Vooraankondiging Sectievergaderingen NOMAC

• Topicstarter Topicstarter glimpie
  • Startdatum Startdatum
Roelof zei:
Je kunt geen 2 verschillende wedstrijdsystemen opnemen, het is de 1 of de ander voor een heel jaar.
mee eens.
Maar als we zo voor de uitbreiding van het NK-klassement zijn blijft het de vraag als we op de vergadering nog steeds uitzonderingen gaan maken voor het direct toelaten van 2 belgen (of wie dan ook).....
Om deze 2 onderwerpen gescheiden te houden is er de vraag waarmee de de NK-cup gaan opvullen....

Want zo kan het ook verlopen.....

Het regelement zegt nu al, dat mochten er minder dan 24 inschrijvingen zijn voor de NK klasse, de overgebleven plaatsen worden opgevuld uit de Nomac klasse, dus de nummers 7 en een paar verder gaan dan naar de NK......
Dus mocht je de NK uitbreiden naar 30, dan promoveren er alsnog rijders uit de Nomac.....

Heb ik ook mijn vraagtekens bij staan.....

Is het niet beter om de degraderenden te laten zitten ipv. vanaf nr7 van de NC mee te laten promoveren ?

Niet om het 1 of ander maar ik denk dat het prestatieniveau van de dergraderende rijders toch hoger ligt dan nr7 en verder omlaag van de NOMAC cup......

Ik denk dat dit wel zo´n beetje bewezen is in de afgelopen 3 jaar dat deze constructie bestaat.

Roelof zei:
Niet om het 1 of ander maar ik denk dat het prestatieniveau van de dergraderende rijders toch hoger ligt dan nr7 en verder omlaag van de NOMAC cup......

Ik denk dat dit wel zo´n beetje bewezen is in de afgelopen 3 jaar dat deze constructie bestaat.

Nou, dat kan ik je dus nu zeer tegenspreken......
Maar ik snap je gedacht, misschien dien je wel een promo/degradatie wedstrijd ook te doen tussen deze groep mensen.....

Volgens mij gaan we weer te diep in de materie en wijken we af van het doel nl: ... Openhouden van de sport op zowel NC als NK niveau.
Dus de mogelijkheid om bv eenmalig meer in te stromen in de NK-klasse en dus ruimte te creeren in de NC zodat het totaal op een hoger aantal uitkomt (binnen de grenzen van wat mogelijk is)

Kijk als de aanmeldingen in 2006 ver onder de maat liggen is het immers niet nodig! Ik ben alleen van mening dat je ruimte moet hebben om te kunnen groeien.

WVK Performance zei:
je bedoelt dus een promo/degra race tussen de degraderende rijders van het NK en de promoverende NC jongens?
Ja, maar pas als het aantal NK inschrijvingen lager is dan het aantal plaatsen (24 of 30, ff niet belangrijk)
Dus onder "normale" omstandigheden degraderen en promoveren er 6, maar i.p.v. aanvullen uit de NC bij te weinig NK inschrijvers, een promo/degradatie wedstrijd tussen de eventuele extra te promoveren NC'ers tegen de reeds gedegradeerde NK'ers.....

Nismo zei:
Volgens mij gaan we weer te diep in de materie en wijken we af van het doel nl: ... Openhouden van de sport op zowel NC als NK niveau.
Dus de mogelijkheid om bv eenmalig meer in te stromen in de NK-klasse en dus ruimte te creeren in de NC zodat het totaal op een hoger aantal uitkomt (binnen de grenzen van wat mogelijk is)
Kijk als de aanmeldingen in 2006 ver onder de maat liggen is het immers niet nodig! Ik ben alleen van mening dat je ruimte moet hebben om te kunnen groeien.
Ja, maar:
Roelof zei:
Je kunt geen 2 verschillende wedstrijdsystemen opnemen, het is de 1 of de ander voor een heel jaar.
Dus stel er zijn niet genoeg inschrijvers, wat dan?....
straks zit je met een NK groep van 30 en een NC groep van 24......

Nu hoorde ik via via dat al deze zaken al tijdens een Nomac vergadering besproken zijn. Weet iemand of dit klopt? En zo ja wat de uitkomst ervan was!

Ik kan mij voorstellen dat de NOMAC ook bestuursvergaderingen kent waarvan de notulen niet openbaar zijn.

De NOMAC kan niets anders doen dan ook een voorstel indienen waar door de leden over gestemd moet worden...

Overigens heb ik mijn verhaal betreffende de brandstofmeting net door gemaild naar Alex en Tjibbe

Roelof zei:
Overigens heb ik mijn verhaal betreffende de brandstofmeting net door gemaild naar Alex en Tjibbe

Ehh, je krijgt toch een uitnodiging voor deze vergadering, met de mogelijkheid om dan je voorstellen in te sturen?......

Ik heb er namelijk nog wel eentje.....

Nu is het zo, dat met de 1/2 finales, beide winnaars en dan nog de 4 tijdsnelste door gaan naar de finale.
Een 2e plek garandeerd je dus niet van plaatsing, immers de ander 1/2 finale kan sneller zijn.

Mijn voorstel, laat uit beide 1/2 finales de top 3 doorgaan.
Dit geeft je de mogelijkheid, mocht je op plek 2 of 3 rijden om te consolideren, dus je spullen te sparen voor de finale.......

Je hoeft toch niet op de uitnodiging te wachten ?
Aangezien ze op 5 november ook naar de EFRA vergadering gaan was het misschien wel iets om mee te nemen en daar te tonen.

Wat jij zegt bestaat al, alleen in een natte situatie gaan de top-3 van iedere finale over.

M7H zei:
Roelof zei:
Nu is het zo, dat met de 1/2 finales, beide winnaars en dan nog de 4 tijdsnelste door gaan naar de finale.
Een 2e plek garandeerd je dus niet van plaatsing, immers de ander 1/2 finale kan sneller zijn.

Mijn voorstel, laat uit beide 1/2 finales de top 3 doorgaan.
Dit geeft je de mogelijkheid, mocht je op plek 2 of 3 rijden om te consolideren, dus je spullen te sparen voor de finale.......

Volgens mij horen de snelsten in de finale... :lol:

juliuskolff zei:
Volgens mij horen de snelsten in de finale... :lol:

Tuurlijk Julius, maar je hebt 3 kwalificaties gehad om te bewijzen dat je de snelste was.
Daarna wordt een ieder om en om in een sub finale ingedeeld, dus eigenlijk zijn beide 1/2 finales even sterk......

maar, het is maar een idee.....

Wat Roelof zegt, met regen is het al wel zo, opzich logisch want dan komen er heel andere dingen kijken (zoals een opdrogende baan ofzo), maar toch.

Nismo zei:

Oke, wat denken we van het volgende.....
Alle clubs hebben volgens mij ook een "open" club wedstrijd, een clubwedstrijd waar ook leden van andere clubs aan mee mogen doen.
De MACH, Baanbrekers, AMCA, MBC de sluis, REAL80.
Dit zijn dus zeker 5 clubs die open club races hebben of kunnen hebben.
Wat als we nu een extra klasse maken, de OPEN club klasse, ONDER de Nomac klasse, die verreden wordt tijdens deze open club races.
Er worden dus 5 races verreden, met b.v. 2 schrap resultaten.
De top 6 wederom uit deze open club klasse, promoveerd naar de Nomac, en daar degraderen er dus 6 uit.......

Voila, veel meer ruimte.....

De wedstrijdleiding is in handen van de clubs, dus de NOMAC hoeft hier niets aan te doen, het enige wat de NOMAC dient te doen, is de stand bij te houden........

M7H zei:
Nismo zei:

Oke, wat denken we van het volgende.....
Alle clubs hebben volgens mij ook een "open" club wedstrijd, een clubwedstrijd waar ook leden van andere clubs aan mee mogen doen.
De MACH, Baanbrekers, AMCA, MBC de sluis, REAL80.
Dit zijn dus zeker 5 clubs die open club races hebben of kunnen hebben.
Wat als we nu een extra klasse maken, de OPEN club klasse, ONDER de Nomac klasse, die verreden wordt tijdens deze open club races.
Er worden dus 5 races verreden, met b.v. 2 schrap resultaten.
De top 6 wederom uit deze open club klasse, promoveerd naar de Nomac, en daar degraderen er dus 6 uit.......

Voila, veel meer ruimte.....

De wedstrijdleiding is in handen van de clubs, dus de NOMAC hoeft hier niets aan te doen, het enige wat de NOMAC dient te doen, is de stand bij te houden........
goed idee...volgens mij wordt dat voorstel al voorgesteld.
nevertheless zou dat al een hele goede instap klasse kunnen zijn.

Aanvullend op dit systeem zal je denk ik nu wel "betere" rijders moeten kunnen laten instromen in de Nomac klasse.......

Mja.... heb ik al 4 jaar geleden voorgestelt, een open clubkampioenschap met een NK tintje....

M7H zei:
Oke, misschien was de NOMAC er toen (nog) niet aan toe.....

Martin ga jij ook alles uitwerken? en naar de Nomac op 8O sturen??
Of gaat Roelof wat uitwerken en opsturen??
Dan heb ik het natuurlijk over de uitbreiding van de NK of de Nomac cub.

Zoals ik al zei heb ik het gedeelte over de brandstofmeting al opgestuurt....

En voor het PR gedeelte heb ik ook al een redelijk voorstel.

glimpie zei:
Martin ga jij ook alles uitwerken? en naar de Nomac op 8O sturen??
Of gaat Roelof wat uitwerken en opsturen??
Dan heb ik het natuurlijk over de uitbreiding van de NK of de Nomac cub.

Vanavond moest ik snookeren in Bergen op Zoom, dus ik kon niet.
Maar elke woensdag is Tjibbe zowieso bij RC-pitstop, volgende week zal ik eens met hem praten.....

En, ja als het moet wil ik het best uitwerken...
Heb ik een stukje terug al gedaan, echt veel werk is dat niet.....

Back