Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door stef stuntpiloot, 4 mrt 2011.

1. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Ik heb het toen niet gezien, maar het is blijkbaar vanuit china gekomen: kreeg vandaag een e-mail van ze, dat het in de Euro-warehouse aangekomen was, en dat ik 74 euro bij moest leggen voor de VAT en verwerking ((BTW dus) en dat het doorgestuurd wordt zodra die centen binnen zijn....

Komt neer op ruwweg 80 euro all in per Tx module + 2 x Rx (telemetrie compatible). Niet slecht....

Groet, Bert

2. AHoogendijk

AHoogendijk PH-SAM

Lid geworden:
    24 mei 2012
    Ok,

Ik moet aan de post betalen

3. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Ja, ik vond het ook een beetje vreemd, maar alles leek te kloppen....

Dus ik heb maar betaald, nu maar wachten....
    Hopelijk gaat het morgen de bezorging in, is het er overmorgen....

Groet, Bert

4. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    heb ik ook wel s gehad. alleen kwamen ze daar toen pas na 3 weken mee.
    volgens mij heeft dat te maken met het feit of je toevallig in een steekproef bent beland.
    de grote postbedrijven geven alles automatisch al door aan de duane, dat zijn de dingen die je bij de postbode af moet rekenen.
    Komt gewoon automatisch meteen al een stempel op met het bedrag etc.
    Soms wordt er wat uit geplukt, om te zien of het opgegeven bedrag van de bestelling wel klopt. sommige mensen laten en 10 euro op zetten, terwijl het werkelijk 500 euro is.
    die dingen moet je wel s rechtstreeks aan hunzelf betalen. Systeem is niet helemaal te volgen voor mij, doe er te weinig mee. dacht iig dat het zo zat

op zich wel beter. van de week is hier een pakketje uit amerika aangekomen, of je even 51,94 euro af wil tikken.
    ok, had ik even niet verwacht. Daarnaast is het voor mij altijd een verrassing hoe hoog het bedrag is.
    Maar volgende puntje was dat het perse GEPAST afgetikt moest worden bij hem.

Als ze wel af moeten rekenen, maar niet doorgeven wat er afgerekent moet worden, waarom hebben de heren in de witte busjes dan geen pin mogelijkheid, of gewoon een ouderwetse, analoge werkgeldbuidel bij zich?

knuppels. zeg dan gewoon meteen dat je het op moet komen halen op het verzamelpunt.
    Scheelt weer een ritje. Zo snap ik wel dat de post duur blijft..

5. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Het schijnt dat HK een "eigen douane-beambte" in hun Euro-warehouse heeft, en dat ze dit zelf af mogen handelen.

Inderdaad ideaal, want ik moest ook €74,58 betalen, en bij de postbode moet dat gepast.... die wisselen niet, en mogen officiëel ook geen "80 euro en laat de rest maar zitten" accepteren (naar het postkantoor rijden kost mij meer dan die 5 euro 42....)

Maar goed, nu maar afwachten....

Groet, Bert

6. Student

Lid geworden:
    5 jan 2008
    jij zit dan ook in "frieslan"
    afstanden wat groter dan hierin de "grote"stad :D

7. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Da's waar...

En toch zit ik liever hier dan in de grote stad....

Groet, Bert

8. Student

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Jij hebt wel een stuk meer vliegmogelijkheden om je heen..
    dat is iig een feit..

9. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    Klopt, er zijn genoeg mogelijkheden om te vliegen zo lang je geen start/landingsbaan nodig hebt want het land is niet vlak. Een frame uit een video:
    Net voor de brug, weiland rechts ligt ook een betonpad dat het land in loopt. Kan je handig inrijden, parkeren en gaan vliegen mits er niemand aan het werk is ofzo.
    Elders zijn veel weilanden ook wel afgezet, soms compleet met 'verboden toegang' bordje maar in mijn directe omgeving valt dat wel mee.

Het 'postkantoor' is hier in de supermarkt op 3Km afstand en die is 's avonds en op zondagen ook open :)

10. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Dat is hier ook zo (behalve dat van de avonden en Zondagen, blijkbaar is het bij jullie touristischer als hier) maar ze hebben geen pakjes -depot.... Daarvoor moet ik toch echt naar Gorredijk.... 11 km enkele reis.... tegen een kwartje per km (red je het niet voor) 5 euro 50 op een pakje op te halen....

Qua vliegen, nou ja, je weet het zelf Chris, ook hier vlieg je de wereld uit....

Groet, Bert

11. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    Mooie foto, Chris

Groet
    Uwe

12. Fransss

Fransss

Lid geworden:
    5 jan 2011
  13. Nevermore

Nevermore

Lid geworden:
    8 aug 2013
    Om de schaalromp wat realistischer te bouwen, voor m'n Trex450 pro (in schaalromp AS350):

- CopterX RIGID Three Blades Main Rotor Set # CX450BA-20-01
    - CopterX Main Shaft # CX450-01-09
    - CopterX Composite main blades for RIGID Three Blades Main Rotor

14. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    Gefeliciteerd @Nevermore:

"zij" hebben leuk speelgoed daar ..

Groet
    Uwe

15. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Dat zijn best aardig vliegende rotorkopjes, maar die bladen.... die zijn niet zo heel geweldig....

Je doet jezelf en je heli een heel groot plezier met een setje asymetrische Spinblades, bij voorkeur 350 mm (als je heli het toelaat qua staartlengte, en ik denk het wel...)

Die bladen doen het perfect in combinatie met een 10T of 11T pinion (i.c.m. standaard 150T maingear), en rond de 2000 RPM op de kop.
    Je krijgt minstens een minuut gratis vliegtijd en een veél beter vliegende heli....

16. servor1986

servor1986

Lid geworden:
    5 dec 2012
    Ik heb ze ook en je motor en esc worden erg warm in de romp, bladen buigen ook erg door. Ik heb inmiddels ook spinblades besteld. 325 mm maar misschien moeten die dus wel weer terug...

Bert Hoe weet je dat 350 mm zal gaan werken? Als hij je staartrotor niet raakt? Moet je dan ook wat aan je tailrotor veranderen qua bladen?

17. servor1986

servor1986

Lid geworden:
    5 dec 2012
    Oh en nevermore, timing van de bladen is heel simpel als je "mechanische verdraaiing" gebruikt. Als je 1 blad naar achteren laat wijzen, moet de Ball die dat blad aan stuurt precies op de as van de mainshaft staan. Als je dan elevator voor of achteruit geeft kan je achterste blad niet draaien omdat de Ball doordat hij op de as van je mainshaft staat precies op het draaipunt zit. Met 4 bladen is dat net zo alleen heb je dan aan weerskanten van de mainshaft een Ball exact op de as, van je voor en achter staande bladen.

18. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Simpel: meten.... de CopterX bladen zijn 325 mm (mischien 320, maar ik meende 325) en je kunt min of meer in één oogopslag zien hoeveel speling je hebt tussen hoofdrotor en hekrotor....

Als daar méér dan 30 mm ruimte is, past 350 mm op zeker.

Ik weet in elk geval, dat ze op de Align EC135 met een kleine modificatie, en de HeliArtist BO105 sowiso gegarandeerd passen.

De kans is ERG groot dat ze op de AS350 ook gewoon passen....

De enige heli waar ik weet van heb dat het 100% zeker NIET kan, is de MD500 van Align.... die moet per sé 325 mm bladen hebben.

Maar mijn woord is géén garantie, meet vóór je bestelt....

Groet, Bert

19. Nevermore

Nevermore

Lid geworden:
    8 aug 2013
    Bedankt voor de nuttige tips! Zowel voor de kwaliteit van de bladen als de uitleg over de "timing".

De bladen kostte me echt niks. €7,50 voor een set van 3.
    Ik dacht hier maar eerst eens mee te starten en dan kunnen we nog zien.

Omdat het een rigid kop is las ik op een ander forum dat je best flexibele bladen plaatste. Deze goedkope leken me dan goed. Blijkbaar niet dus (goedkoop = duurkoop zeker? ;-) )

Wat is dan het grote probleem met deze bladen?
    En zijn de spinblades dan zo veel beter?

Die kosten €54,50 voor een set. Moet ik wel weten dat de prijs gerechtvaardigd is!
    Misschien dat ik de bestelling nog snel kan wijzigen!
    Deze zijn trouwens 325mm volgens de specs, de goedkope 320mm.

20. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Yep.... de Spinblades zijn ECHT zoveel beter....

Maar ik moet heel eerlijk zeggen, dat als je FBL vliegt, dat je dan een behoorlijk deel van die verbetering, namelijk de VÉÉÉÉL betere stuureigenschappen, helemaal niet merkt, want die FBL verdoezelt alles....

Maar zelfs dan heb je nog steeds de betere respons en de langere vliegtijd als merkbare verschillen....

Groet, Bert

Deel Deze Pagina