Vooraankondiging Sectievergaderingen NOMAC

• Topicstarter Topicstarter glimpie
  • Startdatum Startdatum
Hmm, is nog niet zo een slecht idee eigenlijk.
Maar als we nu de NK uitbreiden naar 28 man, met als optie 2 extra plekken, dus dan zit je op max. 30 man.
Aan het eind van het jaar moet de groep weer worden teruggebracht naar 28 man, dus er degraderen er 8 en er komen er 6 bij vanuit de NOMAC cup.

Op deze manier hou je altijd 2 plekken vrij voor mensen die NK waardig zijn.

Geen 1-malige uitzonderingssituatie maken, je moet iets verzinnen wat blijvend is en toekomstige soortgelijke situaties direct opvangt zonder dat het invloed heeft op anderen

ben het aan de ene kant ook met je eens chielos maar het zou kunnen (ik verwacht het niet) dat er volgend jaar gebeurt wat peter zegt daarom, het is ook alleen maar om in te dekken in het regelement om dit gezeur in de toekomst voor te zijn.

Chielos zei:
gewoon 1 malig 2 man toelaten tot de NK klasse meer niet!

Nee Michiel, want stel Salven wil over 2 jaar ook NK komen rijden, dan zit je weer met een probleem.
Maak je een regel zoals ik net schets, dus met 2 "lege" plaatsen, dan kan je die invullen als je wilt.....
Zijn er dan 3 rijders die in willen schrijven, dan zal de datum van aanmelden doorslaggevend zijn voor plaatsing, de afgevallen nummer 3 staat dan bovenaan de lijst voor het jaar erop.......

het enige jammere eraan is dat je dan ook kan krijgen dat je maar 28 man in de nk hebt en dus maar 58 rijders in een weekend ipv 60 dit is ook zonde als je mensen hiervoor teleur moet stellen.

Tja, of de NK instromers moeten hun aanvraag VOOR een bepaalde datum hebben ingeleverd, is dit niet zo vul je alsnog aan met mensen uit de NC.....
Dus, plek 7 en 8 uit de NC geven dan "promotie" onder voorbehoud.......

ja dan kom je eigenlijk op hetzelfde neer als wat ik zij maar dan had je wel de garantie dat je altijd 60 man kwijt kon, als er dan nieuwe snelle mannen bij zouden komen en die zijn verplicht dat te melden 2 nk's voor het einde weet iedereen waar die aan toe is.

Ik geloof dat het het al genoemd is?? per jaar 2of 4 wild cards uitgeven, de Nomac mag beslissen naar wie deze gaan. Dit kunnen ook mensen uit de Nomac klasse zijn, die misschien wat pech hebben gehad in dat jaar. Maar het kunnen ook buitenlandse rijders zijn.

Welkom TVH

TVH zei:
Ik zal ook mijn idee eens neerzetten.

Ik dacht het zo in te delen 6 mensen extra in de n.k. klasse waardoor een aantal nieuwe rijders hier gelijk in kunnen stromen(bijvoorbeeld ilia en steven), de rest aanvullen vanuit de nomac klasse.
Voor de heat's maakt dit niet uit je krijgt alleen 3 heat's van 10 man in de n.k. hetzelfde als in de nomac.
Als de finale's daarna zo ingedeelt worden,

4 rechtstreeks
2x8 in de halve
En 10 in de kwart waarvan de eerste vier over gaan naar de 2 halve daarna blijft het hetzelfde.
Dit is denk ik kwa tijdschema het makelijkste haalbaar aangezien het nu ook al zo in het schema verwerkt staat en krijgt iedereen de kans minimaal 1 finale te rijden.

Helemaal geen gek plan dit voorbeeld, oprekken naar 30 man waarvan 2 met een wildcard en het doorvoeren van bovenstaand. Vergeet niet dat je met deze constructie ook eenmalig meer ruimte creert in de NC (er komt nogal wat instroom komend jaar). Je kan het zien als overgangsjaar waarna je gewoon weer de normale regels toepast maar dan met 28 NK rijders en 2 wildcards (in te vullen voor toppers via eisenstelsel)
Tot nu toe nog het beste idee, => Wie werkt dit verder uit en dient het in?

-----------------------------------------------------------------------------------
Ik geloof dat het het al genoemd is?? per jaar 2of 4 wild cards uitgeven, de Nomac mag beslissen naar wie deze gaan. Dit kunnen ook mensen uit de Nomac klasse zijn, die misschien wat pech hebben gehad in dat jaar. Maar het kunnen ook buitenlandse rijders zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------

Dit zou ik dus NIET doen, geeft geheid problemen aangezien dit punt "vriendjes" afhankelijk kan worden gemaakt (is niet eenduidig)

TVH zei:
ja dan kom je eigenlijk op hetzelfde neer als wat ik zij maar dan had je wel de garantie dat je altijd 60 man kwijt kon, als er dan nieuwe snelle mannen bij zouden komen en die zijn verplicht dat te melden 2 nk's voor het einde weet iedereen waar die aan toe is.

Bij jou idee zijn er een nummer 23 en 24 in de NK die eventueel ook nog (achteraf) kunnen degraderen, bij mijn idee niet, dan weet je waar je aan toe bent....
Die 60 man kan je bij mijn idee ook kwijt....

Hmm, maar de NK uitbreiden naar 30 man betekend 6 meer plaatsen, gevuld door 2 of 3 man die erbij komen en dus dan nog 3 of 4 extra uit de Nomac cup....
Daar zit ik dus ook bij, en dat wil ik helemaal niet....
Laat mij maar in de NC, ik rij liever wat vaker, dan dat ik elke keer de finale niet haal.... :mrgreen:

M7H zei:
Hmm, maar de NK uitbreiden naar 30 man betekend 6 meer plaatsen, gevuld door 2 of 3 man die erbij komen en dus dan nog 3 of 4 extra uit de Nomac cup....
Daar zit ik dus ook bij, en dat wil ik helemaal niet....
Laat mij maar in de NC, ik rij liever wat vaker, dan dat ik elke keer de finale niet haal.... :mrgreen:

2 man per jaar, afhankelijk van regelgeving, en dan 4 man extra uit de NC. Misschien moet er wel een regel komen dat indien een NC'r niet wil promoveren deze het stokje door kan geven aan de eerstvolgende op de ranglijst.

Resume:

Item-1: 6 mensen extra in de n.k. klasse
Item-2: 4 rijders eenmalig vanuit de NC klasse
Item-3: 2 wildcards per jaar uit te ge&en op basis van:
Stb-1: Positie Europese ranglijst gereleteerd aan scores van de laatste 2 jaar.
Sub-2: Mits aan sub-1 niet voldaan wordt mogelijk aan te vullen met een NC rijder welke gedurende minimaal 4 finales door pech is uitgevallen.

Resume: Totaal NK klasse 28 rijders en 2 wildcard-rijders.

Opsplitsing indeling:

4 rechtstreeks
2x8 in de halve
En 10 in de kwart waarvan de eerste vier over gaan naar de 2 halve daarna blijft het hetzelfde.

Opmerkingen:

Item-1: Een NC rijder is niet verplicht zijn of haar promovatie te accepteren, deze kan overgedragen worden naar de eerstvolgende geplaatste.

Goed, 2 man die geplaatst worden en dan nog 4 man uit de NC, dat zijn dus de nummers 7 t/m 10, hee, wie staat daar op 10... :wink:

Maar, ik denk inderdaad dat dat zo ongeveer de beste oplossing is, alleen dit jaar zou je het anders kunnen doen, omdat je de NK klasse toch al uitbreid met 6 plekken, en als nu Steven, Ilia en Jordy komen, kun je die beter misschien gewoon plaatsen......

Nismo zei:
Item-1: Een NC rijder is niet verplicht zijn of haar promovatie te accepteren, deze kan overgedragen worden naar de eerstvolgende geplaatste.
dat kan niet, dan krijg je dingen zoals mensen die blijven zitten omdat ze perse kampioen willen worden.
dan blijven ze in de klasse waar ze eigenlijk niet in horen...en zo hopen ze een paar NK's te winnen en zo erg makkelijk kampioen te worden.

Nismo zei:
Resume:

Item-1: 6 mensen extra in de n.k. klasse
Item-2: 4 rijders eenmalig vanuit de NC klasse
Item-3: 2 wildcards per jaar uit te ge&en op basis van:
Stb-1: Positie Europese ranglijst gereleteerd aan scores van de laatste 2 jaar.
Sub-2: Mits aan sub-1 niet voldaan wordt mogelijk aan te vullen met een NC rijder welke gedurende minimaal 4 finales door pech is uitgevallen.

Resume: Totaal NK klasse 28 rijders en 2 wildcard-rijders.

Opsplitsing indeling:

4 rechtstreeks
2x8 in de halve

En wat als nu volgend jaar deze tijd weer een paar toppers ergens vandaan zich melden, gaan we dan weer uitbreiden of zo?
Ik heb feitelijk nog steeds geen argumenten gelezen of gehoord waarom we het huidige systeem moeten aanpassen. :?
Wat nu als we meer aanmeldingen krijgen voor de NC dan dat er nu geplaatst kunnen worden? Wat dan?
Wat is eigenlijk het doel van de NK en NC?

Het doel van de NK en NC is het realiseren van een scheidingslijn met een lisstaand kampioenschap voor de rijders op een lager niveau. Bij voetbal heet dat ere en eerste divisie.....

Er zijn genoeg mensen die op hun (lagere) niveau een eigen strijd op papier en op circuit en een podiumplaats waardig vinden, dingen die heel anders liggen als alles in 1 grote groep zit.

En het aanpassen van de huidige opzet is puur om 2 belgen in 1x naar de NK te krijgen, anders kunnen ze met 2 vingers in de neus en tot ergenis van de NC rijders iedere wedstrijd winnen om pas een jaar later bij hun doel te komen. Als er geen fatsoenlijke oplossing komt moeten ze de normale weg maar bewandelen.

jrsmit zei:
En wat als nu volgend jaar deze tijd weer een paar toppers ergens vandaan zich melden, gaan we dan weer uitbreiden of zo?

Een stukje terug leg ik een voorstel neer die er voor kan zorgen dat er ten aller tijden toppers (maximaal 2) in kunnen stappen......

M7H zei:
Maar als we nu de NK uitbreiden naar 28 man, met als optie 2 extra plekken, dus dan zit je op max. 30 man.
Aan het eind van het jaar moet de groep weer worden teruggebracht naar 28 man, dus er degraderen er 8 en er komen er 6 bij vanuit de NOMAC cup.

Op deze manier hou je altijd 2 plekken vrij voor mensen die NK waardig zijn.
Zijn er dan 3 rijders die in willen schrijven, dan zal de datum van aanmelden doorslaggevend zijn voor plaatsing, de afgevallen nummer 3 staat dan bovenaan de lijst voor het jaar erop.......

Schrijft er niemand in, dan zullen de nummers 7 en 8 van de NK degradanten gewoon weer NK rijden of de nummers 7 en 8 van de NC alsnog promoveren......
daar kan je nog over twisten.....

Back