Wappen von Hamburg I (Corel) 1:50

heel erg mooi geworden maar mis ik niet de kiel ?
ziet er voor de rest mooi uit wat je aan het doen bent !!!

Inderdaad een sjiek bootje geworden!

Ik begrijp de vraag van Boris niet (perm.link 381) quote; mis ik niet de kiel?? Volgens mij is de kiel goed zichtbaar mede door het kleurverschil.

full

Kijk naar binnen zijde van de sloep op de foto, waar de kiel duidelijk zichtbaar is !
Buitenzijde ziet er prachtig uit, maar bedoel dat ik de kiel aan de binnen zijde mis, althans voor mij oogt het vreemd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk naar binnen zijde van de sloep op de foto, waar de kiel duidelijk zichtbaar is !
Buitenzijde ziet er prachtig uit, maar bedoel dat ik de kiel aan de binnen zijde mis, althans voor mij oogt het vreemd.

OK, bedoel je dat. In zekere zin heb je daar wel gelijk in, maar dit soort sloepen word wel vaker zo gebouwd. Ze zijn maar erg klein en indien volledig afgebouwd is de kiel aan de binnenkant de zogenaamde valse kiel niet meer zichtbaar.
Hier een voorbeeld van zo,n sloep.

Deze sloep staat op mijn model van de Bounty en is 11 centimeter lang. Je ziet dat de binnen-valse kiel niet te zien is en daarom ook niet gebouwd is.

Bedankt Heren :)

Was even een paar dagen weg voor werk, dus vandaar het late antwoord.
Je hebt gelijkt Boris, ben nu bezig om de kiel aan de binnenkant te simuleren met een paar stukjes hout. ook al denk ik dat Pietsan wel eens gelijk kan krijgen dat je hier weinig van gaat zien uiteindelijk.

De sloep is ondertussen gebeitst, ben zelf wel tevreden over het resultaat. Op de foto zie je het niet heel duidelijk, maar lichtere streep is een stuk touw. Ik ben nu bezig om alle bankjes aan de binnenkant te maken, en uit te zoeken hoe het roer er uit moet zien.

DSC08932.jpg

Ik heb even bij moeten lezen maar wat een prachtige bouw techniek. Tegen de tijd dat ik zo ver ben (mss (n)ooit??) ga ik dat zeker ook een proberen.

Ik heb een vraag en het kan foto vertekening zijn. Alle spanten staan als je begint verticaal maar in het afgewerkte model lijkt de eerste spant toch duidelijk onder een hoek te staan?

Grt Hans

Hoi Hans,

De 1e spant staat toch ook verticaal. Denk dat het komt door lens vertekening, in kombinatie dat deze spant een v vorm heeft, en de rest meer een U vorm.

De sloep is ondertussen gepromoveerd naar boot. Het scheepje blijkt net een fractie te groot te zijn voor op het het dek van het wapen van Hamburg, dus ik ga een nieuwe maken die iets kleiner is.

De boot zal wel een losstaand modelletje worden wat er naast staat.
Het roer is ondertussen af, en kan zelfs een beetje bewegen :)

DSC08935.jpg

DSC08937.jpg

DSC08938.jpg

Ik heb besloten dat ik wil proberen om de mast met zeilen te maken. To be continued.....

potverdorie, je kijkt twee tellen niet en die sloep die tot boot gegroeid is wordt nog mooier gemaakt.

Nu het mooie weer er weer aankomt/is, merk ik dat ik weinig meer doe aan modelbouw. De projecten staan (bijna) stil. Ik heb wel de afgelopen 2 dagen wat gedaan aan de boot. De huidige stand van zaken:

stack%252520test%252520%2525281%252529.jpg

Volgende karwei is de fok, mag alleen na het eerste zeil niet meer aan de strijkijzer zitten van de vrouw (vat het maar als algemene regel op ;)), dus moet ergens anders even een oud of goedkoop strijkijzer vandaan zien te halen.

Back