@ Jan Brilman: Ik had al een flauw vermoeden dat ik van jou antwoord zou krijgen

Bedankt.
Ik heb alleen toevallig bij een winkel hier gezien hoeksteunen van magneten die worden gebruikt voor het lassen. Zijn er in verschillende maten en heeft hoeken van 45-90 en 135 graden. Lijkt me makkelijker dan ze zelf te maken en waarschijnlijk ook iets nauwkeuriger. Kosten varieren tussen de 4 en 6 euro per stuk.
De rest van de magneten ga ik wel van de week bestellen bij supermagneten.de
Rest mij nog de volgende vragen:
-De ondergrond: ik heb hier plaatijzer gevonden van 2 x 1 meter , dikte vanaf 0,55mm 0,75 mm en nog dikker. Wat is een goede dikte als ondegrond?
-Ik kan kiezen tussen normaal ijzer en verzinkt..... is verzinkt goed... dat gaat dan iniedergeval niet roesten
-De bouwtafel zelf, wat zijn ideale maten voor een bouwtafel? Ik sta meestal te bouwen dus ik zit te denken aan een hoogte van 1,20 meter.
maar de afmetingen zelf?, de lengte gaat zowiezo 2 meter worden, maar de breedte ben ik nog niet helemaal uit. Wat is de ideale maat. ( ik ben van plan om in de nabije toekomst modellen te bouwen van een spanwijdte van 2- 3 meter).
(bouwplanken afmetingen zijn hier 2 meter lang en de breedte 30-40-50-60 cm , dus ik kan in principe elke breedte maken door ze tegen elkaar aan te plaatsen)
Bedankt,
cor