Nou... Het nieuwe liquid phase feed systeem heeft de vuurdoop glansrijk doorstaan.
Wat wel volkomen k@#$%^ was, was hemmes:
Dat is dus een waardeloos ding, en het opstarten van de brander ging vrij waardeloos, met meerdere keren de vlam uit en een aantal keer vloeistof tot in de vuurgang.
Tot mijn stomme verbazing leverde dat eigenlijk geen gevaarlijke situaties op. Één keer een gele vlam bovenop de schoorsteen gehad, maar verder, toen ik het eenmaal doorkreeg, gewoon de vlam BIJNA uit laten gaan, en dan een héél kort schotje gas het systeem in schieten. Met ongeveer anderhalve minuut op deze manier het vuur manipuleren, was er voldoende warmte in de pijp om de vloeistofafsluiter gewoon vol open te kunnen zetten en vrij vlot daarna was de ketel ook al onder stoom.
De machine draaide ook al wel vrij vlot, maar deed er merkbaar langer over om goed door te warmen, het duurde meer dan tien minuten voordat hij fatsoenlijk deadslow wilde blijven draaien. En blijkbaar is bij 5 graden het water al merkbaar dikker, want écht snelheid kwam er niet in. Niet slecht, maar ook niet top. Gasverbruik was ook merkbaar hoger, al weet ik niet hoeveel hoger want ik heb de boel niet leeggevaren.
Maar DAT is allemaal niet belangrijk... Wat belangrijk is, is dat de gastank door de nog steeds aanwezige electrische heating in no time van 6 graden naar 20 graden opgepiept was, en de heating daarna niet meer bij gesprongen is, en de branderregeling, en verdamperspiraal werkten gewoon vlekkeloos. En DAT wilden we weten.
De Erwtensoep bij vaargroep flevoland was verukkelijk, en het vaarwater glashelder.
Ja... de installatie draait hier... geen rook, stoom of oliesporen...
(Foto's Roel van Essen)
Wat wel volkomen k@#$%^ was, was hemmes:
Dat is dus een waardeloos ding, en het opstarten van de brander ging vrij waardeloos, met meerdere keren de vlam uit en een aantal keer vloeistof tot in de vuurgang.
Tot mijn stomme verbazing leverde dat eigenlijk geen gevaarlijke situaties op. Één keer een gele vlam bovenop de schoorsteen gehad, maar verder, toen ik het eenmaal doorkreeg, gewoon de vlam BIJNA uit laten gaan, en dan een héél kort schotje gas het systeem in schieten. Met ongeveer anderhalve minuut op deze manier het vuur manipuleren, was er voldoende warmte in de pijp om de vloeistofafsluiter gewoon vol open te kunnen zetten en vrij vlot daarna was de ketel ook al onder stoom.
De machine draaide ook al wel vrij vlot, maar deed er merkbaar langer over om goed door te warmen, het duurde meer dan tien minuten voordat hij fatsoenlijk deadslow wilde blijven draaien. En blijkbaar is bij 5 graden het water al merkbaar dikker, want écht snelheid kwam er niet in. Niet slecht, maar ook niet top. Gasverbruik was ook merkbaar hoger, al weet ik niet hoeveel hoger want ik heb de boel niet leeggevaren.
Maar DAT is allemaal niet belangrijk... Wat belangrijk is, is dat de gastank door de nog steeds aanwezige electrische heating in no time van 6 graden naar 20 graden opgepiept was, en de heating daarna niet meer bij gesprongen is, en de branderregeling, en verdamperspiraal werkten gewoon vlekkeloos. En DAT wilden we weten.
De Erwtensoep bij vaargroep flevoland was verukkelijk, en het vaarwater glashelder.


Ja... de installatie draait hier... geen rook, stoom of oliesporen...
(Foto's Roel van Essen)
Laatst bewerkt: