Vintage glider Group Treffen Zondag 2 juni, Ginkelse Heide / Ede

Ik kom in de modelvliegerij nog maar nèt kijken en...gisteren (2 juni) kwam ik dus ook in Ede kijken.
Wat een hoop super enthousiaste RC piloten bij elkaar zeg!
Goed weer, goede locatie, een super opkomst van vliegers en een hoop prachtige modellen.
Ook al kon ik nog niet meedoen, erbij aanwezig zijn was GEWELDIG!
Veel mensen gesproken die me waardevolle tips over bouwen en vliegen gaven. Het lijkt wel of modelbouwers/vliegers engelengeduld hebben in het uitleggen van wetenswaardigheden omtrent de electronica in het algemeen en het ermee vliegen in het bijzonder!
Wat een perfect georganiseerd evenement; alle lof (mit Eichenlaub) voor de Organisator (en)!
Barry Stevens had het wel goed met zijn leuze "vooràl dóórgaan!

Hier dan een paar plaatjes! Filmpje wordt aan gewerkt. Niet heel spannend verder, een paar korte clips achter elkaar ;)

img0642eq.jpg

img0640og.jpg

Gerrit die een lekker rustige dag had en van tijd tot tijd in het zonnetje genoot.

img0644bpw.jpg

EDIT:
Nu mét filmpje! In het begin moet het geluid wat harder ;)

Groeten Rick

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ook nog wat voor Bruno (fox35 40 jarige editie )
Dat werd zeer op prijs gesteld!
Ik zorg ervoor dat deze motor op de juiste plaats belandt.
Dit is mijn eerste Fox 35 in 1970/71 (model Super Suppi - ~1m span- gelijktijdig gebouwd met de Dandy die ik zondag bij mij had).
Deze heeft nog geen demper 'oren'. Dempers werden verplicht in 1972. :rolling:
full

Dat was dus al een mooie binnenkomer, maar heb overigens verder ook een hele fijne dag gehad.
Met de motor aan kwam ik tot boven de achterrand van het veld en vandaar loodrecht omhoog.
Volgens mij zei Dirk iets over 'oplossen in de blauwe lucht', nou ik heb mijn deel wel gehad.
Zo'n kistje met maar 1m60 spanwijdte weet daar wel weg mee.
Gelukkig heb ik vaker met dit bijltje gehakt, dus lastig is het nooit geworden.
Maar het was voornamelijk achteruitvliegen -letterlijk- geblazen.
Het vervolgens uitblazen op het terrasje aan de overkant was een gezellige afsluiting. Blij dat ik er bij was.

Jammer dat de Flamingo van Bart om onduidelijke redenen in het stof beet. Reparatie lijkt me een aardige klus worden.

Ik zal mijn winteragenda, zodra bekend, aan de planningscommissie doorgeven.
Ik zou de wintermeeting niet graag missen!

Goed te zien dat het toen een stevig windje was. Niet mijn beste landing, volgens mij overtrok ik de kist net voor de landing, de staart hangt dan voor mijn gevoel te laag. De omstandigheden waren ook wel uitdagend :-) i i g een leuk filmpje!

Aan arjan en hendrik

wat hadden jullie een mooie dag en het ziet er goed uit op de foto`s jullie weten dat ik ook net kom kijken met het vliegen maar mijn complementen hoor om zo iets organiseren, jammer van de schades bij sommige vliegers, wij hopen er volgen jaar bij te mogen vliegen met 2 BL en misschien wel met 3 BL`s maar dat horen jullie nog wel

gr van Aero club Heemskerk

Dank je Joop, het was een geweldige dag ja. See you,

Groet Hendrik

Hendrik ,wat ik zo zag en dat is niet rot bedoeld ,was het ook een stukje gebrek aan het kennen van je toestel . Eigenlijk zou je eens wat vaker normaal met je biglift moeten vliegen ipv alleen slepen .Vliegen kun je dat laat je genoeg zien .Helaas is de grootste prop in mijn verzameling een 13x6 anders had ik je daarmee kunnen helpen .Succes met de reperatie .Maar dat zal wel goed komen jou kennende .

Ik had de originele eigenaar van de VOR 250 beloofd een filmpje te sturen als de kist weer zou vliegen. Dus afgelopen VGG een filmpje gemaakt. Bij dezen ook even in dit topic:

Sleeppiloot PH_AJH
VOR250 piloot Vissermax

@Hendrik,

Ik herken wel het probleem van het aanvliegen, en dan met name de snelheid. Op het einde van de dag had (of kreeg) ik er ook last van met mijn Toledo. (concentratie?) Ik weet dat ik m langzaam kan vliegen, maar op de een of andere manier lukt het ff niet meer. Mijn advies, veel landingen oefenen met minder wind. En op hoogte de boel eens afknijpen om te kijken waar de stall snelheid ligt. ik denk dat je verast bent hoe langzaam je de Biglift kan vliegen.

Met je hoogteroer je snelheid regelen, en met je gas de hoogte. Dat gaat echt wel werken...

juist wat vaker gaan vliegen met meer wind ,daar leer je van sturen en inschatten .

Dat klopt ja, de kist moet zich er alleen wel voor lenen en de Rhoen is niet echt ontworpen om met wind te vliegen. Een week of twee geleden was mij een vlucht in de 1:1 beloofd, die ging niet door omdat er een windje 3-4 stond. Dan gaat 'ie al de lucht niet meer in. Dat neemt niet weg dat ik er gewoon mee blijf vliegen hoor, ook als het een beetje waait. Ik ga nog even een extra vleugelverbinder maken. Nu zit er een strongal buis in van Petrausch. Op de dagen met meer wind komt er een massief stalen buis in van 75 cm. Dan komt er weer ruim een kilo bij :D.
Verder is het voor de komende winter mogelijk nog wel de moeite waard om eens te denken aan de aandrijf variant die Raymond op de Ka7 heeft.
Een pylon zou ook nog kunnen. Gelukkig was er bij het treffen een dikke sleper maar een zelfstarter is toch wel handig.
Overigens wil ik bijgaande foto die Raymond maakte jullie niet onthouden.
Op RCGroups werd deze foto al omschreven als een "Moneyshot" :):):) Net echt toch?

rhonlerchetreffen3.jpg

Dat klopt ja, de kist moet zich er alleen wel voor lenen en de Rhoen is niet echt ontworpen om met wind te vliegen........
Op de dagen met meer wind komt er een massief stalen buis in van 75 cm. Dan komt er weer ruim een kilo bij :D.
:cool: :D :p

Verder is het voor de komende winter mogelijk nog wel de moeite waard om eens te denken aan de aandrijf variant die Raymond op de Ka7 heeft.
Een pylon zou ook nog kunnen. Gelukkig was er bij het treffen een dikke sleper maar een zelfstarter is toch wel handig.
Bij een plastic bak kan ik het nogwel aanzien met een motor voorop (doe ik zelf ook) of op een pylon, maar op een 'echte' vintage doet het pijn.

Overigens wil ik bijgaande foto die Raymond maakte jullie niet onthouden.
Op RCGroups werd deze foto al omschreven als een "Moneyshot" :):):) Net echt toch?
55 jaar geleden heb ik op Malden mijn luchtdoop gekregen in een Röhn.
Samen met mijn ook 10 jarige vriendje voorin (dan had je geen loodkussen nodig voor het juiste zwaartepunt) en zijn vader aan de knuppel.
250 meter hoogte en nog geen 3 minuten.
Deze prachtige foto op de prachtige dag (nogmaals dank Arjen) doet daarom mijn hart weer sneller kloppen.

Rick

Hendrik ,wat ik zo zag en dat is niet rot bedoeld ,was het ook een stukje gebrek aan het kennen van je toestel . Eigenlijk zou je eens wat vaker normaal met je biglift moeten vliegen ipv alleen slepen .Vliegen kun je dat laat je genoeg zien .Helaas is de grootste prop in mijn verzameling een 13x6 anders had ik je daarmee kunnen helpen .Succes met de reperatie .Maar dat zal wel goed komen jou kennende .

Ja, ben ik helemaal mee eens. Ik vlieg al best leuk rond, maar laat me door bepaalde weersomstandigheden nog makkelijk te grazen nemen. Gewoon weer opstaan en verder gaan, later als ik groot ben heb ik het allemaal onder de knie :p:p:p

Mocht er onder de Vintage vliegers interesse zijn voor de Brillant-Vz stuur me dan even een PB.

Ps. ik kijk eerst even op mijn club of er interesse voor is, na zaterdag gaat hij anders het verkoop gedeelte in.

Laatst bewerkt:
Heren, wederom bedankt voor zo'n mooie vliegdag! Arjan extra bedankt, omdat we op de valreep toch nog ff konden komen vliegen met onze dlg's. Ondanks de wind toch n paar leuke vluchtjes kunnen maken en talloze mooie zwevers gezien. Jammer genoeg had de lipo van mn Salto een verdacht uiterlijk en weinig spanning, vliegen met deze zat er helaas niet in...Al met al toch weer een superdagje!
Keep it up!;)

Heren, wederom bedankt voor zo'n mooie vliegdag! Arjan extra bedankt, omdat we op de valreep toch nog ff konden komen vliegen met onze dlg's. Ondanks de wind toch n paar leuke vluchtjes kunnen maken en talloze mooie zwevers gezien. Jammer genoeg had de lipo van mn Salto een verdacht uiterlijk en weinig spanning, vliegen met deze zat er helaas niet in...Al met al toch weer een superdagje!
Keep it up!;)

[offtopic]
ah jullie waren dat met die DLG's. Heeft mij behoorlijk leip gemaakt. Ben dus nu ook bezig met de aanschaf van zo'n kisjte;)
[/offtopic]

Back