eq.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo @Freddi1:

wat een set-up, geweldig,
moet je niet nog een keer zeggen dat het niet jou trainer is, ha ha

zou echt goed gaan, ben benieuwd,

groetjes van Uwe

Back