Vooraankondiging Sectievergaderingen NOMAC

• Topicstarter Topicstarter glimpie
  • Startdatum Startdatum
Wat betreft die pauze, voor het publiek is het niet echt aangenaam om een uur te moeten wachten. Ik heb regelmatig mensen zien vertrekken omdat ze geen zin hadden om zo lang te wachten. Ik denk dat als er geen pauze zou zijn ze ook de finales wel waren blijven kijken.
Misschien is het een idee om de pauze alleen in te korten.

Nismo zei:
Punt 5: Uitbreiding aantal rijders NK

Ook de NC uitbreiden, schaf de promo/degradatie wedstrijd af, dit schrikt mensen af......

Zelfs ik (durf ik nu wel te zeggen) had met het inschrijven vorig jaar twijfels of ik het wel zou halen........
terwijl het nog op mijn thuiscircuit wordt gehouden ook!.......

Hallo iedereen,

Ik wil graag 2 punten toevoegen vanuit mijn ervaringen.

Allereerst is het denk ik goed dat ik me eerst even voorstel. Ik ben, na vroeger ooit begonnen te zijn met Stockcars (ooit 6de bij de EK), vele jaren modelvliegen met vliegtuigen en helicopters (NK wedstrijden), dit seizoen (2005) begonnen met 1:8 rijden. Hoewel ik (nog) geen NOMAC licentie heb, heb ik, samen met een aantal andere AMCA vrijwilligers, de wedstrijdleiding gedaan bij een aantal clubwedstrijden, en o.a. ook tijdens de afsluitende 3 stuks 2005 NK's 1:5/1:6, 1:10 en 1:8 op het AMCA circuit in Apeldoorn, i.v.m. het bedanken voor deze taak door de moegestreden Marten Schaake, die dit de afgelopen 20 jaar gedaan heeft. Mijn oprechte respect hiervoor aan zijn adres. Ongetwijfeld hebben jullie de berichtgeving hierover gelezen op de AMCA website.

Overigens zijn niet alleen de NOMAC licentiehouders, maar ook wij als AMCA erg blij dat we weer NK's op ons circuit organiseren. Ik heb me hier ook persoonlijk ingezet als AMCA secretaris. M.b.t. de NOMAC vergaderpunten 5. (Uitbreiding aantal rijders NK), 6. (raceplanning), en 7. (45 min. NK finale), hierbij het voorstel om PT's (Personal Transponders) VERPLICHT te stellen. Bij de 2 afsluitende 2005 NK's 1:5/1:6 en 1:10 die in Apeldoorn gereden zijn, reed nagenoeg iedereen al met een PT (danwel met een AMCA "uitleen" PT), met alle voordelen van dien. Met alle goede bedoelingen was door de 1:8 sectie afgelopen zondag de transponderset van Gouda meegenomen, die we ingezet hebben, omdat een groot aantal 1:8 NK/NC rijders geen PT bleken te hebben, en niet ingericht bleken om onze "uitleen" PT's aan te sluiten. Een aantal van de Gouda transponders bleken helaas toch problemen te geven, een van de extra organisatorische uitdagingen (naast de toch al voldoende onvoorziene zaken die bij elke wedstrijd blijken voor te komen), hetgeen totaal niet nodig is als iedereen gewoon met een PT rijdt. Dit seizoen hebben we dit bij de AMCA verplicht gesteld, met uitstekende ervaring, zowel voor de wedstrijdleiding, alsook voor de rijders (AMB live, rondetijden bij trainingen, etc. etc.). Zie ook de berichtgeving hierover op de NOMAC website.

Als iedereen een PT aanschaft, kunnen we bij de AMCA met het grootste gemak de voorstellen 5, 6 en 7 aan.

Daarnaast is w.m.b. een groot aandachtspunt, het (door het NOMAC sectiebestuur) correct verwerken van de gegevens van de NC/NC rijders (actuele frequentie / spectrum + PT nr.), zodat dit niet voor de wedstrijd integraal nagelopen / uitgepluist hoeft te worden. Een enkele wissel door recente aanschaf van ander materiaal kan natuurlijk altijd, dit is geen enkel probleem.

Voorstel:
- Punt 8: Verplicht PT
- Punt 9: Verbeterproject "Registratie / verwerking rijder gegevens"

Aangezien ik (nog) geen stemrecht heb, heb ik jullie steun hard nodig bij het opvoeren van deze punten, alsook de goedkeuring ervan. Ik denk dat ik namens alle wedstrijdleidingen spreek waarvoor e.e.a. een groete opluchting zou zijn, naast alle voordelen voor de rijders zelf.

Graag jullie respons.
________
Richard

Mijn (onze) steun heb je!

Pieter & Joey.

Nieuwe lijst:

Punt 1: REGENAUTO...
Punt 2: INSCHRIJVING...
Punt 3: NITROMETING...
Punt 4: PR
Punt 6: Gerelateerd aan 5, raceplanning:

Opties:
1 - Zaterdag namiddag 1e ronde kwalificaties
2 - Zondag om 09:00 starten
3 - Geen pauze

Punt 7: 45 min. NK finale
Punt 8: Verplicht een PT
Punt 9: Verbeterde registratie en voortijdige heatplanning (bv ala Gouda)

Nismo zei:
Nismo schreef:

Punt 1: REGENAUTO...
Punt 2: INSCHRIJVING...
Punt 3: NITROMETING...
Punt 4: PR
Punt 6: Gerelateerd aan 5, raceplanning:

Opties:
1 - Zaterdag namiddag 1e ronde kwalificaties
2 - Zondag om 09:00 starten
3 - Geen pauze

Punt 7: 45 min. NK finale

Alex leest hier geregeld mee als Beethoven.
Woef maar op persoonlijke titel en lever hier al is het moeilijk geen commentaar word toch tegen me gebruikt het blijft dus bij woef

Beethoven zei:
Woef maar op persoonlijke titel en lever hier al is het moeilijk geen commentaar word toch tegen me gebruikt het blijft dus bij woef

Tis en blijft een lief beest met een hoog aaibaarheid gehalte.

Wat misschien een mogelijk zou zijn met betrekking tot de Belgen. Is een stemming in de NK groep. Ik persoonlijk denk dat de Top 10 er geen probleem mee heeft omdat deze jongens een aanwinst zijn voor het Nederlands kampioenschap!

Chielos,

niemand heeft er iets op tegen denk ik maar denk eens mee wat er moet gebeuren om ze direct de NK klasse in te krijgen zonder dat er 2 rijders de dupe worden die hun NK-plekkie moeten afstaan.

Roelof zei:
Chielos,

niemand heeft er iets op tegen denk ik maar denk eens mee wat er moet gebeuren om ze direct de NK klasse in te krijgen zonder dat er 2 rijders de dupe worden die hun NK-plekkie moeten afstaan.

Niemand niets op tegen, nou niet helemaal.
Allereerst en boven alles is de Nomac er voor de Nederlandse rijders en kan ik dus niet begrijpen waarom we een inmiddels goed functionerend wedstrijd-systeem moeten aanpassen omdat een paar niet nederlandse rijders misschien wel mee zouden willen doen!

Functioneert het volgens jou super dan?

Maargoed ik vind dat als die Belgen willen ze best mogen komen. En om ze dan in de Nomac klasse te zetten. Je praat wel over mannen die tot de top 24 van de wereld behoren!

@Jan,
je hebt gelijk maar nu gaat het om 2 belgen en morgen om 2 Nederlanders....

Ik moet toegeven dat de opzet goed functioneerd maar totaal geen ruimte toestaat als de animo groter wordt.

@Chielos,
ze mogen wel tot de Top 24 horen, wat als de hele Top 24 zo hier wilt instromen ?

Er moet dus iets gevonden worden wat blijvend is en werkt anders blijf ik ook zegen dat ze gewoon de normale weg moeten inslaan.

By the way, puntje xxxx:
het trainen/testen zou ik als NOMAC licentiehouder graag meer dan 3x op een ander circuit willen doen.

Roelof zei:
@Jan,
je hebt gelijk maar nu gaat het om 2 belgen en morgen om 2 Nederlanders....

Ik moet toegeven dat de opzet goed functioneerd maar totaal geen ruimte toestaat als de animo groter wordt.

@Chielos,
ze mogen wel tot de Top 24 horen, wat als de hele Top 24 zo hier wilt instromen ?

Er moet dus iets gevonden worden wat blijvend is en werkt anders blijf ik ook zegen dat ze gewoon de normale weg moeten inslaan.

By the way, puntje xxxx:
het trainen/testen zou ik als NOMAC licentiehouder graag meer dan 3x op een ander circuit willen doen.

Roelof, Ik zou het verwelkomen als de animo zoveel groter wordt dat we de opzet moeten aanpassen. Ik heb geprobeerd het uit te werken in een ruwe planning, maar volgens mij kom je heel snel aan de limieten in beschikbare tijd op de zondag, zelfs met een strak en consequent gehanteerd tijdsschema. Wanneer weten we of de animo voor deelname voor 2006 zodanig groot is dat we de opzet moeten aanpassen? Of beter hoe stellen we voor 11 december vast dat die animo zo groot is?

P.S.: wat bedoel je met jou punt van "Het trainen/testen ..."?

Jan

jrsmit zei:
Niemand niets op tegen, nou niet helemaal.
Allereerst en boven alles is de Nomac er voor de Nederlandse rijders en kan ik dus niet begrijpen waarom we een inmiddels goed functionerend wedstrijd-systeem moeten aanpassen omdat een paar niet nederlandse rijders misschien wel mee zouden willen doen!

Helemaal mee eens.

Stel je toch eens voor....dat de Belgen mee mogen doen en dus (moeten) starten in de Nomac, dan zal je misschien nederlandse beginners in de Nomac moet teleurstellen vanwege de grote (te verwachte) inschrijvingen.

Nou, dat komt niet ten goede aan de PR :?

Ik ben van mening dat ze pas mee mogen doen als er ruimte vrij is en dat ze gewoon moeten starten in de Nomac.

jrsmit zei:
P.S.: wat bedoel je met jou punt van "Het trainen/testen ..."?

Jan

Veel clubs hanteren de regel dat je er maar maximaal 3x mag trainen en anders moet je lid worden. Bij alle clubs lid worden is een moeilijke zaak maar als er dingen te proberen zijn en ik moet uitwijken naar een andere club houdt het met deze regel snel op.

Chielos zei:
Wat misschien een mogelijk zou zijn met betrekking tot de Belgen. Is een stemming in de NK groep. Ik persoonlijk denk dat de Top 10 er geen probleem mee heeft omdat deze jongens een aanwinst zijn voor het Nederlands kampioenschap!
Chielos, Ik heb op de AMCA gesproken Ilia, Nog niets is zeker dat hij wel wil rijden in Nederland! Bijv groningen is wel erg ver weg voor deze mannen. Van jou kant kan ik het goed begrijpen dat je wat nieuwe tegenstand wil hebben. Nogmaals iedereen zijn stem is belangrijk op deze vergadering.

Probeer op je club zoveel mogelijk mensen naar deze vergadering te krijgen. Heeft iemand geen vervoer( de vrouw heeft die avond de auto nodig) laat hem met je mee rijden!!! Al er iemand geen vervoer heeft en woont in de buurt van Wassenaar, ik kom je graag ophalen!
Probeer dit met zijn alle te doen. 8O

jrsmit zei:
Roelof, Ik zou het verwelkomen als de animo zoveel groter wordt dat we de opzet moeten aanpassen
[knip] .... [knip]
Wanneer weten we of de animo voor deelname voor 2006 zodanig groot is dat we de opzet moeten aanpassen? Of beter hoe stellen we voor 11 december vast dat die animo zo groot is?
Jan

Goed punt, vorig jaar werd er ook gesproken over dat de 30 inschrijvingen voor de NOMAC cup overschreden zouden worden.....
Het waren er 28, en later 29......

Is het misschien een idee, om halverwege het jaar al een promovatie/degradatie tussen de NK en NC te laten gebeuren?

dan laat je het dus afhangen op 1 wedstrijd. Niet helemaal eerlijk naar mijn mening.

Glimpie, ik spreek ilia dagelijks en heeft aangegeven dat ie enorm graag in de Nederland wil komen rijden, maar puur het de Nomac klasse instroming houd hem op dit moment tegen. Voor Steven weet ik dat Serpent er zelfs mee bezig is / was om hem te laten instromen in de NK klasse!

Greetz Michiel

p.s. Als ik niet hoef te werken zal ik zeer zeker aanwezig zijn dus of er mensen meewillen rijden uit Hoofddorp en omstreken?

Glimpie, ik spreek ilia dagelijks en heeft aangegeven dat ie enorm graag in de Nederland wil komen rijden, maar puur het de Nomac klasse instroming houd hem op dit moment tegen. Voor Steven weet ik dat Serpent er zelfs mee bezig is / was om hem te laten instromen in de NK klasse!

Greetz Michiel

p.s. Als ik niet hoef te werken zal ik zeer zeker aanwezig zijn dus of er mensen meewillen rijden uit Hoofddorp en omstreken?[/quote]

Ik denk niet dat Serpent inbreng heeft op dit punt!? zeker weten doe het natuurlijk niet? OP dit moment regels zijn regels sorry! OP de vergadering zal men gaan beslissen!

Back