Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

20160319_170446-1.jpg

Trex killer :p

Verrukkelijke starters, dat.... ze slaan alleen je polsen kapot als je een bokkerige motor hebt....

Wel een tip: zaag dat bolletje van die startpen af, en laat het uiteinde 6kantig frezen over een langte van plm 3~4 cm.

Je startadapter zal je dankbaar zijn door veel langer heel te blijven, en je staat niet vroeg of laat met een afgerond bolletje wat geen grip meer heeft.... De jouwe is zo te zien al redelijk bezig af te ronden....

Deze startpen gaat zeker snel de freesbank in, anders mag ik wel een zooitje start adapters op voorraad gaan leggen.
Deze startpen is nog niet rond, enkel wat lak eraf maar het lijkt inderdaad zo op de foto.
f0eb05189aea953d0a127f406e73213d.jpg

Ok, op die foto ziet het er inderdaad veel beter uit dan op de eerste....
Dan is hij ook zo te zien maar weinig gebruikt (wat uiteraard alleen maar mooi is).
De mijne begon al na een klein jaar klem te slaan in de startadapters, maar die heeft toegegeven, ook best een zwaar leven, want ik gebruik hem bijna dagelijks, met drie verschillende motoren waarvan er een paar behoorlijk bokken tijdens het starten, en op de club word hij nogal eens als "leenstarter" gebruikt....

.. ik b.v. zou dat pennetje zou laten,
als de startpen helemaal recht is, kan je boven aan de startmotor niks meer bewegen, huuuhh,
ik vlieg met die van mij al 6 jaren,
alleen heb ik niet die kracht-protz van Align, maar deze
heavy-duty-startengine-unthil-30cc-thunder-tiger-2675.jpg

als de startpen helemaal recht is, kan je boven aan de startmotor niks meer bewegen, huuuhh,

Daar merk je helemaal niks van.... Sterker nog: met een rechte zeskant heb je nog steeds bijna een cm zijdelingse beweging ter plaatse van de startmotor, maar als dat balletje wat afgerond raakt, slaat hij vaak klem in de adapter. Hij start dan je motor nog wel, maar daarna, als je motor eenmaal loopt, krijg je die starter niet meer los, en dan kan je starter ECHT niet meer heen en weer bewegen....

Ja en als hij slijt op het bolletje heb je nog meer kapot kun je de heli weer demonteren om er een nieuwe startas in te zetten.
Groetjes René

Back