Hallo iedereen,
Ik wil graag 2 punten toevoegen vanuit mijn ervaringen.
Allereerst is het denk ik goed dat ik me eerst even voorstel. Ik ben, na vroeger ooit begonnen te zijn met Stockcars (ooit 6de bij de EK), vele jaren modelvliegen met vliegtuigen en helicopters (NK wedstrijden), dit seizoen (2005) begonnen met 1:8 rijden. Hoewel ik (nog) geen NOMAC licentie heb, heb ik, samen met een aantal andere AMCA vrijwilligers, de wedstrijdleiding gedaan bij een aantal clubwedstrijden, en o.a. ook tijdens de afsluitende 3 stuks 2005 NK's 1:5/1:6, 1:10 en 1:8 op het AMCA circuit in Apeldoorn, i.v.m. het bedanken voor deze taak door de moegestreden Marten Schaake, die dit de afgelopen 20 jaar gedaan heeft. Mijn oprechte respect hiervoor aan zijn adres. Ongetwijfeld hebben jullie de berichtgeving hierover gelezen op de AMCA website.
Overigens zijn niet alleen de NOMAC licentiehouders, maar ook wij als AMCA erg blij dat we weer NK's op ons circuit organiseren. Ik heb me hier ook persoonlijk ingezet als AMCA secretaris. M.b.t. de NOMAC vergaderpunten 5. (Uitbreiding aantal rijders NK), 6. (raceplanning), en 7. (45 min. NK finale), hierbij het voorstel om PT's (Personal Transponders) VERPLICHT te stellen. Bij de 2 afsluitende 2005 NK's 1:5/1:6 en 1:10 die in Apeldoorn gereden zijn, reed nagenoeg iedereen al met een PT (danwel met een AMCA "uitleen" PT), met alle voordelen van dien. Met alle goede bedoelingen was door de 1:8 sectie afgelopen zondag de transponderset van Gouda meegenomen, die we ingezet hebben, omdat een groot aantal 1:8 NK/NC rijders geen PT bleken te hebben, en niet ingericht bleken om onze "uitleen" PT's aan te sluiten. Een aantal van de Gouda transponders bleken helaas toch problemen te geven, een van de extra organisatorische uitdagingen (naast de toch al voldoende onvoorziene zaken die bij elke wedstrijd blijken voor te komen), hetgeen totaal niet nodig is als iedereen gewoon met een PT rijdt. Dit seizoen hebben we dit bij de AMCA verplicht gesteld, met uitstekende ervaring, zowel voor de wedstrijdleiding, alsook voor de rijders (AMB live, rondetijden bij trainingen, etc. etc.). Zie ook de berichtgeving hierover op de NOMAC website.
Als iedereen een PT aanschaft, kunnen we bij de AMCA met het grootste gemak de voorstellen 5, 6 en 7 aan.
Daarnaast is w.m.b. een groot aandachtspunt, het (door het NOMAC sectiebestuur) correct verwerken van de gegevens van de NC/NC rijders (actuele frequentie / spectrum + PT nr.), zodat dit niet voor de wedstrijd integraal nagelopen / uitgepluist hoeft te worden. Een enkele wissel door recente aanschaf van ander materiaal kan natuurlijk altijd, dit is geen enkel probleem.
Voorstel:
- Punt 8: Verplicht PT
- Punt 9: Verbeterproject "Registratie / verwerking rijder gegevens"
Aangezien ik (nog) geen stemrecht heb, heb ik jullie steun hard nodig bij het opvoeren van deze punten, alsook de goedkeuring ervan. Ik denk dat ik namens alle wedstrijdleidingen spreek waarvoor e.e.a. een groete opluchting zou zijn, naast alle voordelen voor de rijders zelf.
Graag jullie respons.
________
Richard