Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat kan ook maar moet je eerst de gasklep loshalen en de hele as eruit halen,en dan kan het ook aan die kant.

Maaaaaaaaaaaaarrr, ik ging net even kijken of het rubber op zijn plek bleef en het systeem op zich werkte prima en sluit echt goed af , ik gaf dus steeds gas en terug maar omdat ik de 813 met acceleratie pomp heb komt er dan benzine lang de as ,omdat je hem dan verzuipt en benzine en siliconen kit gaat niet samen en liet het rubbertje los:-? dus ik ben er nog niet klaar mee,ik zal een ander goedje moeten gebruiken om het rubber op de carb te plakken .

Dus dit zal ook gebeuren als je alleen cilliconen kit om de as smeert :-?

iemand een ideetje?
Ik weet niet wat voor cheap-ass siliconenkit jij hebt gebruikt, maar de kit die ik heb (Bison) is gewoon bestand tegen benzine. Het enige is dat je het wel de tijd moet gunnen om te drogen (minimaal 3 dagen maar het dubbele is beter).

-edit-
Even gekeken: Bison High Temp Siliconenkit (in zo'n kleine knijptube). Zet wel iets uit als je er benzine over giet, maar het blijft nog steeds plakken.

Kijken eens wat deze man maakt... Erg mooi. Aparte achternaam heeft hij :rolling: Komt mij ergens bekend van voor :lol:
Die heeft duidelijk meer tijd over dan ik heb. :evil: ;) Ik neem morgenavond wel mijn Scalpel SS mee om in elkaar te zetten. Misschien ook wel de naar WD40 riekende RS4 (heeft iets te lang liggen weken in die rommel).

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een berichten meteen. :morning:

Sleur ; ik had net sanitair siliconen kit gebruikt,en niet laten doorharden.
dus dat spul wat jij zegt is beter.

als het rubber v/d ballon wel blijft plakken weet ik zeker dat we een doorbraak hebben gemaakt betreft zand
Trouwens ,de standaard carb zal niet lekken op de as .

phil , de auto zit nu in elkaar ,dus een beetje lastig foto's te maken binnenin
:?
Maar op deze foto moest ik eerst de bobine solderen ,daarna wat weggesleten was opvullen en daar over heen heb ik een rechthoekig plaatje van lexaan ingeplakt met lijm,en tot nu toe houd dat prima.
( maar zal volgens burb niets met modelbouw te maken hebben ;) )

Ps; zou maar snel een outerwear monteren op de trekstarter kap ,voorkomt een boel elende

fritsie ; de kous zat er waarschijnlijk niet helemaal top omheen

bym ; vloeibare pakking is ook een goeie ;)

Floortjefotos106.jpg

Laatst bewerkt:
@junkie: Met sanitair siliconen kan het ook wel. Het feit dat de kit opzwelt bij aanraking met benzine is alleen maar ginstig: Dicht het beter af. ;) Na verloop van tijd (lees een paar weken), moet je gewoon even opnieuw kitten. Er zijn ook gasten die siliconen ringetjes gebruiken aan beide kanten en de stelplaat/eindstop aan de onderkant terugtrekken met een veertje dat aan het motorblok vastgemaakt is. :? Zou misschien ook een oplossing zijn...
Overigens is het rubber waarvan ballonnen gemaakt worden niet bestand tegen vluchtige stoffen en lost redelijk snel op (leg maar een ballon in een beetje benzine). Je zult dus meer richting afdichtrubber moeten gaan.

@BYM: Als je computer net zo antiek is als je toetsenbord, ben je vast een ex-Cobol programmeur. :rolling:

@philliams: Het is ook nooit goed. Eergisteren liep je nog te klagen dat het stil was in het draadje en nu verslijt je F5 extra snel. :lol: ;)

He Pepe, jij ook weer op het forum :thumbsup:
Alles goed met je, en hoe is het op de baan in purmerend? :p

pepe.jpg

hoi mannen

ja ik leef nog ,rij tegenwoordig veel op Purmerend met de Hobao.

Ben de laatste tyd erg druk met van alles en nog wat. (verkoop en aankoop woning ),
maar lees nog altijd dit BAJAdraadje

En BYM heb jouw post niet gelezen.

@junkie: Met sanitair siliconen kan het ook wel. Het feit dat de kit opzwelt bij aanraking met benzine is alleen maar ginstig: Dicht het beter af. ;) Na verloop van tijd (lees een paar weken), moet je gewoon even opnieuw kitten. Er zijn ook gasten die siliconen ringetjes gebruiken aan beide kanten en de stelplaat/eindstop aan de onderkant terugtrekken met een veertje dat aan het motorblok vastgemaakt is. :? Zou misschien ook een oplossing zijn...
Overigens is het rubber waarvan ballonnen gemaakt worden niet bestand tegen vluchtige stoffen en lost redelijk snel op (leg maar een ballon in een beetje benzine). Je zult dus meer richting afdichtrubber moeten gaan.

@BYM: Als je computer net zo antiek is als je toetsenbord, ben je vast een ex-Cobol programmeur. :rolling:

@philliams: Het is ook nooit goed. Eergisteren liep je nog te klagen dat het stil was in het draadje en nu verslijt je F5 extra snel. :lol: ;)
. .Klopt,had ik ook aan zitten denken. straks ff naar brezan voor een benzine bestendig rubber en kit. lukt dat niet maak ik een outerwaer voor het hele blok:lol:

@Bart

Ik ben er vanavond niet in ieder geval, moet overwerken.
Woensdag ook niet, dito hetzelfde geval.

Laatst bewerkt:
Zucht heb geen zin in werken vandaag :(

gelukkig een kort weekje , donderdag en vrijdag vrij ;)

Wat een leven ;) , Ik moet deze week drie nachten werken , van , 23:00 tot 03:00 op de A9. dus 22:30 de deur uit en om 03:30 weer thuis :D ;)

Nou dan heb jij het ook niet slecht met 12 uurjes werken deze week :-?;)
En overdag lekker met de baja spelen :D

Ben vanavond ook niet in heemskerk ,rekeningen /offerte's enz :neutral:

Ga zowiezo het onroad iets terug schroeven ,heb het met werk veels te druk ,en ben na het werk veeeelst te moe ,en is heemskerk eigenlijk veelst te ver weg .

en vind ik de baja veeeeel leuker :rolleyes: :D

Laatst bewerkt:
Nou dan heb jij het ook niet slecht met 12 uurjes werken deze week :-?;)
En overdag lekker met de baja spelen :D

En waarom ben jij je "kwast" niet ergens tegenaan aan het houden? ;)

Jeugd van tegenwoordig :(, veel te veel tijd over om achter die pc te hangen :rolleyes:

En waarom ben jij je "kwast" niet ergens tegenaan aan het houden? ;)

Jeugd van tegenwoordig :(, veel te veel tijd over om achter die pc te hangen :rolleyes:

ja , junkie . hoe zit dat ?? ;) :D

maar vrijdag moet ik wel weer gewoon overdag werken , en zaterdag in Alkmaar en waarschijnlijk zondag in Haarlem , maar dat hing er nog om !

ja , junkie . hoe zit dat ?? ;) :D

maar vrijdag moet ik wel weer gewoon overdag werken , en zaterdag in Alkmaar en waarschijnlijk zondag in Haarlem , maar dat hing er nog om !

Als jij nou in het weekeinde eens een keer een stuk asfalt hebt neergelegd, geef dan ff een brul dan gaan we daar ff bigscale-onroad rijden, heb ik tenminste grip op dat warme asfalt :rolling:

Dat was precies mijn gedachten Mike. Kobus moet weten waar die mooie plakken asfalt liggen (en nee, ik bedoel niet de A..) :D

Dus Kobus, kom maar op met die mooie lokaties :rolling:

stoomwals_800.jpg

@ bym,burp. Als jullie nou vannacht rond 01:00 op de A9 komen , is het asfalt nog wel lekker warm en hij is nog afgesloten , aan komen rijden vanaf Abcoude richting Alkmaar dan komt het vanzelf goed :mrgreen: :lol: .

Zonder gekheid , de enige plaats die ik zo weet is bij de lidl in zwaag , ik ben gister nog langs de plek gereden waar bym het laatst over had en zoals ik al zei , het zijn stroken asfalt met onderbrekingen waar gebroken puin in ligt en daar staan paaltjes in met rood witte kettingen , dus daar is volgens mij ook niet veel aan ;)

ps. mooie foto , burp . de machines zijn dan wel veranderd maar de houding van het personeel niet :rolling: :rolleyes:

@ big scale onroad rijders.

Bij de NAM in velsen-noord hebben ze een nieuwe lappen asvalt gelegd. Op zondag is het heel rustig daar. Die stukken weg zijn zo'n 4 mtr breed en lekker lang ook...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back