VZG/ELC (VEM) verzamel topic

Zou ik ook wel willen weten, ik wil vanmiddag eigenlijk wel even vliegen maar het zou handig zijn als ik zou weten wat ik mee kan nemen....

Op Zaterdag 22 Sept vinden de luchtlandingen weer plaats,
en de herdenkingen Market garden,dus het veld is niet beschikbaar gedurende een groot deel van de dag.

full

tevens het evenement Gelegerd in Gelderland, door de eeuwen heen.
Informatie VVV Ede. Veluwse Evenementen & Activiteiten | VVV Ede

OF WATERVLIEGEN IN ZEUMEREN.:rolling::rolling:

Laatst bewerkt door een moderator:
man man man wat een bende op het veld.....echt alles ligt open.

En dan hebben we nog een fietssleutel gevonden met een zwart label eraan, waar de naam Martie op is geschreven. Of zoiets.
Hij ligt op het frequentiebord.

Ons probleem met de zwijnen is niet nieuw.
Op het Duitse Forum is er ook over bericht.
Deze oplossing werd aangedragen

" Euer Problem kommt mir sehr bekannt vor.

Der erste "Angriff" auf unseren Platz kam eindeutig von Wildschweinen. Am Rand blieb immer geschnittenes Gras liegen, unter dem sich wohl die Wühlmäuse sehr wohl gefühlt haben.
Und die Wildschweine wollten die Wühlmäuse...

Aber nach ein paar Wochen hatten die Schäden einen etwas anderen Charakter. Er wurde zwar nach wie vor den Wildschweinen zugeschrieben, aber wir fanden weder Spuren noch Kot.
Nach langer Suche fanden wir Spuren, die eher von einem Fuchs oder einem Dachs stammen könnten. Und sie suchten, wie Jürgen auch schon geschrieben hat, Engerlinge.
Davon waren an Stellen, wo das Gras schon trocken und damit leicht lösbar, Unmengen zu finden.

Als Abhilfe bekamen wir dann den Tip, ein Vergrämungsmittel auszubringen.

Wir haben am gleichen Tag Wildgranix granuliert ausgebracht und haben seitdem Ruhe. 20 Kg gibt es für 22 €. Also nicht all zu teuer und gesäht ist es schnell.

Dieses Mittel ist nicht giftig und löst sich ohne Rückstände nach einiger Zeit auf. Es stinkt den Tieren wohl, sodass sie ihr Futter wo anders suchen"

Wellicht is dit een idee?
Groeten, Maarten

Op Zaterdag 22 Sept vinden de luchtlandingen weer plaats,
en de herdenkingen Market garden,dus het veld is niet beschikbaar gedurende een groot deel van de dag.
Dus kom allen naar het watervliegen op Zeumeren :yes:

weet iemand hier iets van?

link: EdeStad.nl

waar is dit gebeurt? nabij ons veld?

gr. viktor

Met rust laten, uit respect.

Dat is de reden dat je niet met een metaaldetector mag rondlopen op de hei, laat staan dat je gaat graven.
Er is in die dagen zeer zwaar gevochten (Sept 1944).
Je loopt het risico om een behoorlijke bekeuring te krijgen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat het graf gemeld is is juist goed.familie wordt dan toch samen gebracht.

Maar de 23e is er een f3j wedstrijd .op nationaal niveau.
Dus houdt rekening met een weekendje niet vliegen.
Scheelt,dan kunnen de reparaties wel gedaan worden .

Natuurlijk is het goed dat zo iets gemeld word het gaat er om er geen sensatie aan te verbinden.

Back