Voorstellen

Na een wat langere tijd ben ik er weer...
wat motor revisies bij het karten hebben mijn doelen ietwat vertraagd,
maar het is er toch van gekomen.
Heb zowel een on-road als een truggy gekocht (beide gebruikt).
De onroad is een hpi met idem motor, de truggy is een Carson, met geen flauw idee wat voor een motor.
Nu ben ik vanmorgen voor het eerst gaan rijden met deze dingen,
en natuurlijk is de wet van Murphy weer van kracht..
Van de hpi heb ik de trekstarter kapot getrokken (heb het spul al gedemonteerd), en de lader van dat gloeiding voor de bougie is kapot,
dus er starte niks meer:sad:

Nu weet ik, met mijn geluk, dat het me geregeld gaat gebeuren dat zo'n trekkoord afscheid neemt van me.
Is het het beste om hier een aantal van te nemen op reserve, of om gewoon zo'n startbox te kopen?..dat laatste moet niet te gek worden qua prijs natuurlijk.

Wat voor soort gloeiplug raden jullie me aan, of is dit lood om oud ijzer?

Hoelang doe er trouwens over voordat een motor warm is gereden?
En laten jullie deze eerst een tijdje statisch warm draaien of gewoon wegrijden en langzaam opbouwen?

ik zal straks ff wat foto's uploaden.

grtz Bas

Laatst bewerkt:
21e88xw.jpg

29uun9s.jpg

2cpc36p.jpg

Ik moet ze wel even goed schoonmaken nog,
vorige eigenaar gebruikte alleen lucht om schoontemaken..
Motoren zijn wel netjes behandeld met afterburn steeds.

Hoi bas,

Dat ziet er zeer goed uit om mee te beginnen (:, zo kan je zien welke klasse je leuk vind en kan je misschien daar in verder gaan.

Maar idd trekstarters gaan regelmatig kapot.. Het beste is om gewoon een startbox te kopen als je er het geld voor hebt, moet zelf ook nog is zo'n ding hebben als ik es geld heb :p de robitronic en Q-world zijn zeer goed heb ik gehoord.

Qua plug ligt eraan wat voor weer het is. Met warm weer pak je een wat koudere plug (R4-R7) en met kouder weer pak je een warmere plug (R1-R3).
En kwa warmrijden doe ik zelf niet echt. Want ik start de motor gewoon thuis en is ongeveer 400m lopen na het asfalt / zand. En dan is ie wel opgewarmd. Dus zeg maar 5 minuten tot ie ECHT op temp is. Tenminste zoiets. Als ik het fout is correct me dan ff (:

Na 2 á 3 minuten is je motor wel warm. Ik laat de auto altijd op de startbox staan en dan tikjes gas geven.

Een startbox vind ik de beste investering van de hele hobby. Een must have voor mij.

voor 3,5cc motoren volstaat een R3 tot R5 prima, zelf heb ik altijd een R4 gebruikt.

Dag allemaal,
Na lange tijd weer een berichtje van mijn kant.
Wegens tijd gebrek en toen even andere interesses heb ik mijn gehele materiaal ( carson truggy, hpi en een nieuwe fazer) weggegeven aan een collega die moeilijk zat en wat leuks wou doen met zn zoontjes.
Afgelopen week was hier iemand in het park met een buggy aan het crossen, en toen begon het toch weer lichtelijk te kriebelen, dus zodoende heb ik me maar weer wat aangeschaft. Ik heb vandaag de Ansmann Virus binnen gekregen, is al een wat oudere auto, en vast niet state of the art, maar om een beetje te crossen met mn neefje goed grnoeg verwacht ik. Ben direct ff langs de lokale RC shop geweest waar ze me goed hebben geholpen met de auto weer tot leven wekken. Morgen even een nieuwe servo monteren, dan eens kijken hoe het spul gaat. Ik zal dan ook even een foto posten van t autootje.
Ik heb wel 2 vraagjes, zijn er mensen met ervaring met seze auto's, en wat zijn die ervaringen?
Dan de brandstof, hoelang kun je een blik bewaren dat t goed blijft? Ik heb nog een 2 liter can staan (aangebroken, maar zo goed als vol), maar dat kan al wel 2 jaar oud zijn. Bij de karts gebruik ik het ook niet als het een half jaar oud is, zodoende. Heb voor de zekerheid maar een nieuwe bus gekocht.

groeten Bas

Zonde maar volgens mij is dat nu niet meer goed, je kan het natuurlijk altijd proberen als het toch een ouder motortje is zou ik mezelf er niet druk om maken, ik zou dat risico wel lopen ,mits de brandstof vocht en lichtvrij heeft gestaan , de brandstof is namelijk hygroscopisch

Gebruik t wel om onkruid te verdelgen oid haha.
Iig niet in het blokje. Autootje heeft niet heel veel gelopen als ik t zo bekijk.

Hierbij wst foto's, zal ze morgen bij licht wst beter maken.
Enig idee wst voor blokje dit is, en hoeveel cc?

2u4m24g.jpg

34zhqah.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Het schijnt idd om een Force 3.5cc motor te gaan.
Ik heb t geheel in fabrieksinstellingen gezet, maar dan slaat de motor direct af als je het gas aanraakt. Heb de hoofdsproeier 2 volle slagen rijker moeten zetten, en nog houdt ie soms in. Is dit normaal dat je zoveel van de basisafstelling af bent?

Wanneer houdt de motor in dan? Als je al op snelheid bent? Of met optrekken?
Als het met optrekken is moet je de LSN wat armer of rijker zetten.

M.v.g. Mark

Hoi mark,

Hij houdt in met optrekken en in midden gebied na ff gas losgelaten te hebben. Dus bij directe reactie op het gas.
WAt wordt dat blokje trouwens maf heet, voor mijn gevoel werd de fazer toen lang zo heet niet.

Heb geen thermometer nog, moet zo toch wat onderdelen halen, neem er direct wel 1 mee. Ik bedoelde nu de stralingswarmte. Mss lijkt het zo omdat deze motor groter is als wat ik had.

Wederom een vraagje van mijn kant, ik kreeg de tip om de LSN wat rijker te zetten.. heb ik uberhaupt die sproeier? Bij mijn vorire auto zat deze in ieder geval op de plaats waar hier een soort kapje of dekseltje zit. Stationair schroef heb ik wel gevonden, HSN spreekt ook voor zich. .
b5h2it.jpg

Hallo,

Weer een vraagje van mijn kant.
Ik heb een nieuwe servo voor gas/rem gemonteerd, maar ik kom met de afstelling niet helemaal weg. Zo stilstaand werkt alles zoals het zou moeten volgens mij, volgas is volgas (servo draait niet verder en carb is geheel open), en bij remmen is de carb gesloten en de rem aangetrokken zover dat eind punt van servo ook vol rem is. Ik heb dit afgesteld met dat schuifsysteem in het midden, met de knopjes van de trim op 0. Nu verspringt dat zwarte houdertje van de stangen op de servo na ffies rijden zodanig dat neutrale stand op de zender half gas is en ik kan doen en laten wat ik wil maar die auto bijna niet tot stilstand krijg ( ren me een ongeluk met dit dikke lijf).
Kunnen jullie zeggen wat ik fout doe? Schroefje niet vast genoeg gedraaid, of te strak afgesteld?

Bedankt

Dan is je servo hevel versleten, de tandjes binnenin hebben geen grip meer. Je zult een nieuwe servo-hevel moeten monteren.

Of je nieuwe servo heeft een kleinere servo-nok dan je oude servo; Het aantal tanden op de servo nok is afhankelijk van het merk. Je hebt ze in 23, 24 en 25 tands, elk met een andere diameter. Servo-hevels worden ook in drie maten geleverd; voor op 23, 24 of 25 tands servo's. Je moet de juiste servo-hevel gebruiken anders krijg je het probleem wat jij beschrijft.

Ah duidelijk. Ik dacht dat die hevel wel over te zetten was, en paste zo op t gevoel ook goed. Denk waarom moeilijk doen als t makkelijk kan. Dan vanavond maar eens knutselen hoe het moet zitten. Ik heb een lading witte plaatjes die er horizontaal op horen denk ik, met gaatjes van boven naar beneden bij de servo gekregen. Komt vast wel goed

Back