Wappen von Hamburg I (Corel) 1:50

Het schip heeft maar 1 laag beplanking en de berghouten komen hier straks op. De onderste 2 zijn 3x8 noten. Dit zijn echt best dikke taaie latjes. Dus aangezien ik ze nu nog makkelijk aan de romp kan klemmen, buig ik ze nu alvast.

Aan de voorkant moet het horizontaal lopen, dus ik buig het begin eerst naar beneden.
Het zijn 3 planken, in de middelste heb ik de vorm gezaagd zie het laatje moet gaan hebben.
Als je goed kijkt zie je aan de rechter kant de kop van het laatje een stuk lager zitten

DSC06030.jpg

En na opnieuw weken heb ik het op de romp gezet. Het moet eigenlijk iets lager zitten, maar mijn klemmen kwamen niet zover.

DSC06032.jpg

De laatste tijd is het erg druk geweest op mijn werk, en had ik bijna nergens tijd voor. Gelukkig is het nu weer wat rustiger geworden. En sinds 3 weken gaat mijn zoontje naar school. Behalve dat het gewoon erg leuk voor hem is, geeft mij dat ook weer wat tijd om te bouwen, en weer op het forum te zitten ;)

Ik heb vorige week weer iets kunnen doen. De zijkanten zitten erop en de stukken voor de poorten ook. Ben nu eerst de binnenkant aan het bekleden. Je ziet er straks bijna niks van, maar vind het gewoon leuk om te doen :D

DSC06681.jpg

DSC06679.jpg

DSC06676.jpg

Volgend klusje is de poorten schuren zodat ze straks mooi tegen de buiten beplanking komen. Ik ga nog wat extra hout plaatsen zodat ik meer lijmvlak heb voor de planken.
De binnenkanten worden daarna rood geverfd.

Leuk om weer een vertrouwd schip te zien Rob.
Je bent goed bezig:cool:
Keep up the good work

Ziet er weer mooi strak uit Rob, ik heb de binnenkant ook bekleed en alle rolpaarden opgetuigd.
Volgens mij had Germt alleen de kanonnen die in het zicht waren opgetuigd maar het is leuk om te doen en ze horen er wel bij zeker als je correct wilt bouwen moet je niet alleen die dingen doen die in het zicht komen.

Volgens mij had Germt alleen de kanonnen die in het zicht waren opgetuigd maar het is leuk om te doen en ze horen er wel bij zeker als je correct wilt bouwen moet je niet alleen die dingen doen die in het zicht komen.

Ik (probeer) steeds zo correct mogelijk te bouwen Dick, dus bij mij waren alleen de achterste stukken niet getuigd. De rest wél.

Ik (probeer) steeds zo correct mogelijk te bouwen Dick, dus bij mij waren alleen de achterste stukken niet getuigd. De rest wél.

Ik weet het Germt en je werk ziet er altijd perfect uit, ik ken je werk immers al lang en ook in het echt daarom viel mij dit dan ook op.

Bedankt Dick.
Behalve dat het correct is, vind ik het ook fijn als oefening, zodat de ik al weet hoe ik de goed zichtbare delen het beste kan doen.
Ik zit nu te denken om het net als Germt te doen, maar ik sluit zeker niet uit dat als ik eenmaal bezig ben dat ik de rest ook doe.

De zijkanten zijn bekleed en geverfd. Ben nu weer bezig om het dek te leggen.

DSC06698.jpg

Ben ook eens aan het experimenteren met verven. Ben gisteren naar een warhammer winkel geweest in de stad. Wat kunnen die mooi schilderen. Ik heb er persoonlijk een hekel aan, maar het moet toch gebeuren. Met de hulp van Chris zijn tips heb ik een mannetje geverfd, met washes. Van een afstand ziet het er acceptable uit :D
Helaas op de macro foto's niet :( Dus nog maar eens verder oefenen ;)

DSC06725%2520%25281%2529.jpg

Maar moet zeggen dat de washes een mooi resultaat geeft. Heb bijna alles gedaan met verf die ik nog had, maar de verf van warhammer verft zo veel beter met ornamenten, dat ik binnenkort hier ook maar een paar kleuren van ga aanschaffen.

Rob bijna alle minatuur schilderwerk ziet er op macro niet mooi uit. Het gaat erom dat het er mooi uitziet "op het oog". Niet door een zoomlens gekeken.

Vind het er goed uitzien. Nadat de wash droog is zou je het gezichtje op een paar plekken (wangen, neus, kin) met een fijn penseeltje weer met een lichte huitint kunnen aanstippen. Dan "popt" het er echt mooi uit, en is niet moeilijk om te doen.

Bedankt,
op het oog ben ik inderdaad tevreden, zal morgen nog eens proberen met het aanstippen.

Ik vind grappig dat het inderdaad op het oog er heel anders uitziet. bv, zijn witte shirt. Op het oog zijn juist de foutjes erg mooi, waardoor het er wat echter uitziet, maar op de macro foto:8O8O8O8O

DSC06715.jpg

Ik ben nog bezig met het leggen van het dek. Dit kost best veel tijd, dus ben nog wel even bezig.

DSC06856.jpg

DSC06861.jpg

Ik was eerst van plan om geen nagels te doen, tot ik deze foto zag (van de victory):

portsmouth-england-hms-victory-below-deck.jpg

Weet iemand of dit nog een origineel dek is?
Of alle dekken er zo uitzagen, of dat de bovenste mooier werd af gewerkt?

De locatie van de nagels is hier namelijk best duidelijk, en als de dekken er vroeger er waarschijnlijk zo uitzagen, kan ik beter wel nagels maken.

Ik zit er ook over na te denken om bij het bovenste dek de breedte van de planken 6mm te maken ipv 4. Dat zou in werkelijkheid dan 30 cm breedte zijn. Behalve dat het beter klopt, komt het dan (mocht ik nagels maken) ook minder druk over.

Er zijn delen van het dek van de Victory nog origineel. Als je het vergelijkt met dit dek mag je gerust aannemen dat jouw foto het originele dek toont.
Jan Zwart
VernieuwdDek_zps00d0c264.jpg

Back