Vintage Glider wintertreffen 2014 op 12 januari (met uitwijk 19 januari)

Ik was nieuwsgierig, dus even de logs doorgeweest.. Zo te zien zo'n 26sleepjes met de Rascal gedaan, en ik schat met de Ibis minstens ook zoveel, waarschijnlijk meer..

Het sleepje met Arjan ook gevonden..

Grotefoto-PXVR44PX.jpg

Stijgsnelheid in het begin 18mtr/sec, later stabiliserend naar 15-16mtr/sec :)
Niet slecht voor een combinatie van zo'n 11kg (Rascal weegt 8kg)

Gerben

In afwachting van de nu al beroemde film van Gerben maar vast een oriënterend begin gemaakt met de 1:3,25 B4 die gisterenavond werd bezorgt :-)

Romp is van Rosenthal, wat een fijn stukje degelijke kwaliteit en stevigheid!

qazupehy.jpg

Kan ie mee naar de volgende VGG bijeenkomst!

Het is eigenlijk een proefwerkweek. Die isnvanmiddag afgelopen , dus dit weekend weer tijd voor filmpjes.

Max

Maar eerst nog even de kroeg in schat ik in?

Go Gerben Go, we wachten het rustig af. Eigenlijk best wel leuk, dit weekend weer even het vorige weekend beleven!

JB

In afwachting van de nu al beroemde film van Gerben maar vast een oriënterend begin gemaakt met de 1:3,25 B4 die gisterenavond werd bezorgt :-)

Romp is van Rosenthal, wat een fijn stukje degelijke kwaliteit en stevigheid!

qazupehy.jpg

Kan ie mee naar de volgende VGG bijeenkomst!

Mooie kist. Ik zie aan de aanvorming dat het een Ritz-3 profiel is.
Toevallig ben ik ook bezig met een B4 in 1:4
Daarvoor heb ik nieuwe vleugels door Rippin laten maken

Maar eerst nog even de kroeg in schat ik in?

Bijna goed: zijn vriendin weerhoudt hem van het monteren.

Vroeger (vorig jaar ;) )was het leven nog eenvoudig, maar de optelsom van zwaardere opleiding, bijbaantje en vriendin maakt de huidige situatie veel te complex. Maar je moet maar zo denken: we hebben nog wat om naar uit te kijken.

Max

Mooie kist. Ik zie aan de aanvorming dat het een Ritz-3 profiel is.
Toevallig ben ik ook bezig met een B4 in 1:4
Daarvoor heb ik nieuwe vleugels door Rippin laten maken

Inderdaad een Ritz-3 profiel, abachi ingedekte vleugels met enkel traps remkleppen. Kist komt via een omweggetje van de Duitse helling. Kist is al wat jaartjes oud, maar voor een leuke prijs kunnen overnemen en ziet er goed strak uit. Maar er zijn wel wat aandachtpuntjes. Misschien dat ik er een draadje over open. Ben nu o.a. Ariel zn draadje aan het doorspitten :D

Heeft Gerben zijn vriendin geen tentames? :p

Ik denk dat ze gerben mondelijk aan het overhoren is .......:D

geduld ,komt vast goed ,Laat dat jong schik hebben en hebben wij wat om naar uit te kijken .

mooie b4 hoor .

Ik heb wel besloten dat al mijn aankomende zwevers geen wentelteefje meer in de neus krijgen .En dat de volgende zwever ook een schaalzwever wordt,maar eerst wat beloofd werk afmaken en 2 mooie mustangs .

Inderdaad een Ritz-3 profiel, abachi ingedekte vleugels met enkel traps remkleppen. Kist komt via een omweggetje van de Duitse helling. Kist is al wat jaartjes oud, maar voor een leuke prijs kunnen overnemen en ziet er goed strak uit. Maar er zijn wel wat aandachtpuntjes. Misschien dat ik er een draadje over open. Ben nu o.a. Ariel zn draadje aan het :p
2014 wordt een goed Pilatus jaar! Misschien wel leuk om een Pilatus treffen te organiseren!:D

Ik zou zeggen...lekker combineren met een Vintage Glider Treffen. Anders heb je een vrij klein clubje denk ik. Bij een VGT heb je ook gelijk alle faciliteiten bij de hand. Richten we voor de Pilatus Boys wel een apart stukje pits in, voor de foto's en zo :-)

Back