Update #14 (kopie aan de start post geplakt)
Deze week weer een hoop gedaan aan de vrachtwagen.
Ik heb de 2de as sturend kunnen maken doormidddel van een 2de servo te plaatsen dit leek mij toch beter te gaan werken dan via een stangen constructie.
En me vader heeft zich mogen uitleven op de vertragingbak met vrijloop.
Als eerst de foto's van de vertragingsbak.
Op deze foto zie je dat hij aan de orginele versnelings bak is gemonteerd.
Hier een foto van de 1/4 vertragings tandwielen en zoals je kunt zien zijn overal lagerbussen gebruikt.
Het onderste grote tandwiel zit niet vast aan de as, voor de rest zitten alle tandwielen gebout aan de assen vast. op die manier kan je vrij maken waar in de motor geen kracht uitoefend op de tandwielen.
Op de onderste as zie je op foto 6 ook een spiebaan zitten, daar kom straks een messing bus over heen met aan de linker kant een paar stalen pennen. Als die bus over de as schuifd gaan de pennen in het linker grote tand wiel zodat je een vast verbinding krijgt.
de ronde as aan de voorkant wordt een glijlager waar op een vork je komt te zitten wat de messing bus naar links of naar rechts kan bewegen.
Mocht er iemand vragen over hebben dan hoor ik het wel
Dan zijn we aangekomen aan de meesturen de achteras.
Ik heb gekozen voor een zo klein mogelijk servo te plaatsen zodicht mogelijk bij de stuuras.
Op die manier kan je een verbinding maken waar bijna geen speling in zit. (De servo is een GWS IQ210 4kg )
Ik heb de servo zo goed mogelijk achter de wiel ophanging proberen te verstoppen zodat je er zo minmogelijk van ziet als het af is.
De servo zit opgehangen aan het frame via een 3mm dik alu plaatje. Dat is sterk genoeg om de 4 kilo te weer staan.