Voerboot ontmantelen

Goedenavond,
Mijn naam is Bas, woon in Nieuwegein

Ik ben opzoek naar wat informatie en mensen met ervaring. Daarom heb ik mij hier aangemeld.
Ik heb een boot (voerboot) voor de visserij. Eerder had ik ook al zo’n radiografische boot, waarbij de onder en bovenkant geschroefd zaten wat vrij makkelijk was om los te halen zodat ik zaken zoals een motor, ontvangers en digitale zender kon monteren plus wat verlichten enz.
Nu heb ik een nieuwe boot, die ik ook wat wil aanpassen (niet alles is na mijn zin) echter zit deze boot rondom vol in de kit.
Ik weet niet precies wat voorn kit maar het lijkt bijna epdm.

Hoe krijg ik dit los? Zijn er weekmakers te krijgen? Tasten die ook het AbS van de boot aan?
Ik heb al een mes in en kleine schroevendraaier gebruikt om wat weg te halen, je komt een heel eind, maar niet op de plek waar beide delen op elkaar liggen.

ik hoop dat jullie wat tips hebben. Mocht ik wat foto’s moeten sturen dan hoor ik dat graag.
Gr Bas

Zonder te weten wat voor lijm of kit het is zal het heel moeilijk zijn om een oplosmiddel te adviseren. Er is wel een heel belangrijk advies en dat is dat ABS heel makkelijk oplost in heel veel oplosmiddelen. Blijf weg van dingen zoals aceton, thinner, mek en meer van dat soort dingen. Al dat soort middelen lossen ABS heel snel en makkelijk op.
Daarom ben ik bang dat je alleen met een scherp mes de zaak uit elkaar kan krijgen. Je kan bijvoorbeeld een AFBREEKMES gebruiken. Als je daar een nieuw mes in hebt en helemaal uitschuift heb je een lang mes waar je ver mee kan komen. Pas wel op want die dingen zijn heel scherp en je snijdt je makkelijk in je vingers.

Back