wat heb je nu weer gekocht? impulsive buyers topic!

• Topicstarter Topicstarter bzb
  • Startdatum Startdatum
Ook impulsief - Niet modelbouw (A)

Canon 70-200 f4 van Canon ^^ :D

Canon350D+70-200is.jpg

(maar dan met EOS550D)

Odin

ik begin wel met mijn aankoop van gisteren: Busje revell grond verf, busje candy green, een 45 mm prop en een meter krimpkous, allen t.b.v. mijn bootje

Vanwege aanbieding, goede specs, incl verzending, een art-tech coota, maar wat een teleurstelling!
De aanbieding was namelijk 2,4 ghz, bleek 35 fm mhz
accu, geen 11.1, maar 7,4 lipo
Antenne stak met 'dopje boven' door verpakking (niet zichtbaar van buiten bij aflevering) en is dus krom
Magneet los van cabine rand en 1 missende op cabine zelf van de in totaal 8 magneetjes
Verticale achtervin beweegt zijdelings mee met hoogteroer horizontaal achter..

If it sounds to good to be true...

Ik ben dus weer ff van impuls kopen bekomen komende tijd.

http://hetheleverhaal.nl/webshopervaringreview/

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar dat hoef je zo niet te accepteren hoor. Koop op afstand = zeven dagen bedenktijd dus terug met die rommel! Kost het je hooguit 8 euro verzendkosten (goede leer voor de volgende keer) maar niet het volledige bedrag. Als reden erbij opgeven dat niet is geleverd wat je beloofd werd!

Maar dat hoef je zo niet te accepteren hoor. Koop op afstand = zeven dagen bedenktijd dus terug met die rommel! Kost het je hooguit 8 euro verzendkosten (goede leer voor de volgende keer) maar niet het volledige bedrag. Als reden erbij opgeven dat niet is geleverd wat je beloofd werd!

Je hebt wettelijk zelfs 14 dagen om iets te retourneren.....

Een Sig Sauer p226 X-Five AL SO: :banana::2gunfire::sniper:

p226_xfive_AL.jpg

Calibre: 9 mm Para
Sight radius: 181 mm
Barrel length: 127 mm
Overall length: 224 x 150 x 44 mm
Trigger pull weight: adjustable SA approx. 1.0-1.6 kp
Trigger distance: adjustable 75-65 mm
Weight incl. magazine: approx. 1030 g
Magazine capacity: 19 rounds
Extended slide for 5-inch barrel
Extended frame
Manual safety on both sides
Adjustable trigger pull weight
Adjustable trigger distance
Adjustable trigger stop
Short trigger path
Wide curved beavertail
Jet funnel
Cross-grooves on front of the frame
Magazine extension made of light metal
Low adjustable sport sights
Grip grooves on front of the frame
Undercut front sight
Wooden grip plates

Netjes Emil :!:

Doet me denken aan m'n Tangfolio Limited custom HC in 9mm:

WitnessEliteLimited.jpg

Ik had alleen de uitvoering met fijne checkering op de slede...
Nog steeds spijt dat ik gestopt ben .... M'n 357magnum Ruger GP100 6inch was ook al zo'n lekker speeltje ;) Helemaal als ik zelf achter de pers had gezeten :rolling:

Vroegen vaak genoeg of ik soms met .44 stond :mrgreen:

Ja, kamaraad heeft ook de ruger gp100, 6 inch,ook in 357, zwaar qua gewicht (1500 gram, en top heavy), maar mooi rustig schieten, met veel mondingsvuur !

Op de club hebben we ook die Thomson Conter gasten, nou das niet leuk om naast te staan, als zij bezig zijn, met hun geweer munitie in een pistool...

Ik had er nog een red-dot + mount bij de Ruger op zitten ;)

Maar was geweldig met bowlingpin schieten :yes: Ik was sneller als de meeste met een pistool en van de pins bleef niks over , daar zag je letterlijk de stukken vanaf en uit spatten :rolling:

Naast mij staan was ook geen pretje hoor : 158 grains koppen , 15.3 grain Vihtavuori N110 (ipv. 15,1 max) en gaan .... Zijn er zooooo veel geweest die dachten dat ik met een 44mag stond :rolling:

De Tangfolio was ook leuk met pins ... Schoot zo relaxed dat ding , dat je heel snel kon zijn.. En dan af en toe ff plagen , laatste pin van de persoon naast meepikken :mrgreen:

Vooral als de heren parcoursschutters met hun uitgebouwde gevallen er waren was dat leuk ;)

Damn...... Toch maar weer eens kijken of ik hier in de buurt een vereniging kan vinden om daarmee te beginnen...

Alleen is het vrouwtje het er niet helemaal mee eens.. heb een jaar of 8 al plannen gehad ermee te gaan beginnen maar werd tegen gehouden..

Achh waarom dan ?

Zo'n ding is niet gevaarlijk hoor .... De persoon die het vast houdt maakt het gevaarlijk ;)
Al leg je hem doorgeladen op tafel , zolang je zelf die trekker niet over haalt gebeurd er niks ....

Ik heb nu eenmaal een lichtelijk bang aangelegde vrouw..

En een dochter van 4 en een zoontje van 1.... Dus inmiddels is ze nog iets voorzichtiger..:rolling:

Tjah .. Begrijpelijk ... maar tis niet nodig ....

Zoals ik al zei is een wapen opzich niet gevaarlijk , de persoon die het vast heeft maakt het gevaarlijk ;)

Maar d'r zitten ook allerlei regeltjes aan verbonden hoor , 2 kluizen 1 voor je wapen en de ander voor je munitie... Dat moet altijd gescheiden.

En toen ik het nog deed was er al sprake van dat ze vanuit de regering de opslag van wapen+munitie op de club/vereniging wilden hebben..

Weet niet hoe dat nu is :?: Emil wel als het goed is ;)

Opslag van het wapen, mag nog steeds thuis.
Uiteraard wel in 2 kluizen, of 1 kluis met een apart afsluitbaar munitie vak.

De controle is wel wat scherper, en met name strakker, iig hier in de gemeente waar ik woonachtig ben.

Ze willen echt je kluis wel even zien, en testen ook of het goed gemonteerd is, ook het vervoer van je wapen, van en naar de club wil men wel even zien. Ook stellen ze wel eisen aan het vervoer, een simpele sporttas,met een apart vakje voor munitie word niet meer geoorloofd. Ik heb gewoon een speciale range bag gekocht, en deze werd luidkeels toegejuigd.

Voor de rest zeer strak wbt je VOG, deze is veel strakker geworden, en je hebt nu ook echt speciaal een optie aan te kruizen,lidmaatschap schietvereniging.

Je verlof is ook strakker geworden, zaken als vriendjes ,partner, familie, kennissen,wijk, straat en aantekeningen, sepots, vrijspraak, psyghische achtergronden,etc worden steevast mede genomen,en worden beoordeeld. Dit werd eerder ook wel gedaan, maar nu graaft men wat dieper, en ook de periode van 8 jaar, is nu niet persee 8 jaar terug kijkend, dit kan zo ook eens nog wel wat verder zijn, indien ze dat nodig achten, en neem van mij aan, dat vinden ze direct!

Streng ?, ja redelijk, maar dit is wel goed vindt ik. De kans op misbruik moet zo klein mogelijk blijven

Als normaal burger, merk je hier niets van, je zult gewoon je VOG krijgen, en je verlof indien wenselijk. Tis en blijft een beetje je verstand gebruiken, je gaat je wapen natuurlijk niet in de tuin schoonmaken, als er anderen zicht op hebben. Das gewoon niet slim, ook al mag het wettenlijk gewoon.

Het is altijd nog jammer, dat het vuurwapen bezit, nog een beetje `eng` gevonden word door bepaalde delen van de maatschappij. Mensen reageren soms overspannen hierop..

Dus soms houd je je mooi van de domme, en soms ook niet...

Ik zit al een poos op de vereniging, en nu zit mijn vrouw er sinds kort ook op, das best wel nice.
Ze moet nog eerst haar 14 (van de 15) klein kaliber beurten afronden, en dan nog 3 introductie beurten op grootkaliber, en dan mag ze zelfstandig met mijn sig 9mm schieten... Ze kijkt er al erg naar uit.

Vroeger was ze al erg met de kermis buksen heen en weer, en later heb ik als verjaardags kadootje een weihrauch hw 50S buks voor der gekocht, was ze echt helemaal dol op. Ik wat minder,iedere keer laden voor 1 schot, ik ben toen lid geworden van de vereniging.. Veel relaxter. De vrouw , had daar geen zin in, omdat er bijna geen vrouwen waren, en al helemaal niet van haar leeftijd (om en nabij de 30)

Waarschijnlijk komt er nog een .22 pistool bij, om wat goedkoper lekker een avondje te knallen met ons 2..
Want we krijgen nu natuurlijk wel wat competitie! En omdat ik me vrouw al hoor zeggen dat de 9mm oneerlijk is omdat ik er meer mee heb kunnen oefenen, kopen we dus even een compleet nieuw wapen.. Eerlijk is eerlijk.

Laatst bewerkt:
"QUOTE"Je verlof is ook strakker geworden, zaken als vriendjes ,partner, familie, kennissen,wijk, straat en aantekeningen, sepots, vrijspraak, psyghische achtergronden,etc worden steevast mede genomen,en worden beoordeeld."UNQUOTE"

En ondanks dit heb jij je VOG gewoon gekregen..
Ze kijken dus niet naar je gebruikersnaam op diverse fora :rolling:

Hahahaha....

Zo heel erg veel is er dus niet veranderd....

Vind het ergens nog steeds jammer dat ik ze toen weg moest doen , maar had er echt de tijd niet meer voor en kwam niet meer aan m'n beurten...

Zelf geperste 357's was het allerleukste , ze konden altijd precies horen wanneer ik bezig was :rolling:

@ Care taker:,
Nope, blijkbaar niet... :) Niet enkel mijn VOG (die moet ik iederjaar veelvuldig aanvragen voor mijn werk), maar ook mijn verlof zonder problemen gekregen...
Maar als je een keer opgenomen bent geweest, of hulp hebt gehad in een tijd dat je even niet meer zag zitten, heb je toch wel een groot probleem. Dan kom je niet zonder een verklaring van de behandelend arts aan je VOG. En of je je verlof uberhaupt krijgt vraag ik me af...

Edit, momenteel is het al een poos zo, dat je 18 beurten moet heben per jaar, voor je verlof te mogen behouden.
Onze club heeft 48 mogelijkheden per jaar, voor mij geen enkle probleem. De schietavond is gewoon MIJN avond, en iedereen weet dat, daar word vrij voor gepland!

Laatst bewerkt:
Wel lekker als je zo je hobby kunt beoefenen..

Ik ga eens een keer hier in de buurt een vereniging bezoeken en eens kijken of ik er iets mee kan gaan doen..
Een VOG zal wel lukken maar denk niet dat ik het er hier door krijg eens en keer mijn verlof te regelen en een wapen aan te schaffen..

Vrouwlief is aardig angstig voor wapens..

Je kan hem ook gewoon op de vereniging bewaren... Doen er bij ons ook wel meer.
Er is er een, die geen verlof kreeg, om hem op de thuis locatie te bewaren, maar op de club was geen probleem,dus hij heeft wel een eigen wapen, maar is altijd op de club.

Back