Wappen von Hamburg I (Corel) 1:50

Ziet er goed uit zo Rob, wel zou ik al de binnenwanden zwart maken en kijk uit dat de lampjes niet te fel worden.

bedankt :D

Ik zit nog wat in dubio over het zwart maken.
aan de andere kant van het schotje kan je door de andere kannons luiken deuren zien.

DSC07444.jpg

ik denk dat ik het zelf storend ga vinden dat het dan aan de achterkant opeens zwart is, alsof er geen schot is.
Ik heb de leds op het minimale staan, dus heel fel is het niet.

zit te denken om het of zoals Dick aangaf zwart te maken, of gewoon nog een paar deuren aan de achterkant te plaatsen zodat het ruimtelijk klopt (niet historisch of praktisch natuurlijk ;))

Die deuren is wel 'n goed idee denk ik, je zal toch bij de kanonnen daar moeten komen.
Bij mij hoeft dat niet omdat het daar toch donker is.
Je kunt dan ook die kant misschien wel beitsen Rob, dat lijkt mij dan wel mooi met de deuren erin.
En wie vertelt mij of dat wel historisch correct is of niet, het belangrijkste is of je het mooi vind of niet en of het zo had kunnen zijn.

Dat daar deuren hebben gestaan, zou zomaar kunnen.
Dat is dus wel een mooi idee.
Of het historisch juist is?
We geven allemaal wel eens een draai aan de "werkelijkheid" gewoon omdat het beter uitkomt, en mooier is.
Misschien eens bij de HZ van Jack kijken, die heeft ook ietsmet de konstabels kamer gedaan.
Ik vermoed dat het deel waar het nu om gaat óók de konstabelskamer is.

@Dick
Ik heb al noten latjes op de achterkant gezet en die gebeitst, lijkt alleen op de foto erg licht.

@Germt
Het gaat inderdaad om de zelfde ruimte. Wat Jack heeft gemaakt is wel erg mooi:worship:. Alleen heb ik de ruimte hiervoor niet.

Ik denk dat ik 2 deuren ga plaatsen, bedankt

Ok, ik heb het deurtje toegevoegd, als je schuin door het raam kijkt, zie je het:

DSC09364.jpg

Als je in een bijna onmogelijke hoge hangt, extreem schuin en iets naar beneden kan je net het volgende zien :D:

DSC09362.jpg

Door het linker gat kan je een schilderij met mijn naam en de bouw datum zien, maar ook weer op een bijna onmogelijke hoek :D

Leuke details! Is het persoonlijke tintje aan het schip :o

Ik stop altijd een briefje met de ongeveer-bouwdatum in de romp, en een van de ornamentjes op mijn schuit moet mijzelf voorstellen.

Bedankt heren,

Onder het motto, eerst een dry fit laten zien:

DSC09367.jpg

Ik moet nu 6 planken aanbrengen die door de kannonspoorten gaan (komen nog extra stukken hout aan de poorten voor lijmopervlak)
Nu wil ik eigenlijk wel de goede plank lengte aanhouden.
Hiervoor heb ik twee opties:
1. rechte las (rood), zo wordt het op de victory gedaan (80 jaar later)
2. een liplas (groen), de vasa heeft dit (40 jaar eerder) en zo zie ik het als ik hovingen boek over witsen door blader.

DSC09368%2520copy.jpg

Nu neig ik naar nr 2. Het beste resultaat heb ik bereikt door met een mesje dit in te snijden.
Maar dan moet ik de hele plank tegen het schip plakken.

Het probleem dat ik dan verwacht is dat ik het voorste deel moet vast plakken en dan heel voorzichtig de uitsparing van het luik moet vijlen. Maar als ik een fout maak, dan moet ik de hele plank eraf slopen, wat bij optie 1 niet zo is aangezien ik dan gewoon de latjes op de juiste lengte zaag.

Tips?

Het beste is om de las(sen) precies op een spant te maken, dan heb je volgens mij bij bijde opties géén problemen met het uitsnijden of op maat maken voor de poorten.
ik weet niet welke las je moet gebruiken voor dit schip?

ik heb het geprobeerd om een echte liplas te maken, maar vond het resultaat niet consistent genoeg. terwijl ik met een mesje een mooie dunne las kon maken.

Dus als ik dat doe, maak ik alleen de indruk van de las, en gebruik ik helaas wel de hele lat....

mee eens, zit ik alleen ermee dat ik wel heel precies moet zijn met de poorten, anders kan ik de hele lat eraf halen. En dat zoals je begrijpt zie ik minder zitten... ;)

Ik heb een soort snijsjabloon gemaakt met breekmesjes om gelijke lassen te krijgen. Het is even passen en meten om de schuinte zo te krijgen dat je het kan gebruiken voor beide latjes. Maar daarna is het alleen maar makkelijk.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back