wat is jouw laatste multicopter gerelateerde aanschaf

Taranis en grauphner hebben icm 1.3 op 50 meter al failsafe , dat zegt genoeg over de betrouwbaarheid!

Holle plastieke zendertjes met een luidspreker :D
Voor de mini vliegers onder ons die nauwelijks verder dan 300 meter komen is een Chinese zender (FrSky, Turnigy) zat. Heb nog nooit ewen failsafe gehad met m'n 9xr icm FrSky modules en ontvanger (met 5.8 video).

Wil je meer, of verder, dan moet je in de buidel tasten. Ik geloof best dat Futaba betrouwbaarder/degelijker is, maar de vraag is of je er voor wilt betalen.

Ik gok dat ik voor hetzelfde geld een Taranis zou kopen (scripting, gesproken telemetry) en uit zo breiden met UHF (afstand, 1.3 GHz video mogelijkheid).

Maar ik moet bekennen dat ik nog nooit met Graupner of Futaba gevlogen heb.

Welke video frequentie is het meest geschikt voor long range als men UHF gebruikt voor de besturing?

De frsky 2.4GHz in combinatie met 5.8GHz bevalt goed op de mini, maar ik ben met een "long range" quad bezig, en de video frequentie is hier de bottleneck

Waarom ben je van de graupner afgestapt?

Ik vlieg nu 8 jaar met multicopters. Voor mijn eigen platforms eerst met SPEKTRUM en vanaf dat ie uit kwam met de Graupner MX16 Hott. Nu meerdere malen, ivm bouwprojecten voor anderen, in aanraking gekomen met Futaba en elke keer weer verbaasd hoe mooi de Futaba interfase werkt. Erg gebruiksvriendelijk, betrouwbaar, duidelijk in te stellen en hoge kwaliteit onderdelen en materialen.

Nu heb ik zelf, voor een X8, een stuk meer kanalen nodig dan de 8 van de MX16, de MX20 firmware vind ik een stuk slechter en de MZ-serie vind ik een teleurstellende opvolger.

De TARANIS heeft me doen twijfelen. Maar hiermee wil ik nog niet een EUR 8K dure multicopter omhoog sturen, die moet zich in mijn ogen eerst nog bewijzen.

De Graupner MX16 is een goede zender maar voor mij nu te beperkt. Futaba geeft mijn gewoon veel vertrouwen ... en vooral de SG14, deze is ook het meest compleet.

Wie weet behoud ik de MX16 voor de andere platforms maar ik ben bang dat de SG14 het gaat overnemen .. Als iemand nog een MX16 zoekt met een aantal ontvangers, ik hoor het wel ;)

Dat valt reuze mee eigenlijk. Standaard simonk heeft ook iets van 1064 en 1900 range.(ongecalibreerd)
Maar 600hz is niet eens haalbaar. Je kan geloof ik maximaal tot 500hz gaan. Zo zijn de meeste fc's ook ingesteld.
Of je moet met oneshot125 bijvoorbeeld aan slag ;)

Wat is OneShot125? En wat is het voordeel van een hogere hertz van de esc's en de invloed daarvan op de motoren?

"ZMR250 H250 250mm Glassy Carbon Mini Quadcopter Multicopter Frame Kit"
Dat zal de versie zijn met carbon fineer of zoiets.
SKU147479 kost iets meer is en heeft de titel "H250 ZMR250 250mm Carbon Fiber Mini Quadcopter Multicopter Frame Kit"
Maargoed, tov carbon is g10: zwaarder, wat meer flexibel en daarom vaak ook meer crashbestendig dus of een echt carbon frame over het algemeen nou echt de meerprijs waard is gezien het totaalgewicht van de meeste mini quads is maar de vraag. Ik had wel zo'n h250 besteld om gewoon eens te proberen.

Zou dat zijn wat die Chinezen bedoelen? "Due to their specific surface orientation, glassy carbon is employed as an electrode material for the fabrication of sensors."
Misschien is wegen de beste methode om te bepalen welke versie je hebt (zie topic op rcgroups).

Back