Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Kan er komende zomer nóg meer gesleept gaan worden!
He Jaap
Ziet er goed uit man.
Groeten Gijs
Gave kist,
Is gemakkelijk te bouwen zo te zien... En mooi licht issie ook... Waar komt die vandaan?
![]()
zo te zien gaat het wel goed met Jaap.:lol:
Herman is zijn pijp kwijt
Een poosje geleden ben ik begonnen met het weer vliegklaar maken van een ELC club rolroertrainer. Dit toestel, een Carl Golberg Falcon 3, was gedoneerd aan de club, maar om hem weer aan het vliegen te krijgen moest er wel het een en ander gebeuren. Dat ben ik nu dus aan het doen.
![]()
Wat is er zoal gebeurd:
Wat moet nog?
- Ik heb hem "Herman" gedoopt, maar vraag me niet hoe ik op dat idee kwam. Het was zomaar een ingeving toen ik hem zag.
- De folie zit inmiddels weer vast
- De oorspronkelijke motor een HB40 liep alleen nog volgas wegens compressiegebrek en maakte veel te veel kabaal. Die is dus met pensioen gestuurd.
- Van de onlangs gecrashte club Charter bleef een Magnum 6,5 CC motor over, dus die zit er nu op.
- Servo's en een lekker buigzame propeller had ik zelf nog liggen dus dat is ook weer voor elkaar.
Oproep:
- Accu inbouwen, hoewel ik hem aflever met een batterijhouder, zodat leerlingen hun eigen NIMH's of een eigen accupakket kunnen meenemen.
- Ik had hier nog een passend uitlaatje liggen dacht ik, maar mijn 37mm uitlaatje past mooi niet op de 35mm uitlaat poort van de Magnum GP .40 motor.
Wie heeft er nog een tweetakt uitlaatje liggen met de bevestigingsgaten 35mm uit elkaar (Hart-op-hart gemeten) en wil deze aan de clubtrainer doneren?
Leg hem in dat geval even in het ELC clubhuis neer, en meld mij waar je hem hebt neergelegd
Bij voorbaat dank mocht je kunnen helpen.
Hans
Hallo Henk,hallo
hoe is het met Herman ben nieuwsgierig
groet Henk