Om dit draadje terug nieuw leven in te blazen.
Mijn eerste zelf te besturen toestel was een thunderbold van Cox met een 0,8ccm motortje voor rondvlucht.
Nadien was het de Impuls op gebied van RC, zender ontvanger was geleend van mijn vriend.
Werd gevlogen zonder hoogteroer aansturing, gewoon richting en motor.
Het was nog met pulsen dat het bestuurd werd, het digitale was toen nog niet op de markt.
Later was mijn eerste toestel eentje van Svenson, een hoogdekertje, ben wel de naam vergeten, maar het plan is diverse malen gecopieerd geworden en heeft nog een aantal leden het vliegen bijgebracht.
Als zwever had ik de Sunny van Svenson.
Toen ben ik begonnen met plans zelf te tekenen van afbeeldingen uit tijdschriften, soms zelfs gewoon uit fantasie, had destijds ook een flying schark,
Tussenin had ik ook nog de Twinny gebouwd van Svenson.
Dit vloog heel goed maar de copies waren veel minder, het was de bedoeling om een team van 4 te vormen om formatie te vliegen.
Door het minder goed vliegen van de copies is dit niet doorgegaan.
Het laatste toestel was de Schester Jeep.
Verkocht bij stoppen met de hobby.
Kinderen kregen voorrang.
Na 30 Jaar terug herbegonnen met een f4f Wildkat.
http://
Parkzone F4F Wildkat.
Nu ondertussen mijn vroegere droom nagestreeft, het vliegen met 2 motorige toestellen.
http://
Vlieg nu met een P 38 Lichtning.
Van Davy heb ik zijn Junkers Ju-52 overgenomen.
Een 3 motorig toestel, dit wacht op zijn eerste maiden vlucht.
http://
Dit is zowat een kort verhaal van mijn levensweg van modelvliegen.
Het is zoals met een fiets rijden, eens geleerd vergeet je het nooit.
Daarom niet met een trainer herbegonnen, weggegooit geld zou ik zeggen.
Johan.