Hee, leuk, nog een Bunte Huhn!
Ja, heel langzaamaan komt ook bij mij het begin in zicht. Raar genoeg zijn er allerlei andere (deels ook modelbouwgerelateerde) zaken die bij mij de aanvang uitstellen. Ik wilde niet een heel uitgebreid bouwverslag maken (Hendrik heeft het allemaal al beschreven) maar wel af en toe wat vermelden of laten zien... ik dacht gewoon in Hendriks draadje aan te sluiten.
De twee belangrijkste aanpassingen bij mij zullen zijn het aangepaste profiel (inmiddels uitgeprint maar nog niet uitgesneden), en een outrunner voorin. Ik heb niet zo erg vaak gelegenheid om een niet-gemotoriseerde zwever de lucht in te krijgen en ik denk dat het Huhn een beetje ballast in de vorm van een lipo wel aan kan...
Ik wil het richtingsroer uitvoeren als origineel, dus als rem. Een richtingsroer voor een vliegende vleugel vind ik onzin, maar een beetje goede zwever is bij weinig wind op mijn clubveld lastig aan de grond te krijgen... dus lijkt die rem me wel zinvol.
Een clubgenoot heeft inmiddels voor mij een hele bos latjes gezaagd op zijn precisie-cirkelzaag... dus dat staat al klaar. Ook diverse dikten triplex staan klaar.
Hoe ben jij van plan om die latjes te buigen? Ik dacht zelf, nat maken en dan met hete lucht... alleen heb ik zo'n hetelucht-gun niet (wel een föhn maar die lijkt me niet heet genoeg). Ik hoop nog steeds dat Lidl of Aldi of Action nog een keer zoiets aanbieden voor ik er aan toe ben.
Ach, we hebben er de hele winter voor want voorlopig is er toch geen thermiek.
NB- ik dacht eigenlijk dat dit het Bunte Huhn draadje was. Laten we daar maar gauw verder gaan, als er wat te melden is, okee?
bouwverslag-das-bunte-huhn-filmpjes-vanaf-pagina-27-a-13