Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Watje ;)

Nope, not me :cool: Ik heb alleen maar verstand van echte zenders :rolleyes::rolling:

Nee, waNten, en muts niet te vergeten :)
Echte zenders .......?
Mijnes IS echt hoor, anders zou ik hem niet op kunnen pakken .........

Je hoeft niet dom te zijn om een Nomadio te kopen.
Echter als je een Nomadio koopt ben je wél dom.

:rolling:

Jezus wat was het koud vanmiddag zo langs dat kanaal zeg :(
Ik ben stront verkouden geworden door die ijzige rotwind :puppydogeyes:
Maar heb wel een filmpje van vanmiddag :D
De grip was inderdaad erg ver te zoeken,de auto gleed meer over het asfalt
dan dat hij reed :(
Maargoed,het was toch wel even gezellie ondanks dat er diverse ledematen
afgevroren zijn ;)

Ja, iets meer dan verhoogd stationair heb ik niet gezien :D

Lijkt mij ook een klein beetje aan de krappe kant daar. Hornbach moet er ook maar eens aan geloven zeg ik :rolling:

Zo, de Baja is er bijna klaar voor. De nieuwe Elcon staat een beetje te strak en het voorruitje moet nog even aangepast en vastgezet worden.
Na volledige demontage/poetswerk/inelkaarschroeven is dit het resultaat.
(p.s. beetje waardeloze flitser op mijn camera :rolleyes:)

Baja007.jpg

Baja006.jpg

Kom op Phil, een mooie Tamita weg doen? Extra budget heb je voor je Baja niet nodig, het is geen FG :D

Je moet er even aan wennen maar er gaat maar weinig stuk aan dat ding. Spur gears indien de pignon is versleten en/of een dogboontje (alleen bij Sleur)

Verder kost hij alleen maar een hoop aan brandstof :rolling:

Kom op Phil, een mooie Tamita weg doen? Extra budget heb je voor je Baja niet nodig, het is geen FG :D

Je moet er even aan wennen maar er gaat maar weinig stuk aan dat ding. Spur gears indien de pignon is versleten en/of een dogboontje (alleen bij Sleur)

Verder kost hij alleen maar een hoop aan brandstof :rolling:

We zullen zien :cool: Mijn eerste indruk na het sleutelen is in iedergeval super :thumbsup:

Zo, de Baja is er bijna klaar voor. De nieuwe Elcon staat een beetje te strak en het voorruitje moet nog even aangepast en vastgezet worden.

Baja007.jpg
Je moet de stelringen van de schokbrekers meer omhoog draaien. Anders heb je op HoogTij zo kromme schokbrekers. Weet ik alles van (als doorgewinterde Bajaarde). Maar ziet er goed uit...

Da's mijn eigen schuld. Je moet niet met 4mm ingesleten cups gaan rijden. Bij een beetje sprong blokkeren de dogbones en worden de koppen van de stangen afgerukt.

En vandaag flink door gewerkt om de verhuizing van 19 fileservers 8O en alles wat daar bij hoort te verhuizen naar het nieuwe kantoor. Morgenmiddag nog even wat werkplekjes aansluiten (collega's zijn nog luier dan ik, of hebben het beter bekeken :?) en dan is alles geregeld. Kan ik nog mooi mijn Ravage nalopen en als het weer zo cut (=Ctrl-X) blijft dan ga ik mijn RS4 afmaken. :yes: Met de Baja gaat ik even niet rijden omdat daar nieuwe cups/assen op moeten.

@Junkie
Klopt, is idd een erg saai filmpje.
Dat ik vol gas driftend die windmolen om kom zetten heeft ie weer niet gefilmd natuurlijk :fuckyou2:

@Burp
Ik durfde niet harder, omdat je bij de minste of gerinste stuurfout, tegen een stoeprand aan zou zitten( onherroepelijk met deze grip).
Ik heb in Alkmaar ook een leuk stukje asfalt gezien trouwens, aan het einde van de A9 houd je links aan naar Heerhugowaard toe, en dan neem je de eerste afslag.
Daar aan je rechterhand zag ik, nu vanavond in het donker leek het dus asfalt, een redelijk grote plak liggen :confused:

Overdag nog maar eens kijken denk ik .....

@Philliams

Ziet er goed uit man!
Vanmiddag nog gespoten soms?
Of was die Gunmetal voor de finishing touch?

Ik heb vanmiddag de Fasmask opgehaald en ga dit weekeinde eens stoeien met een petfles, mijn kleuren staan te popelen om gezien te gaan worden maar het ontbreekt nog even aan inspiratie .... :rolling:

@Sleur

Jeutje, doe je nu ook al local systeem- en werkplek-beheer?
Ik dacht dat jij directeur was? Of is je personeel kwalitatief zo onder de maat dat je het niet aandurfde en het zelf wilde doen :rolling:
Anyway sterkte amigo, ik reed vanmiddag langs en zag iemand op de trap te staan ijsberen/telefoneren, hoop dat het allemaal een beetje snel in orde komt allemaal.

Ik zat me nog iets anders te bedenken Sleur ....
Jij rijdt met 0graden shims achter, klopt dat?
(die zelf afgeschuurde shims)

Kan het niet zijn dat je cups daardoor te ver naar binnen staan, waardoor je dogbones niet anders dan wringen kunnen?

Ik zat bij Dave's te kijken en bemerkte dat zelfs de aluminium 0graden shims, op het dunste punt nog behoorlijk dik waren, in tegenstelling tot de kunststoffen versie :confused:

Baja007.jpg

Baja006.jpg

Ziet er goed phil mijn nieuwe /oude body, ik zie dat je toch nog het één en ander aan stickers hebt kunnen gebruiken ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
@ phil, ziet er goed uit :cool: :D

@ bym, die asfalt plaat hoort bij het het AZ. stadion , en is idd. behoorlijk van afmeting , maar er staan wel allemaal paaltjes op waar van die rood witte kettingen aanhangen om afscheidingen te cre-eren ;)

ps. wel lekker strak asfalt in zaandam he ? :mrgreen: :pim: ;)

Mooi kappie ,lijkt mijn kap wel ;),dus smaak heb je wel,nu nog ff het paars eraf en klaar.

en je TA 04r ,heb je ermee op HT gereden :confused:,mag je eerst wel even poetsen;)

Mijn SSje staat ook weer klaar om tegen jullie allen te racen :sleepy: :cool: :p ;)
Alleen vraag ik me af hoe lang je met de tandwielen doet,de stalen is al wat minder strak en de speling is al een stuk meer dan nieuw.
Nu kan je het blok wel wat richten maar je wil wel dat de tandwielen recht in elkaar lopen :confused:

staan er nog ergens filmpjes van vorige week op hoogtij of foto,s alvast bedankt:onweer::onweer:zooitje k,.,.t weer wordt niks morgen

@Philliams

Ziet er goed uit man!
Vanmiddag nog gespoten soms?
Of was die Gunmetal voor de finishing touch?

Nee, dat busje was voor de finishing touch. Kapje had ik goed ontvet, laten drogen (een hele ochtend) en in de middag gespoten. Bij het dunste laagje begon hij op bepaalde plekken te druipen, achteraf zit je ook plekjes in het lexaan van de body. Dus ik moest er nog een bus tegenaan knallen om het een beetje netjes te krijgen :snipersmile::confused: ik baalde er best wel van, dat verklaard de vele stickers :D om de boel een beetje te camoufleren.

@ Elcon gebruikers: hoever moeten die veertjes van de koppeling ingedraaid worden, ik heb de manual van Sleurhutje aangehouden maar bij 10.000 toeren pakt hij nog niet op :rolleyes: heeft iemand misschien een foto?

staan er nog ergens filmpjes van vorige week op hoogtij of foto,s alvast bedankt:onweer::onweer:zooitje k,.,.t weer wordt niks morgen

Ziet er voor morgen best wel redelijk uit, alleen een beetje stevig briesje :D

weer-3.jpg

@ snoeksel: op pagina 36 en 37 van dit topic staan een paar filmpjes

Laatst bewerkt:
@Sleur

Jeutje, doe je nu ook al local systeem- en werkplek-beheer?
Ik dacht dat jij directeur was? Of is je personeel kwalitatief zo onder de maat dat je het niet aandurfde en het zelf wilde doen :rolling:
Anyway sterkte amigo, ik reed vanmiddag langs en zag iemand op de trap te staan ijsberen/telefoneren, hoop dat het allemaal een beetje snel in orde komt allemaal.

Ik zat me nog iets anders te bedenken Sleur ....
Jij rijdt met 0graden shims achter, klopt dat?
(die zelf afgeschuurde shims)

Kan het niet zijn dat je cups daardoor te ver naar binnen staan, waardoor je dogbones niet anders dan wringen kunnen?

Ik zat bij Dave's te kijken en bemerkte dat zelfs de aluminium 0graden shims, op het dunste punt nog behoorlijk dik waren, in tegenstelling tot de kunststoffen versie :confused:
Nee hoor, ik heb heel vakbekwame medewerkers die ook allemaal hun steentje hebben bijgedragen. Maar met sommige dingen komt het aan op handige-eitjes, inzicht en toekomstvisie. Dat laatste ontbreekt vaak bij medewerkers (wat zal het hun interesseren wat we over 3 jaar gaan doen, als ze maar hun salaris krijgen :?). ;)

De cups op de Baja bleven lang heel, totdat ik de Dominator monteerde. Dat gaf zoveel meer vermogen dat binnen een paar weken rijden de cups merkbaar ingeslaten waren. Bij de revisie van het diff heb ik toen links en rechts omgewisseld zodat ik nog wat langer kon rijden. Maar met de 30cc werd het toch funest voor de arme kleine dingetjes. Dus vermogen is leuk, maar alles slijt ook sneller (een gemiddelde pinion is dan ook na 8x raggen versleten, dan gaat-ie spur gears vreten).

Ik heb tot nu toe altijd 2° shims gereden. Ik heb al 1 plaatjes afgevlakt. De hoek maakt niet zoveel uit, evenmin het feit dat de hubs wat meer naar binnen komen te staan (vallen de dogbones er tenminste niet spontaan uit bij het springen :evil:). Dat is ook de reden dat de alu's dik lijken. Die zijn even dik als het dikste stuk van de 4° shims.

@ Elcon gebruikers: hoever moeten die veertjes van de koppeling ingedraaid worden, ik heb de manual van Sleurhutje aangehouden maar bij 10.000 toeren pakt hij nog niet op :rolleyes: heeft iemand misschien een foto?
Zoals overal en nergens al aangegeven (heel veel pagina's terug voor Bart en junkie) indraaien tot de zijkant het messing schoteltje helemaal zichtbaar is door het gat van het afdekplaatje. Dan pakt de koppeling bij zo'n 7500-8000 toeren op. Als je 26cc rijdt is dat goed, met 23cc kun je de schoteltjes eventueel iets meer terug zetten (dus meer naar buiten) zodat de koppeling eerder oppakt.

Let wel de eerste tank rijdt een Elcon hopeloos. Het is net of deze de hele tijd slipt en rot oppakt. Dit komt omdat de schoenen zichzelf moeten zetten (net als remblokken op normale auto's) en de geleiding een beetje moet inslijten/zetten. Opeens gaat de koppeling merkbaar beter oppakken. Vervelende is dat je de koppeling los moet halen om het bij te stellen. Je kunt eventueel met een Dremel een hoekje uit het koppelingshuis halen zodat je wel bij de stelboutjes kunt als de koppeling gemonteerd is. Maar ja, als de Elcon eenmaal goed ingesteld is, is-ie onderhoudsvrij en heb je er maanden (zeg maar gerust een jaar) geen omkijken meer naar.

@Kobus, waar heb jij naar toe gebeld om de status van jouw pakketje te achterhalen? Na 4 weken wil ik ook wel weten waar mijn diff nu op ligt te wachten....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back