wat heb je nu weer gekocht? impulsive buyers topic!

• Topicstarter Topicstarter bzb
  • Startdatum Startdatum
alu koppelingsschoentjes met dikke veertjes (mugen beide) wat echt een kriem is om te monteren :(, en een 52 tands tandwiel alle voor mijn kyosho usa-1, kijken of ik het ouwe beest weer aan het lopen krijg deze week

Vandaag een flightsimulatorprogramma (2X de woordwaarde) met een USB dummyzender. Ik kwam er één tegen met FMS voor nog geen 3 tientjes bij Nils Ester in Oudega. 27 euro, ik weet het al niet eens meer.

Na wat ik hier heb gelezen is het niet verkeerd om van zo'n ding gebruik te maken.

Eigenlijk is deze hele hobby een impuls (eentje die ik al jaren onderdrukte omdat ik er geen geld voor had :D)...

Wat heb ik het afgelopen jaar zoal gekocht:

- EZ*
- EZglider
- MPX Magister 8.5cc (verkocht, stinkzooi)
- Great planes 100 zwever met brandstofmotortje (verkocht)
- onbekend merk "schaalzwever" 2.60m (verkocht)
- graupner nemesis (verkocht)
- 10x MPX Fox voor RC conversie, twee omgebouwd de rest verkocht op meetings
- 5x Graupner mini discus 2C voor RC conversie, 1 ligt nog op de kast rest verkocht op meetings
- 2e EZ* (verkocht als complete set na renovatie)
- 2x Graupner super decathlon, eentje staat nog in de doos op zolder, andere verkocht.
- nieuwe EZ* terwijl de oude nog vliegt (op het moment even total-loss maar wordt aan gewerkt ;))
- Zagi van een meter, ligt ongebruikt op de kast
- zagi van 2.20 meter, alleen vleugelhelften weer gescheiden tot nu toe
- 20m2 depron 3mm, 15m2 depron 6mm " voor projectjes" ...
- 45 meter Mylar in lijnvluchtkwaliteit
- 500 euro aan motortjes, regelaars, ontvangers, lipo's, laders en ander klein spul :O
- een originele bravenboer Holiday 280 en een broertje daarvan, de marvel 280..
- een graupner jet van tig jaar oud, nog met originele Cox .49 black widow motor
- Een DLG van een forumlid die beschadigd aankwam en nooit meer zal vliegen
- een stuk of wat vleugelsets zonder toestel, geen idee wat ik ermee moet..

En vast nog wel wat zooi en spullen die ik even vergeten ben omdat mijn zolder zo vol staat met spullen dat ik het overzicht totaal kwijt ben :D

Laatst bewerkt:
Een 2e fret :) Vriendin en ik hadden het er gisteren over dus effen op marktplaats kijken en ja, daar stond er 1 vlak bij..... wel geen modelbouw maar wel heel erg lief :)

Een turnigy lader ! de 8150, met 150 W kan die mijn 5s pakketten een stuk sneller laden dan mijn imax b5.

Echt een aanrader bij HC ;) komt op 60 euro met verzenden.

Zojuist wat lipo's gekocht (alles single cell)

- 6x 240mAh
- 21x 350mAh
- 10x 450mAh

Om zelf 2S en 3S pakketjes te solderen, onder andere voor de MPX Fox, de graupner mini discus en de Holiday 280 en Marvel 280..

was zondag op eht off-road circuit in almelo, is de spur van m'n MT gestripped van z'n tanden! :( heb eens op marktplaats gekeken, stond een 2-bak voor de MT/MT2 op. nu niet meer (als het goed is! :D )

net n edf, n brushless regelaar en n setje stekkertjes gekocht, ik kon het niet laten voor dat geld :)
kan ik samen met mn al bestaande propellor setup, n lekker grote hovercraft bouwen :D

Fretten en modelbouw gaan goed samen.
Ze hebben bij mij nog nooit wat gesloopt het zijn ook geen knagers.
Alleen moet je je spullen wel netjes opruimen want ze verstoppen alles.
Ik kan het weten heb drie van die beesten rond wandelen.

Groeten Onno

Pas maar op voor die kleine meid straks, die kun je niet los laten kruipen in je modelkamer.

Mhhh, niet echt een impulsieve aankoop maar wel veel eedrer dan verwacht:
Een jet trainer :cool:

Gisteren bij de gamma een Elektrische figuurzaag. wilde er al jaren een hebben maar nooit aan toe gekomen. nu was ik daar toch met mijn vader en ik zag er eentje staan voor 89 euro, toen nog niet gekocht. mijn vader had een nieuwe accuboor nodig en deze schaften we wel aan. bij de kassa bleek dat er 10% korting op alle producten was die dag. toen toch maar terug de winkel in gegaan en die zaag gepakt, kreeg ik daar bij de kassa 20% korting op! toch een mooi apparaat voor ongeveer 70 euro!

Back