Vintage glider Group Treffen Zondag 2 juni, Ginkelse Heide / Ede

Een vriendelijk "Dankjewel" na het afkoppelen is voor mij voldoende :smile: Ik denk dat dat voor bijna alle slepers wel geldt.

Ik sleep ook erg graag, een ''dankjewel'' vind ook ik prima. Wel is het zo dat je als sleper wel de meeste kosten hebt, gezien het aantal vluchten die je maakt. De sleepkist heeft (voor mij dan) wel meer onderhoud nodig. Props die defect gaan, het landingsgestel wat je na een tijdje moet verstevigen, strutjes die spontaan verdwijnen, sleeplijnen die zoek raken enz... (en props zijn nou niet echt goedkoop te noemen)

Het hoort bij het slepen, ik neem het voor lief. Als er een straatje zwevers klaarliggen om gesleept te worden vind ik het wel prima... De volgende keer neem ik 2 props extra mee... (want mijn prop gaf op een gegeven moment de geest, en dat terwijl er 6 zqwevers in lijn lagen opgestelt...) En ik plaats wat grotere wielen onder mijn sleper voor meer ruimte voor de prop. Ik had af en toe het gevoel dat ik het gras aan het maaien was...

Om even de sfeer aan te geven. Ik had mijn prop kapot, wat hoorbaar was net voor het slepen. Het groepje wat bij de grote Wilga stond vroeg nog welke prop ik nodig had. ik weet zeker als ze de prop wel hadden dan had ik verder kunnen slepen...

Ik heb echt heerlijk kunnen slepen, en op deze manier mijn Toledo goed leren kennen. het lijkt wel of deze kist gemaakt is voor het slepen... het gaat in iedergeval een kist worden die standaard mee gaat tijdens een treffen.

Ik heb mijn filmmateriaal maar even snel achter elkaar gezet:

Wel mijn excuses aan de lierliefhebbers want ik heb dus helemaal niets gefilmd van hun mooie werk!
Ik had het voornemen om heel veel te filmen maar met zoveel vliegtuigen en zoveel actie tegelijkertijd wist ik van gekkigheid niet meer waar ik moest beginnen met filmen. Er gebeurde op het (sleep)veldje al zoveel tussen het zelf vliegen in dat ik wel geregeld naar de lierstarts heb gekeken maar geen moment er aan gedacht heb om daar ook even mijn camera er op te richten.
Een volgende keer ga ik dat goed maken!

Justus

edit: Youtube heeft het druk dus hij wordt later ergens een keer beschikbaar

Laatst bewerkt door een moderator:
ook ik heb heerlijk genoten van de gezeligheid en alle erg mooie vintage modellen en wil daarin ook iedereen bedanken voor hun medewerking aan deze pracgtige vgg !!, dit is zeker weer voor herhaling vatbaar !!op naar de volgende vgg en natuurlijk het 10 jarig bestaan !!:yes:

Na een heerlijke nacht slapen door een fantastische dag in de buitenlucht met soortgenoten werd ik wakker met kramp in de wangen van de brede glimlach die er nog steeds op zit. (en ook van een redelijk zwaar verbrand voorhoofd...)

ps jij ook al verbrand jacob ik dus ook en voel met je mee :yes: ! :mrgreen: maar ik had het voor geen goud willen missen !:wink:

@Fotor:

Ik heb alleen de slechtste opnames er uit geknipt, verder staat de hele vlucht er op

@MaartenX:

Dit was de 2de start met de Wilga, niet die heeeeele hoge vlucht.

Groeten

Justus

Sorry....ik heb geen start van de Sagitta anders had ik die er voor je bij gezet!

Ik weet het goed gemaakt....over een weekje of 2 heb ik vakantie en dan kom ik speciaal voor jou de Sagitta filmen!

Prima hoor, maar die vlucht op het einde met landing maakt veel goed... Heeft iemand per toeval mijn Toledo ook op een film staan?

ja.....maar of dit is wat je van de Toledo wil zien:
Jammer dat de wind in de microfoon het geluid van de prop overstemd want iedereen hoorde meteen dat het niet goed zat.

ja k*t ik weet het maar het originele geluid is alleen maar windgebulder. En als ik er iets leuks onder zet wordt hij overal geblocked, dat vind ik ook zo jammer. Dan maar zo'n suf deuntje :-)

Wel is het zo dat je als sleper wel de meeste kosten hebt, gezien het aantal vluchten die je maakt.
Mee eens, maar daar kies ik zelf voor. Als ik het genoeg vind stop ik gewoon hoor. En als ik geen zin meer heb ook :-)

Arjan en de rest van de organisatie,
vanaf ons uit Ootmarsum ook heel veel dank voor de geweldige dag! En niet te vergeten jou thuisclub die toch maar een dag hun mooie veld af moest staan aan deze bende verslaafden ;-).
Het blijft gewoon erg leuk zo'n VGG treffen, daar kon zelfs de harde wind geen afbreuk aan doen..
En ehhhh, jullie allen zijn nog steeds van harte welkom bij ons op de bult voor een vervolg.

Groeten,

Paul, Nick en Jeroen.

Wat hebben jullie een mooie dag gehad :proost:!
Prachtig al die foto's en filmpjes :D
Leuk mijn 'oude' Big Lift weer even te zien, zeker in de 3-sleep :p

Die Leprechaun van Han is echt een prachtige kist! :thumbsup:
(werkelijk schitterend, die zou ik ook nog wel eens willen maken!)

En wat een belangstelling voor jullie evenement, heerlijk.
Die vintage-formule raakt bij een hoop modelbouwers duidelijk een gevoelige snaar :yes:

Groeten, Ralf

Mijn langste sleep-stint....11 sleepjes in 46 minuten. Lang leve de benzinemotor :-)

Sleep_stint_zps23608685.jpg

@Serge, ik heb de hele dag met één accu gedaan. Om maar aan te geven dat het met die IBEF en een 1700mAh 2s-accu wel goed zit.

Mijn langste sleep-stint....11 sleepjes in 46 minuten. Lang leve de benzinemotor :-)

Sleep_stint_zps23608685.jpg

@Serge, ik heb de hele dag met één accu gedaan. Om maar aan te geven dat het met die IBEF en een 1700mAh 2s-accu wel goed zit.

Dat is mooi om te weten ,maar zwaarte punt technisch kon ik wel wat gewicht gebruiken . ik heb nu een 3cellen 2500 voor de servo's en een 3 cellen 1800 voor het vonkendoosje .

voor de volgende ga ik dus wel een ibef toepassen .maar je had me al eerder overtuigd hoor .;)

Heren,
........... Helaas sneuvelde Hendrik z'n Big Lift al vroeg op de dag en vanaf dat moment heb ik bijna onafgebroken gesleept.................

Ja, dat was idd helaas, maar was niet anders. na een stuk of 7 sleepjes ging het mis tijdens de landing. Bleek dat ik steeds te hard binnenkwam tegen de erg stevige wind. Waar het fout ging was vlak voor het neerzetten, een meter boven de grond: er kwam een beste windvlaag en de BL werd weer omhooggedruk waar ik hem niet uitkreeg. Schade: motorkap en propellor stuk en schade aan de beide vleugels. Motorkap kan geplakt worden en gisteravond even folie van de vleugels ingesneden, maar dat viel reuze mee, alleen wat balsa beplanking ingedrukt, everder geen liggers of riggen of wat dan ook stuk, dus 1 a 2 avondjes en hij is weer klaar.

Tja...leergeld weer, want dit was gelijk na de opening van het treffen. Toen ik daarna Arjan aan het werk zag gaan met zijn biglift, zag ik dat hij met veel minder grondsnelheid binnen kwam, wat perfect ging. Dan baal ik en denk ik: goeie leer voor de volgende keer maar wel ontzettend balen dat ik niet meer kon slepen....

Ondanks dat heb ik wel heerlijk gezwoven en na afloop lekker met elkaar gegeten.

Iedereen bedankt voor deze geweldige dag.

En uhhhh: de slepers betalen? welnee man! Voor wat mij betreft niet. Hoewel...als iedereen volgende keer een prop voor de slepers meeneemt, komt het allemaal wel goed schatjes.... hahahaha (grapje)

Back