Voortzetting bouw Smit Enterprice!

En gestaag ga ik door met de renovatie van de opboue :)
20191224_191854.jpg
20191224_191841.jpg
20191224_210419.jpg
20191224_191911.jpg
20191224_232159.jpg
20191224_232150.jpg


Grt peter
 

Bijlagen

  • 20191224_191825.jpg
    20191224_191825.jpg
    288,2 KB · Weergaven: 254
  • 20191224_191817.jpg
    20191224_191817.jpg
    273,1 KB · Weergaven: 252
Idd stevig, maar om gewicht hoef ik me geen zorgen te maken.
Er moet een enorme berg balast in om hem op de waterlijn te krijgen.
Bij de waterdichtheids test 33 jaar terug (nog geheel leeg) kon er met mijn 72 kg in staan.
Dus hoe zwaarder het geheel hoe minder balast :p
Grt peter.
 
Dat is wel zo Peter, maar het gewicht moet wel op de goede plek zitten! Maar misschien ben jij ook al iets zwaarder dan 30 jaar geleden. Gr. Klaas.
 
Klopt Klaas om prs te zijn 12 kg zwaarder.
En het meeste gewicht komt op de kiel te staan, iets van een 60amp/u accu.
En dan nog denk ik exstra balast.
Grt peter.
 
Idd stevig, maar om gewicht hoef ik me geen zorgen te maken.
Er moet een enorme berg balast in om hem op de waterlijn te krijgen.
Bij de waterdichtheids test 33 jaar terug (nog geheel leeg) kon er met mijn 72 kg in staan.

Voor deze waterverplaatsing moet het wel een behoorlijk schip zijn.
Ik heb het nergens in je berichtgeving kunnen vinden, maar is je schip gebaseerd op de NVM 10.14.024 zeesleper ms "Smit Enterprise?
De lengte is bijna 1,8m en bij een geschatte breedte 0,35m en geschatte diepte 0,2m kom je al gauw uit op een draagvermogen voor sleepboten met een volle romp uit op:
18 x 3,5 x 1,5 x scheepsfactor 0,6= 75,6kg.
Overigens, de schattingen zijn gebaseerd op een romplengte t.o.v. rompbreedte van 5:1.
Hoe krijg je straks dit schip uit je zolderkamer?
Of ga je ook een takel maken om je schip op de begane grond te brengen, zie bijgevoegde scan van een oplossing van een bouwer van een groot model "USS Missouri", zie foto 4..
 

Bijlagen

Daar heb ik al over zitte pijnzen, accu(,s) gaan apart net als de bovenbouw.
Word idd een touw en blok :rofl:
Boot is 183 cm lang en 41,5 cm breed, diepgang 14 cm (laagste punt)
Grt peter
 
Peter , ik ben nog niet lang hier op dit forum maar vond vanmorgen jou topic. Leuk om te zien dat je een project na zoveel jaren weer oppakt. Ikzelf ben weer begonnen met mijn Norderney van Robbe die net als jou mooie schip nooit afgekomen is en al meer dan 20 jaar stond te verstoffen.

Succes, en ik volg in stilte :)
 
Leuk ronald, ik die van jou ook :)
De opbouw vordert gestaag, ik dacht de brug te kunnen herbruiken maar ook die is scheef.
Dus ook maar overnieuw, houd me van de straat :p
Grt peter.
 
Hoe heb je dat gedaan Peter? Heb nog een klein radartje (kast) liggen. Daar zit onder een groen led in, die ik af en toe op wil laten flitsen en geleidelijk laten doven. Maar die van jou draait. Gr. Klaas.
 
Ik heb een motortje er ingezet met een 50 cent afgedraait en er een 1 mm gleufje in gevreest.
4 ledjes er onder en een groen stukje plastic er over heen geplakt :)
20191228_193058.jpg
20191228_193126.jpg

Grt peter.
 
Peter, Nu is het beeld beter, maar hij draait verkerd-om. Een radar draat altijd met de klok mee! Gr. Klaas.
 
:rofl: dat weet ik, maar zit allemaal voor test aan een babatterij vast geplakt met een plakbantje :D
Heel gepiel met die dunne draatjes, geen zin meer om het om te draaien.
Hij lag ook wat uit de midde, dat is inmiddels bij gesteld :)
Grt peter
 
Pas maar op! Dat ding spuit straks hoger dan die spuit in de Hofvijver in Den Haag :-)
Best stevig hout daar! Behoorlijk IKEA :mrgreen:
 
Back
Top