Vooraankondiging Sectievergaderingen NOMAC

  • Topicstarter Topicstarter glimpie
  • Startdatum Startdatum
Dus, opsommend:

Punt 1: REGENAUTO => toelaten of extra reserve data reserveren.
Punt 2: INSCHRIJVING => melden afschaffen, niet baaninzetten is niet meedoen/diskwalificatie, of eventueel inschrijven op Zaterdag toelaten.
Punt 3: NITROMETING => Electronische meter aanschaffen
Punt 4: PR
Punt 5: Uitbreiding aantal rijders NK/NC => NK 30, NC 36
Punt 6: Gerelateerd aan 5, raceplanning:

Opties:
1 - Zaterdag namiddag 1e ronde kwalificaties
2 - Geen pauze

Punt 7: 45 min. NK finale
Punt 8: Verplicht een PT
Punt 9: Verbeterde registratie en voortijdige heatplanning (bv ala Gouda)
Punt 10:Meer dan 3 x kunnen trainen voor licentiehouders bij clubs die aangesloten zitten bij de Nomac (uiteraard behoudens betaling)[/quote]

Ik heb nog een paar punten( denk ik ) 8O

* Als men nou iedereen die lid is van de Nomac een formulier toestuurt met een JA en NEE antwoord erop. de vraag die daar bij hoort is, bent u het er mee eens dat er 4 mensen bij komen in de NK klasse?( zonder dat deze rijders eventueel in de nomac klasse zijn begonnen ) dit kunnen dan Duitsers, fransen, belgen of Nederlanders zijn. Het Nomac bestuur beslist hier over. Het kunnen zelf rijders uit de nomac klasse zijn( als er een genoeg aan ja is ) krijgt men ook geen vriendjes politiek.

* De Nomac is verantwoordelijk voor de baan waar er wordt gereden.

* Pasjes, Iedere rijder krijgt aan het begin van het jaar een rijderspas met 2 pasjes voor een mechanic. Er zijn altijd te veel mensen in de pits die er niets te zoeken hebben!!!! GEEN pas uit de pits!!!!

*Zaterdag, op de zaterdag 30 min Nomac laten rijden en daarna 30 min Nk laten rijden. ( dit de hele dag )De nomac rijders hebben niets te zoeken tusse de Nk rijders en anders om. Tevens kunnen de NK rijders die toch meer ervaring hebben, de nomac rijders wat tips geven om beter te rijden of helpen over de afstelling van de auto.

*Vrijdag avond moet de heat indelling al bekent zijn voor de Zondag.

*Knijper systeem op de zender zoals op groningen, maar dan op elke baan waar gereden wordt. Geen knijper ook niet rijden.

Ik hoop dat ik weer wat stof tot nadenken gegeven heb 8O
 
glimpie zei:
* Als men nou iedereen die lid is van de Nomac een formulier toestuurt met een JA en NEE antwoord erop.
Misschien, maar laten we nu eerst een officieel te horen krijgen van de NOMAC of deze mensen nu echt daadwerkelijk contact met ze hebben gezocht....
* Pasjes, Iedere rijder krijgt aan het begin van het jaar een rijderspas met 2 pasjes voor een mechanic. Er zijn altijd te veel mensen in de pits die er niets te zoeken hebben!!!! GEEN pas uit de pits!!!!
Goed plan!
*Zaterdag, op de zaterdag 30 min Nomac laten rijden en daarna 30 min Nk laten rijden.
Weer een goed plan!....
*Vrijdag avond moet de heat indelling al bekent zijn voor de Zondag.
Sjees, je blijft aan de gang :wink: ... mee eens...
*Knijper systeem op de zender zoals op groningen, maar dan op elke baan waar gereden wordt. Geen knijper ook niet rijden.
Oke, voor de zaterdag dan.....
 
Formulier sturen werkt niet, mensen zijn te lui om te reageren en zien het wel wat er gebeurt.

Pasjes, gedeeltelijk mee eens. Van mij mogen de mensen door de pits lopen om te kijken hoe het daar aan toe gaat.

Om en om rijden, werkt niet, wie kan een volledige onderscheid maken wie waar rijdt ? Je zult altijd zien dat er mensen zijn die zich niet aan dergelijke regels houden....

Die heatindeling interesseert mij geen fuck tot de zondagochtend. Dan nog, gezien de tussenstand kan je wel calculeren met wie je in welke heat zit.

Woei, knijpers..... WAAR IS DE KNIJPER ? KAN IEMAND DIE KNIJPER TERUG BRENGEN ? Om maar even een veel voorkomend beeld te geven.
En omdat ik op de vrijdag en zaterdag storingsvrij wil rijden is daar weer geen knijper voor te vinden ;)
 
Roelof zei:
Formulier sturen werkt niet, mensen zijn te lui om te reageren en zien het wel wat er gebeurt.

Pasjes, gedeeltelijk mee eens. Van mij mogen de mensen door de pits lopen om te kijken hoe het daar aan toe gaat.

Om en om rijden, werkt niet, wie kan een volledige onderscheid maken wie waar rijdt ? Je zult altijd zien dat er mensen zijn die zich niet aan dergelijke regels houden....

Te eerste als men dat formulier niet terug stuurt, maakt het dat persoon ook niet uit wat er gebeurd!!!! in de Nk klasse.

* Wat heeft men in de pits te zoeken als men niet rijd!!! men loopt alleen maar in de weg. En de kans dat er spullen worden gestolen is grooter.

* Als een nomac rijder toch tussen de Nk rijders gaat rijden weet ik zeker dat dat de Nk rijders daar een opmerking over maken, en anders om ook.
We zijn toch geen kleuterklas!!!! 8O
 
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat een Nomac rijder tussen het NK geweld gaat zitten en andersom :wink:
Dan kan hij worden terecht gewezen, en dat gaat vanzelf. Inderdaad we zijn grote mensen, toch?...

Als er een rijtijden schema is op deze manier, dan zal het gros van de rijders zich daar best wel aan houden......

Dat met die formulieren lijkt me eigenlijk wel een aardig plan, want je kunt in ieder geval de mening onder de rijders toetsen.
Mocht het dan eventueel nodig zijn, dan weet de Nomac wat te doen.....

In de pits heb ik ook een verdeelde mening over, aan de ene kant, toeschouwers horen er niet, zeker i.v.m. eventueel stelen, maar het is ook wel weer leuk voor toeschouwers om te zien hoe het er aan toe gaat......

Misschien iemand plaatsen bij het hek, als "tasjes controle"?
 
Het idee achter dit formulier is: men bereikt alle rijders, en niet alleen de mensen die naar de vergadering komen!

De toeschouwers kunnen ook achter het hek kijken hoe het er aan toe gaat. Bij GP, Wk's komen er ook geen toeschouwers in de pits.

Tasjes controle..... dat mag jij dan gaan doen Martin!!

* nog een ander punt.. Mensen van de Nomac mogen niet deelnemen aan een wedstrijd, je kan niet rijden en je gaan bemoeien met de wedstrijd.
 
Vind ik een goed idee glimpie, om mensen uit de pits te weren! Ik vind het namelijk zelf erg irritant als mensen tijdens de wedstrijd aan mijn auto gaan zitten enzovoorts. En goed glimpie, bedoel jij pits of paddock? dat is ook nog even belangrijk...

Dat knijper idee, werkt ook op de MACH geweldig. Minder kans op storing en dergelijk. alleen moet je goed uit kijken hoe er mee omgegaan word!
 
glimpie zei:
Tasjes controle..... dat mag jij dan gaan doen Martin!!
Nee, want ik wil rijden, dat kan dus niet samen met de tasjescontrole, zeg je net zelf... :wink:

Maar, jou idee van een pasje, dan dien je toch wel iemand te hebben die eventueel mensen weert en/of controleert......

Chielos zei:
Vind ik een goed idee glimpie, om mensen uit de pits te weren! Ik vind het namelijk zelf erg irritant als mensen tijdens de wedstrijd aan mijn auto gaan zitten enzovoorts. En goed glimpie, bedoel jij pits of paddock? dat is ook nog even belangrijk...

Dat knijper idee, werkt ook op de MACH geweldig. Minder kans op storing en dergelijk. alleen moet je goed uit kijken hoe er mee omgegaan word!

Pits of paddock, wat is het verschil.....
In de pits kunnen niet veel mensen, de paddock is wat dat betreft eigenlijk het gebied dat je wenst af te schermen......

De knijper werkt goed, maar ook het pasje blijft nodig om aan het bord te hangen i.p.v. de knijper, om te kunnen zien met wie je eventueel een frequentie deelt......
 
M7H zei:
glimpie zei:
* De Nomac is verantwoordelijk voor de baan waar er wordt gereden.

Richard, wat bedoel je hier precies mee eigenlijk?

Ik bedoel hiermee te zeggen, we hebben dit jaar meegemaakt dat op gouda een kabel aan het einde rechte stuk lang op de baan heeft gelegen. Dit kan en mag niet. Als men vroeg of daar wat aan gedaan kon worden...... vlak voor de finale werd de kabel vast gezet.
 
Als je die laatste opmerking gaat door voeren Glimpie

quote: Mensen van de Nomac mogen niet deelnemen aan een wedstrijd, je kan niet rijden en je gaan bemoeien met de wedstrijd.

krijg je een aantal mensen die waarschijnlijk uit de nomac zullen gaan stappen omdat ze deze taak naast het racen doen! zoals bijvoobeeld, alex en tjibbe

Gr
 
Mensen met commerciele achtergronden/belangen mogen ook geen bestuursfunctie in een dezelfde tak hebben....
Maar ja, zo zijn er wat mensen te noemen....
 
Roelof zei:
Woei, knijpers..... WAAR IS DE KNIJPER ? KAN IEMAND DIE KNIJPER TERUG BRENGEN ? Om maar even een veel voorkomend beeld te geven.
En omdat ik op de vrijdag en zaterdag storingsvrij wil rijden is daar weer geen knijper voor te vinden ;)

:lol: We hebben nog NOOIT een knijper weg zien waaien en het kan hard waaien in Groningen ;)
 
Ik zal ook mijn idee eens neerzetten.

Ik dacht het zo in te delen 6 mensen extra in de n.k. klasse waardoor een aantal nieuwe rijders hier gelijk in kunnen stromen(bijvoorbeeld ilia en steven), de rest aanvullen vanuit de nomac klasse.
Voor de heat's maakt dit niet uit je krijgt alleen 3 heat's van 10 man in de n.k. hetzelfde als in de nomac.
Als de finale's daarna zo ingedeelt worden,

4 rechtstreeks
2x8 in de halve
En 10 in de kwart waarvan de eerste vier over gaan naar de 2 halve daarna blijft het hetzelfde.
Dit is denk ik kwa tijdschema het makelijkste haalbaar aangezien het nu ook al zo in het schema verwerkt staat en krijgt iedereen de kans minimaal 1 finale te rijden.
 
Roelof zei:
Mensen met commerciele achtergronden/belangen mogen ook geen bestuursfunctie in een dezelfde tak hebben....
Maar ja, zo zijn er wat mensen te noemen....
wie hebben er dan commerciele achtergronden dan??

omdat alex zijn eigen winkel begint en tjibbe wordt onder steunt door rc-pitstop??
 
TVH zei:
Ik zal ook mijn idee eens neerzetten.

Ik dacht het zo in te delen 6 mensen extra in de n.k. klasse waardoor een aantal nieuwe rijders hier gelijk in kunnen stromen(bijvoorbeeld ilia en steven), de rest aanvullen vanuit de nomac klasse.
Voor de heat's maakt dit niet uit je krijgt alleen 3 heat's van 10 man in de n.k. hetzelfde als in de nomac.
Als de finale's daarna zo ingedeelt worden,

4 rechtstreeks
2x8 in de halve
En 10 in de kwart waarvan de eerste vier over gaan naar de 2 halve daarna blijft het hetzelfde.
Dit is denk ik kwa tijdschema het makelijkste haalbaar aangezien het nu ook al zo in het schema verwerkt staat en krijgt iedereen de kans minimaal 1 finale te rijden.
ey TVH....torsten van Haasteren??

het is een goed idee, maar.... hoe legaliseer je dat ilia en steven direct in de NK klasse komen.
en wat doe je dan als volgend jaar salven en mack staan te dringen?
 
ey TVH....torsten van Haasteren??

jup

Het is voor iedereen toch duidelijk dat deze mannen genoeg gepresteerd hebben om direct door te gaan naar de nk het zou voor de rijders en voor de sport in het algemeen slecht zijn om deze heren in de nomac te plaatsen.

We zouden in het regelement kunnen zetten de nr's 30 tot en met 25 degraderen zoiezo naar de nomac en de plaatsen 24 en 23 zijn een optie voor rijders van dit kaliber, je zou kunnen zegen voor bijvoorbeeld mensen die in de afgelopen 4 jaar in de top 25 op een wk zijn geeindigt en de top 20 op een ek-a zoiets.
Als er van dit soort rijders bij willen komen moet het alleen wel bekent worden gemaakt 2 nk's voor het einde van het sezioen zodat iedereen weet waar hij aan toe is.
 
TVH zei:
We zouden in het regelement kunnen zetten de nr's 30 tot en met 25 degraderen zoiezo naar de nomac en de plaatsen 24 en 23 zijn een optie voor rijders van dit kaliber.

- Joepie, ik ben 24e geworden ik blijf zitten !!!
- 2 maanden later: Ehm, je gaat degraderen omdat we iemand anders jouw plekkie willen geven....

Nou, mooi niet !!!!! :evil:

Naast dit voorbeeld zijn er andere haken en ogen, ook in de NOMAC-cup is er een limiet aan rijders en zou betekenen dat bij het invoegen van iemand in de NK cup iemand uit de NOMAC cup gewipt moet worden die ook daar normaal op het randje zou blijven zitten.
 
Daarom zeg ik ook dat dit minimaal 2 wedstrijden voor het eind duidelijk zou moeten zijn al komen ze later dan niet.
Iemand die 7e wordt in de nomac zou anders ook niet de kans krijgen door te stromen dat blijft precies hetzelfde
 
Back
Top