hehe..eindelijk..als de drone een nieuw type vliegtuig is, is het ook geen modelvliegtuig meer en valt een drone ook niet meer onder regeling modelvliegtuigen. Zijn we daar ook klaar mee. Ik vind eerlijk gezegd een drone ook niets te maken hebben met een modelvliegtuig...je zou het dan kunnen schrappen uit het modelbouwforum.
Dat zal niet gebeuren denk ik. Aangezien een modelvliegtuig ook een drone is.
Een multicopter is immers ook een vliegtuig.
Modelvliegtuigen (vleugels, zwervers, cp heli, multicopter etc) zijn dus drones
Het word een ingewikkeld verhaal om dit allemaal te gaan onderscheiden in regelgeving.
Je moet dan een aparte regelgeving maken tussen multicopter en de overige type drones.
Daarbij heb je zoals Norbert zegt ook nog eens verschil tussen commercieel en hobby gebruik.
Wat Norbert zegt is waar maar het blijven onbemande vliegtuigen (drones). Daar veranderd niets aan.
Als je voor alle type drones onderscheid zou gaan maken dan is het overzicht helmaal zoek.
Ik zie dit dan ook niet gebeuren.
Overigens is dat artikel een beetje non nieuws. Het enigste waar de heren over uit zijn is dat er Europese regelgeving moet komen en betere regulering.
Maarja dat wisten we al.
Concrete Europese regelgeving is er nog niet en ik verwacht dat dit ook nog wel een tijdje zal duren.