Hallo allemaal,
Heel veel gelezen en enkele posts gedaan op dit forum.
Daarom gelijk maar even gemeld dat het een voerboot betreft
.
Een vraagje over snelheid/mixen....
In het bezit van een voerboot welke ik omgebouwd heb naar een model met 2 motoren. E.e.a. functioneert prima echter heb ik het gevoel dat mijn boot niet op volle snelheid vaart. Gebruik de volgende onderdelen;
2 x 720 bb torque motoren
2 x robbe rokraft 100 up regelaars
Spektrum dx5e (mode2) zender met mix functie.
Nu heb ik de boot werkend middels de mix functie van de Spectrum zender. Bedien mijn boot met 1 stick (de rechter). Nadeel is alleen dat de richtingen niet naar mijn zin zijn. Als ik de stick naar rechts doe dan gaan de boot vooruit. Naar links achter uit enz.. Hij draait wel mooi en snel om zijn as. Zeg maar als een tank.
Liefst wil ik stick omhoog = vooruit ( iemand tips ?)
Tweede en belangrijkste vraagje...
Zou de boot sneller kunnen varen d.m.v. een afzonderlijke v-mixer ?
Bijvoorbeeld 1 van Graupner o.i.d. of is het misschien een kwestie van de regelaars opnieuw instellen ? (dit is nooit door mij gedaan na aankoop van de Dx5e.
Iemand genegen om mij even op weg te helpen ondanks dat dit een voerboot betreft ?
groetjes Taco
Heel veel gelezen en enkele posts gedaan op dit forum.
Daarom gelijk maar even gemeld dat het een voerboot betreft

Een vraagje over snelheid/mixen....
In het bezit van een voerboot welke ik omgebouwd heb naar een model met 2 motoren. E.e.a. functioneert prima echter heb ik het gevoel dat mijn boot niet op volle snelheid vaart. Gebruik de volgende onderdelen;
2 x 720 bb torque motoren
2 x robbe rokraft 100 up regelaars
Spektrum dx5e (mode2) zender met mix functie.
Nu heb ik de boot werkend middels de mix functie van de Spectrum zender. Bedien mijn boot met 1 stick (de rechter). Nadeel is alleen dat de richtingen niet naar mijn zin zijn. Als ik de stick naar rechts doe dan gaan de boot vooruit. Naar links achter uit enz.. Hij draait wel mooi en snel om zijn as. Zeg maar als een tank.
Liefst wil ik stick omhoog = vooruit ( iemand tips ?)
Tweede en belangrijkste vraagje...
Zou de boot sneller kunnen varen d.m.v. een afzonderlijke v-mixer ?
Bijvoorbeeld 1 van Graupner o.i.d. of is het misschien een kwestie van de regelaars opnieuw instellen ? (dit is nooit door mij gedaan na aankoop van de Dx5e.
Iemand genegen om mij even op weg te helpen ondanks dat dit een voerboot betreft ?
groetjes Taco